نکاتی برای جلوگیری کمردرد اسباب کشی

نکاتی برای جلوگیری کمردرد اسباب کشی

در صورتی که تمایل دارید درباره نکات ضروری برای جلوگیری از کمردرد هنگام اسباب کشی اطلاعاتی مفید کسب کنید ، توصیه می کنیم مطلب زیر را مطالعه فرمایید.

بیشتر اوقات درد کمر نتیجه یک فعالیت روزمره است که به صورت نادرست انجام می شود ، اما فعالیت هایی مانند بلند کردن اجسام و حمل وسایل سنگین به روش غیر اصولی ، دلیل اصلی بروز کمردرد است. به طوری که اگر هنگام جابجایی وسایل و حمل بار سنگین مرتکب اشتباه شوید ، خطر آسیب دیدگی کمر شما افزایش می یابد.

تقریباً همه کسانی که اسباب کشی می کنند هنگام پایان یافتن از کمردرد شکایت می کنند. برای جلوگیری از کمردرد هنگام اسباب کشی باید نکاتی را رعایت کرد. این نکات شامل موارد زیر است:

نکاتی برای جلوگیری کمردرد اسباب کشی: عضلات خود را تقویت کنید.

در مورد چگونگی تقویت عضلات در هنگام اسباب کشی اکثر متخصصان ستون فقرات به شما خواهند گفت که تقویت عضلات شکمی و لگن  بهترین راه برای محافظت از کمر است.

اگر این گزینه برای شما جذاب است ، پیشنهاد می کنیم حداقل شش هفته قبل از اسباب کشی خود برنامه تقویت عضلات را شروع کنید.

از دلایل ورزش برای جلوگیری از کمردرد این است که ورزش به شما کمک می کند وزن خود را کم کنید. اضافه وزن ، می تواند فشار اضافی را روی کمر شما وارد کند.

عضلات اصلی شما شامل عضلات در طرفین و در قسمت پشت ، شکم و باسن است. اگر این موارد ضعیف باشد ، ممکن است آن ها به اندازه کافی از ستون فقرات شما پشتیبانی نکنند و منجر به درد شود. حرکات کششی و هوازی می توانند برای کمک به تقویت عضلات شما کمک کنند.

برای جلوگیری از آسیب دیدن ، کارهای سخت را به شخصی دیگر واگذار کنید.

همه محدودیت هایی دارند که چقدر می توانند از لحاظ جسمی بتوانند کارها را انجام دهند و این مسئله به ویژه در صورتی که مشکل کمر داشته باشند بیشتر صادق است.

واقعیت این است که ، اسباب کشی هزینه دارد. با این حال ، یکی از راه های خوب برای اجتناب از کمردرد واگذار کردن کارهای سخت به افراد دیگر است. به عبارت دیگر ، کارهایی را که باعث کمردرد شما می شود با استخدام باربری ها به آن ها ، واگذار کنید.

پرسنل باربری مدیربار دارای شرایط فیزیکی مناسبی هستند و برای انجام کارهای سخت آموزش های لازم را دیده اند.

مانند جلسات تمرینی ، قبل از شروع اسباب کشی باید گرم شوید.

گرم کردن با فعالیت های هوازی عموماً شامل حرکات سبک و آسان است که مشابه حرکاتی است که شما در طی قسمت اصلی تمرین خود انجام می دهید. (به عنوان مثال ، اگر شما ورزش می کنید ، گرم کردن ممکن است شامل ۱۰ دقیقه پیاده روی آسان باشد.) اما وقتی با کار سنگین اسباب کشی منزل خود درگیر می شوید ، کارهای مختلفی از جمله بلند کردن را انجام دهید. در این حالت ، گرم کردن باید شامل ، فعال کردن عضلات و افزایش ضربان قلب شما باشد (بیش از حد از آن غافل نشوید).

اگر مشکل کمر دارید ، می توانید در حالت خوابیده به پشت خوابیده و یک سری تمرینات اساسی پشت را به آرامی طی کنید. تمرکز خود را بر افزایش آگاهی بدن ، اسباب کشی عضلات و باز کردن مفاصل خود قرار دهید.

حرکاتی برای رفع خستگی عضلات اطراف ستون فقرات و لگن انجام دهید.

بیشتر اوقات ، کمردرد به دلیل تنش بیش از حد در عضلات اطراف ستون فقرات و لگن است. برای رفع خستگی عضلات آزاد کردن این تنش مفید می باشد. موارد زیر را در هنگام استراحت و یا وقتی با حرکات کامل امتحان کنید.

یک راه این است که به راحتی روی پشت خود (ترجیحا بر روی یک سطح سخت مانند کف) با زانو خم شده و پاهای خود را روی زمین صاف کنید. نفس عمیق بکشید و استراحت کنید. این عمل نباید طولانی شود ، یک یا دو دقیقه ممکن است به رفع خستگی عضلات کمک کند.

با بالا بردن زانوها به سمت سینه می توانید رهاسازی را افزایش دهید. زانو و باسن شما باید خم شود و باید عمل خم شدن را در هر دو مفصل ها حس کنید. این عمل به شما کمک کند عضلات سفت شده را آزاد کنید. فشردن زانوها به سینه کمر شما را کش می دهد.

برای جلوگیری از کمردرد استرس خود را کاهش دهید.

شما احتمالاً نمی دانید که چه میزان استرس می تواند بر سلامت کمر شما تأثیر بگذارد. استرس باعث می شود عضلات شما دچار تنش شوند و تنش مداوم می تواند باعث کمردرد شود. هر فعالیتی که به شما در کاهش استرس کمک می کند ، به جلوگیری از کمردرد کمک می کند. فعالیت های کاهش استرس می تواند شامل یوگا ، مدیتیشن و نفس کشیدن عمیق باشد. با تغییرات ساده در شیوه زندگی می توانید خطر کمردرد را کاهش دهید. با این حال ، اگر شما درد کمر را تجربه کردید ، آن را نادیده نگیرید. این می تواند نشانه یک وضعیت جدی تر باشد.

برای جلوگیری از کمردرد از خدمات باربری های معتبر استفاده کنید.

نکاتی برای جلوگیری کمردرد اسباب کشی : در صورتی که اسباب کشی توسط افراد متخصص انجام شود می توان انتظار داشت که کارها به بهترین شکل ممکن انجام می شود و از آسیب دیدن خودتان یا اثاثیه جلوگیری می شود.

باربری مدیربار  دارای پرسنلی ماهر در زمینه جابجایی اسباب و اثاثیه می باشد که روش های صحیح و اصولی حمل بار را می دانند. در صورتی که از خدمات باربری های معتبر استفاده نمایید به این ترتیب دیگر لازم نیست خودتان اثاثیه سنگین را حمل کنید در نتیجه از کمردرد هنگام اسباب کشی خلاص می شوید.

امتیاز شما

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تلفنی (ساعت 9 الی 21)