اسباب کشی در روزهای کرونا مشهد

اسباب کشی در روزهای کرونا مشهد

اسباب کشی منزل همواره کاری سخت و پراسترس است و کمتر افرادی هستند که این فرایند را دوست داشته باشند. رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی در حین جابه جایی، ضدعفونی وسایل و منزل جدید، همگی از جمله مسایلی هستند که اثاث کشی را در روزهای کرونا سخت‌تر کرده‌اند. در مقاله “اسباب کشی در روزهای کرونا” قصد داریم این روند را برای شما راحت‌تر کنیم و در ادامه از خدمات اسباب کشی مدیربار در این روزها با شما سخن بگوییم. پس با ما همراه باشید.

رعایت چند نکته مهم اسباب کشی در روزهای کرونا

همه ما می‌دانیم در این روزها، جابه جا شدن و اثاث کشی کار خطرناکی است و تا جایی که ممکن است، قطعا این کار را انجام نمی‌دهیم. اما چنانچه مجبور به اسباب کشی در روزهای کرونا شدیم، می‌توان با رعایت قوانین و نکات کلی اسباب کشی، یک برنامه‌ریزی ویژه برای این شرایط خاص کرد و این فرایند را با استرس کمتری  انجام داد.

بهتر است، برای مدیریت بهتر این روند، کارهای اثاث کشی را به سه دسته قبل از اسباب کشی، در حین جابه جایی و پایان اسباب کشی تقسیم‌بندی کنیم :

کارهای قبل از اسباب کشی منزل

همان طور که اشاره شد، اسباب کشی در روزهای کرونا نیاز به صبر و حوصله و دقت بیشتری دارد. بهتر است لیستی از کارها تهیه کنیم و به ترتیب آن‌ها را انجام دهیم. لیست پیشنهادی ما برای شما این است:

  1. تهیه چک لیست از اقلامی که باید در اثاث کشی بسته‌بندی شوند

در این چک لیست می‌توان وسایلی که زیاد به آن‌ها نیاز ندارید را زودتر شسته و ضدعفونی و در نهایت بسته‌بندی کنید. توصیه ما به شما این است که بسته‌بندی اثاثیه خانه را زودتر از موعد تخلیه شروع کنید و برای اقلامی همچون ظروف، کتاب و …از پوششی استفاده کنید که پس از تماس دست نیروهای باربر و… بتوانید آن‌ها را دور بیندازید.

  1. از کارتن‌های مقوایی باکیفیت و تازه برای اسباب کشی منزل استفاده کنید

یکی دیگر از نکات اثاث کشی که همواره باید به آن توجه کرد، استفاده از جعبه‌های محکم برای بسته‌بندی اثاث منزل است.

در گذشته در صورتی که کارتن‌های مقوایی باکیفیت در منزل نداشتیم از همسایه و یا سوپر مارکت و.. آن‌ها را قرض و یا خریداری می‌کردیم. اما در این روزها با شیوع کرونا  اصلا این کار توصیه نمی‌شود. در صورتی که جعبه‌های محکم و مناسب اثاث کشی در منزل ندارید، می‌توانید از شرکت‌های معتبر کارتن‌های نو خریداری کنید.

این روزها با توجه به ماندگاری ویروس کرونا بر روی جعبه‌های مقوایی، نمی‌توان در اثاث‌کشی این روزها از اطرافیان کارتن قرض گرفت.

اسباب کشی در روزهای کرونا مشهد

  1. وضعیت عبور و مرور شهر جدید را پیش از اسباب کشی بررسی کنید.

اگر قصد جابه جایی میان دو شهر مختلف را دارید، حتما قبل از اثاث کشی قوانین عبور و مرور به شهر جدید را مطالعه کنید.

  1. توجه بیشتری به نظافت و بهداشت منزل جدید داشته باشید

نظافت و بهداشت منزل جدید همواره یکی از دغدغه‌های زنان کدبانو پیش از ورود به خانه جدید است، با شیوع کرونا این مسئله نیاز به توجه و دقت بیشتری دارد.

پیشنهاد می‌شود، پیش از جابه جایی، مکان جدید را ضدعفونی کنید و حداقل یک روز پس از ضدعفونی کردن جابه جا شوید. شاید خانه جدید خالی بوده باشد و کسی در آن زندگی نمی‌کرده، اما قطعا افراد زیادی برای بازدید به آنجا آمده‌اند.

[aparat id=’DpldZ’]

  1.  درزهای کارتن‎‌های بسته‌بندی را بپوشانید

بهتر است در حین جمع کردن وسایل، تمامی درزهای کارتن‌های بسته‌بندی را با چسب بپوشانید؛ به گونه‌ای که امکان خروج اقلام از آن‌ها وجود نداشته باشد.

۶. لوازم اضافی را دور بریزید و بسته‌های خود را کمتر کنید

یکی از نکات کلی اسباب کشی بدون استرس، کمتر کردن وسایل در حین اثاث‌ کشی است. قطعا در هر خانه‌ای یک سری وسایل اضافی وجود دارد که سال‌ها از آن‌ها استفاده نمی‌شود. در اسباب کشی منزل، بهتر است از بسته‌بندی آن‌ها خودداری کنید.

اسباب کشی در روزهای کرونایی نیاز به دقت و صبر بیشتری دارد، بهتر است اثاثیه‌ای همچون کتاب‌ها، ظروف و لباس‌ها را خودتان بسته‌بندی کرده و جمع‌آوری آن‌ها را به شرکت‌های اسباب کشی نسپارید.

اسباب کشی در روزهای کرونا مشهد

  1. از شرکت‌های خدمات باربری استفاده کنید

یکی از روش‌های بسیار کارآمد اسباب کشی منزل در روزهای کرونا، استفاده از خدمات اسباب کشی شرکت‌های معتبر خدمات آنلاین هستند.

شرکت‌های خدمات اسباب کشی در این روزها دارای پروتکل‌های بهداشتی ویژه هستند اما بهتر است قبل از ثبت درخواست، از اقدامات بهداشتی آن‌ها در مورد اسباب کشی در روزهای کرونا پرس و جو کنید. برای بررسی این مسئله می‌توانید یا با آن‌ها تماس گرفته و یا در سایت‌شان چرخی بزنید و اطلاعات لازم در مورد اقدامات بهداشتی ویژه‌شان را مطالعه کنید.

در صورت استفاده از شرکت‌های باربری در اسباب کشی منزل باید به موارد زیر قبل از ثبت سفارش دقت کنید:

  • ضدعفونی کردن کامیون، نیسان و… قبل و بعد از هر بار اسباب کشی توسط راننده
  • رعایت بهداشت فردی همچون ماسک زدن و استفاده از دستکش توسط نیروهای باربر
  • ضدعفونی کردن تجهیزات باربری همچون پتوها پس از هر بار اسباب کشی
  • بررسی سیاست‌های شرکت در صورت تغییر زمان و کنسل کردن اسباب کشی

نیروهای باربر مدیربار موظف به استفاده از دستکش و ماسک در حین کار هستند؛ در صورتی که نیروی باربری مدیربار این تجهیزات را نداشت، از پذیرش آن خودداری کنید.

کارهای حین اسباب کشی منزل

  1. سعی کنید برخوردتان را با نیروهای باربر به حداقل برسانید، برای رعایت فاصله اجتماعی بهتر است وسایل بسته‌بندی شده را در محلی قرار دهید که باربران بتوانند بدون تعامل با شما آن‌ها را بردارند و با رعایت فاصله اجتماعی بر کارشان نظارت داشته باشید.
  2. اسباب کشی در روزهای کرونا نیاز به افراد کمتری دارد. با توجه به اینکه شرکت‌های خدمات اثاث کشی نیز به منظور جلوگیری از تجمع افراد، تعداد کارکنان خود را کاهش داده‌اند، بهتر است شما هم با تعداد کمتر نیروهای باربر موافقت کنید. مخصوصا که نیروهای باربر متاسفانه از افرادی هستند که به علت سن بالا معمولا در خطر ابتلا به کرونا قرار دارند.
  3. زمانی را برای اثاث کشی منزل انتخاب کنید که کمترین تعامل و تماس را با همسایه‌ها داشته باشید.

بهتر است در هر کاری از نیروهای متخصص آن استفاده کرد، اسباب کشی منزل هم از این قائده پیروی می‌کند، شاید هزینه اسباب کشی کمی بیشتری گردد، اما حداقل نگرانی از بابت حمل و نقل اثاثیه و ایمنی آن‌ها وجود ندارد.

کارهای پس از اتمام اثاث کشی منزل

بهتر است پس از جابه‌جا کردن وسایل به مدت ۷۲ ساعت از خانه دور بمانید، اما اگر این امکان وجود ندارد، یک محوطه قرمز در منزل تعیین کنید و از باربران بخواهید تمامی بسته‌ها را در آنجا قرار دهند. سپس به تدریج آن‌ها را باز کرده، ضدعفونی کنید و در جای مناسبشان قرار دهید. به یاد داشته باشید ضدعفونی کردن سطوح و هر جایی را که در تماس با باربران و… بوده در اولویت کارهایتان قرار دهید.

روش دیگر که کار شما را آسان‌تر و در عین حال سریع‌تر می‌کند، استفاده از خدمات اسباب کشی مدیربار است. مدیربار از  مرحله بسته‌بندی تا چیدمان اثاث منزل می‌تواند در کنار شما باشد. نیروهای خبره مدیربار بسته‌بندی وسایل شکستنی تا وسایل سنگین را به راحتی انجام می‌دهند و در چیدمان اثاث منزل از صفر تا صد در کنار شما هستند.

سخن آخر

اسباب کشی و یا اثاث کشی یک کار راحت و آسان نیست و معمولا افراد به انجام آن رغبتی ندارند، مخصوصا در این روزها که بیماری کرونا شیوع یافته افراد کمتر قصد جابه جایی دارند مگر اینکه مجبور به آن باشند. شرکت مدیربار در این روزهای سخت نیز می‌تواند یک همراه مطمئن در کنار شما باشد.

تمامی ماشین‌های شرکت‌های باربری ما قبل و بعد از هر سفارش، کاملا ضدعفونی می‌شوند، تجهیزات آنها همچون پتوها پس از هر بار استفاده توسط راننده شسته و ضدعفونی می‌شوند. کارگران باربر موظف هستند که در تمامی مراحل باربری از ماسک و دستکش استفاده کرده و حتما محلول ضدعفونی کننده همراه خود داشته باشند.

کاربر گرامی: در فوتر سایت دکمه های قوانین و شرایط مدیربار، سوالات متداول و همچنین درباره مدیربار جهت مطالعه شما سروران گرامی نهادینه شده است.

امتیاز شما

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

۲ دیدگاه در “اسباب کشی در روزهای کرونا مشهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تلفنی (ساعت 9 الی 21)