نگهداری تایر کامیون

نگهداری تایر کامیون

کامیون ها و ماشین سنگین :

به دلیل کاربری و تحمل وزن باری بالا نیازمند بررسی و رسیدگی نکات مهمی بوده که این نکات متفاوت از لاستیک و تایرهای ماشین های سواری می باشد به همین منظور در این پست به اطلاعاتی اجمالی از چگونگی نگه داری تایر های کامیون ها پرداخته ایم :

نگهداری تایر کامیون

تعویض همزمان در خودرو دواکسلی :

_ برای جلوگیری از بروز هرنوع خطر احتمالی، هرگز دو نوع تایر که دارای ساختار متفاوت سیمی و نخی ( بایاس و رادیال ) میباشند، و همچنین سایز متفاوت دارند را همزمان با هم مورد استفاده قرار ندهید.

_ در خودرو های دو اکسلی که دو تایر دوقلو در کنار هم استفاده میشوند، میبایستی تعویض هر دو تایر در یک زمان صورت گیرد، به این دلیل که تایر جدید با عمق آج بیشتر موجب اختلاف سطح در اکسل میشود و فشار بیشتری نسبت به تایر قدیمی تر متحمل میشود که سبب بروز مشکل برای لاستیک میگردد.

زمان تعویض :

_ پس از سایش کامل آج تایر و اولین تماس نقطه سایش با سطح جاده میبایستی برای تعویض تایر اقدام نمود. حفظ جان سرنشیان برای هر دو نوع خودرو اتوبوس و کامیون، اولین اولویت است.

نگهداری تایر کامیون

نگهداری تایر کامیون

استفاده از رینگ های استاندارد :

پیشنهاد میشود از رینگ های استاندراد استفاده شود.

قبل از نصب تایر بر روی رینگ لطفاً روی لبه رینگ و طوقه کاملا تمیز گردد. به منظور جولوگیری از صدمات احتمالی میبایسی سایز رینگ و تایر کاملا متناسب باشد و از رینگ های غیر استاندارد و نا معتبر استفاده نشود.

پیشنهاد میگردد نصب تایر بر روی رینگ توسط افراد حرفه ای و متخصص این کار انجام پذیرد.

تقسیم فشار بار بر روی تمام سطوح به طوری که یک جفت لاستیک به تنهایی متحمل آن نباشد امری ضروری در حفظ سلامت تایر است.

چند نکته دیگر :

به منظور حفظ ایمنی خود پیش از استفاده از وسیله نقلیه به وسیله دستگاه اندازه گیری درجه باد، باد تمامی تایر ها را بررسی نمایید.

منبع: بازار لاستیک ایرانیان

شما مطلب نکته های مهم جهت نگهداری تایر کامیون را مطالعه نمودید جهت مشاهده مقاله های بیشتر به وبلاگ سایت مدیربار مراجعه فرمایید.

امتیاز شما

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تلفنی (ساعت 9 الی 21)