بسته بندی مبلمان

بسته بندی مبلمان

مبلمان از دسته وسایل لوکس و گران قیمت است که ارزش مادی زیادی دارد و احتمالا هزینه زیادی برای آن صرف کرده‌اید. اسباب‌کشی مبلمان نیاز به دقت بالایی دارد. اگر در شرف اثاث کشی وسایل منزل یا محل کار خود هستید

اهمیت دارد :

در برابر ضربه یا جسم نوک تیز آسیب‌پذیر هستند. به همین دلیل بسته‌بندی اصولی یکی از ضروریات اسباب‌کشی مبل است. به علاوه پارچه مبلمان نیز ممکن است حین جابجایی کثیف یا نخ کش شود و در صورت آسیب به مبلمان خسارت جبران ناپذیری به شما وارد شود. بنابراین بسته بندی مبل برای اسباب کشی اهمیت زیادی دارد. در صورتی که روکش مبل پاره یا کثیف شود ممکن است دیگر برای شما قابل استفاده نباشد زیرا ظاهر خود از دست می‌دهند.

"</p

مبلمان و صندلی بدون بسته بندی :

زیرا باعث می‌شود در میان وسایل دیگر آسیب ببینند. به علاوه این کار حین جابجایی توسط افراد یا کارگر اسباب کشی مانع از آسیب به وسیله می‌شود.

آنها را تمیز کنید:

قبل از اسباب‌کشی دقت کنید که مبل سالم باشد. و اگر آسیب دیده بود و قصد حمل آن به مکان جدید را داشتید. بخشی که آسیب دیده را در هنگام بسته‌بندی بیشتر بپوشانید و از آن محافظت کنید.

استفاده از پتو یا سلفون مبل:

استفاده از پتو می‌تواند مانع از آسیب رسیدن به پایه ها و روکش ها شود. سلفون بسته بندی ضخیم برای پوشش کل مبل، علاوه بر محافظت مانع از آسیب می‌شوند.

اجزای مبل را از هم جدا کنید:

در صورتی که مبلمان یا میز شما قابلیت تفکیک و سرهم کردن را دارند بهتر است قبل از بسته بندی آنها را از هم جدا کنید. اگر ممکن است نحوه سر هم کردن آنها را فراموش کنید بهتر است از مراحل جداسازی آنها فیلم یا عکس بگیرید تا بعدا به مشکل برنخورید.

استفاده از کارتن :

از تکه های کارتن برای بسته بندی بخش های حساس مبل مانند دسته، پایه، تاج یا دور تا دور آن کمک بگیرید.
نکته: برای بسته‌ بندی اصولی مبل می‌توانید با سپردن آن به شرکت های بسته بندی مبلمان مثل مدیربار ریسک آسیب رسیدن به مبل را کم کنید.

وسایل مورد نیاز :

  • بابل رپ
  • استرچ رپ یا پلاستیک حباب دار
  • نایلون
  • نوار چسب
  • برچسب
  • کاغذ باطله
  • پتو مسافرتی
  • کارتن
  • روکش
  • کاغذ

آموزش :

می‌توانید قطعات را از هم جدا کنید و یا اینکه این کار را انجام ندهید. بخش های آسیب پذیر مبل ها دسته ها، پایه، تاج مبل، بخش های تیز و غیره هستند که باید به خوبی با پارچه، کارتن و کاغذ بپوشانید. پیشنهاد می‌کنم کل مبل را با سلفون مبلمان بپوشانید و دور تا دور آنها را چسب بزنید تا محکم شوند.

اگر وزن مبل شما سنگین است :

کوسن‌ها و تشک هایی که جدا می‌شوند را برداشته و جداگانه بسته‌بندی کنید. به این صورت هم فضای کمتری می‌گیرد و هم وزن آن برای جابجایی کمتر خواهد شد. مزیت دیگری که جداسازی اجزای مبل دارد این است که باعث می‌شود جای کمتری در کامیون باربری بگیرد.

مبل ها انواع مختلفی دارند:

پلاستیک حبابدار یا سلفون به دلیل ویژگی ضربه‌گیر بودن آن، برای بسته‌بندی اثاثیه انتخاب مناسبی است. از کاغذهای باطله برای حفاظت از قطعات چوبی مبلمان، صندلی یا میز استفاده کنید. تا بخش های چوبی آسیب نبینند یا خراش برندارند. اگر میزها رویه شیشه ای دارند حتما آنها را با پتو یا سلفون مبل بپیچید و بعد با چسب دور تا دور آن را ببندید تا در هنگام حمل و نقل آسیب نبینند.

حتما از سلفون یا پلاستیک حبابدار مخصوص استفاده کنید:

بعضی شرکت‌های باربری مثل مدیربار علاوه بر بسته‌ بندی مبلمان وسایلی مانند نایلون حبابدار را هم می‌فروشد. برای اطلاع از قیمت سلفون و کارتن بسته‌ بندی مبلمان می‌توانید به فروشگاه آنلاین مدیربار مراجعه کنید. به دلیل اینکه مبلمان انواع مختلفی دارد باید به صورت تخصصی و با دقت جابجا شود.

پیشنهاد می‌کنم از متخصصین در مدیربار استفاده کنید:

"<div

مبل استیل:

مبل استیل یکی از گرانقیمت ترین مبل‌ها است و سعی کنید. دسته‌ها و پایه‌ها حتما از پلاستیک حبابدار یا کارتن ضخیم استفاده کنید. سپس در تا دور مبل را با پلاستیک ضربه‌گیر بپوشانید.

کاناپه و مبل های راحتی:

معمولا قطعات این نوع مبل‌ها قابل تفکیک هستند. مبلمان منزل، کوسن ها، تشک و کشوها را جدا کنید و همه آنها را بسته بندی کنید. می‌توانید کوسن‌ها را داخل کارتن مقاوم بگذارید و روی هر کارتن با برچسب محتویات آن را بنویسید. پایه‌ها و دسته‌های کاناپه را نیز با سلفون حبابدار و چسب بپوشانید.

"</div

صندلی:

برای صندلی نیز پایه‌ها و دسته‌ها را با نایلون حبابدار بپوشانید. چسب بزنید و برای جلوگیری از آسیب به پارچه یا کثیف شدن صندلی را با پلاستیک بپوشانید. بعضی افراد هنگام باربری بیشتر نگران حمل ظروف شیشه ای و شکستنی هستند، در صورتی که صندلی ها نیز اهمیت بسیار بالایی در اسباب کشی دارد.

مبل اداری:

در صورتی که شیشه رویی جدا دارند بعد از اینکه شیشه را با سلفون حبابدار یا پتو پوشاندید دور تا دور آن را چسب بزنید و اگر امکان‌پذیر است شیشه ها را داخل کارتن بزرگ بگذارید. کف کارتن پتو یا پارچه بگذارید و بین آنها پارچه قرار دهید تا در اثر برخورد با هم آسیب نبینند. پایه‌ها را با پارچه یا کارتن بپوشانید و دور تا دور آن را پلاستیک حبابدار بزنید.

برای اسباب کشی:

یکی از مراحل مهم اسباب‌کشی منزل یا اداره است که اگر اقدامات مناسبی برای بسته‌بندی آنها انجام ندهید ممکن است به آسانی آسیب ببیند و ضرر مالی زیادی را به شما وارد کنند. پس بهتر است.

امتیاز شما

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تلفنی (ساعت 9 الی 21)