تفاوت کامیون جفت و تک

تفاوت کامیون جفت و تک

تفاوت کامیون جفت و تک در این است که مقدار باری که کامیون تک می‌تواند جابجا کند ۱۰ تن و مقدار باری که کامیون جفت می‌تواند جابجا کند ۱۵ تن است. کامیون تک ۶ چرخ و کامیون جفت ۱۰ چرخ دارد.

تفاوت کامیون جفت و تک

تفاوت کامیون جفت و تک :

در این است که مقدار باری که کامیون تک می‌تواند جابجا کند. ۱۰ تن و مقدار باری که ماشین جفت می‌تواند جابجا کند ۱۵ تن است. کامیون تک ۶ چرخ و کامیون جفت ۱۰ چرخ دارد. کامیون تک چون تک دیفرانسیل است اصطلاحا تک میگویند.

اینها از قدیمی ترین ماشین های باری هستند که به عنوان بنز ۶ چرخ و ۱۰ چرخ (بنز ۱۹۲۴ و ۲۶۲۴) شناخته میشوند.

تک و جفت از جمله ماشین های سنگین هستند که برای جابه جایی انواع بار به صورت بسته بندی شده و یا فله ای مورد استفاده قرار میگرفتند. تک و جفت دوماشین باربری هستند که شباهت زیادی به هم دیگر دارند. با این تفاوت که جفت ۵ تن بیشتر از تک بار حمل میکند.

۶ چرخ ها :

برای جابه جایی بار تا ۱۰ تن مناسب هستند و ابعاد اتاق آن ها برابر است با: ۵.۸۰*۲.۲۰ متر.

۱۰ چرخ ها :

برای جابه جایی بار تا ۱۵ تن مناسب هستند و ابعاد اتاق آن ها برابر است با: ۶.۸۰*۲.۲۵ متر

 

تفاوت کامیون جفت و تک در مشهد

همانطور که احتمالا از اسم این کامیون ها متوجه شده اید، تفاوت آن ها در تعداد محورهایشان است. کامیون تک محور دارای یک محور بوده و مدل دو محور دارای ۲ محور مجزا است. به کامیون ۲ محور، کامیون جفت هم گفته می شود. فرق کامیون تک محور و دو محور در میزان حجم حمل بار آن ها است. کامیون هایی که ۲ محور دارند می توانند برای سفرهای طولانی و بارهای سنگین مناسب باشند.

از طرفی کامیون ۱ محور برای مسافت های کوتاه و بارهای کم ایده آل است. هرچه تعداد و اندازه محور کوچکتر باشد توان آن برای حمل بار نیز کمتر می شود.

 

مشخصات و ویژگی های کامیون تک محور:

این کامیون ها جزو پر فروش ترین های بازار هستند که برای حمل کالا و محصولات مختلف در داخل شهر و حتی بین شهر های نزدیک به کار گرفته می شود. معمولا محور آنها در عقب ماشین بوده و به صورت تک چرخ طراحی و تولید می شوند.

این کامیون وزن سبکی دارد و به همین خاطر در زمان یدک کشی کار سختی پیش رو نخواهید داشت. سرعت بیشتری هم دارد و مصرف سوخت آن به نسبت مدل ۲ محور کمتر است.

قدرت مانور این کامیون ها در جاده ها و مسیرهای باریک بسیار بیشتر بوده و این یک امتیاز مثبت برای کامیون های تک محور است. از دیگر مشخصات مهم این کامیون ها نبود فضای خواب پشت صندلی راننده است.

تفاوت کامیون جفت و تک

کامیون های دو محور در حقیقت همان تریلی و کشنده ها هستند که ابعاد و اندازه بزرگتری دارند. این کامیون ها به منظور حمل بارهای سنگین در مسافت های طولانی استفاده می شوند. وجود دو محور در آن ها باعث می شود تا وزن بار در تمامی قسمت های ماشین به یک اندازه توزیع شود و پایداری بالایی در جاده و مسیرهای پر پیچ و تاب داشته باشد.

البته همین پایداری و اندازه بزرگ تریلی و کشنده ها که دو محور هستند باعث شده تا قدرت مانور ان ها در مسیر های باریک کمتر باشد. رانندگی با این کامیون ها در مسیر های شیب دار و سربالایی کمی سخت است.

این کامیون ها دارای فضای استراحت و خواب پشت صندلی راننده هستند و در قیاس با مدل تک محور سرعت حرکت کمتری دارند.

تفاوت کامیون جفت و تک

امنیت کدام یک از آن ها بیشتر است؟
امنیت در رانندگی فاکتور مهمی است. اما باید بدانید که امنیت هردو این کامیون ها بسیار بالا بوده و در یک سطح قرار دارند. اما نوع رانندگی، توجه به علائم و نشانه های خرابی کامیون، تعویض قطعات آسیب دیده و.. نیز از پارامترهای مهمی است که ممکن است امنیت شما و ماشین شما را به خطر بیندازد.

 

کدام یک از این کامیون ها برای ما مناسب است؟
همانطور که متوجه شدید، فرق کامیون تک محور و دو محور در تعداد محورها و تحمل وزن بار آن ها است. اگر می خواهید بارهای سنگین را در مسافت های خارجی جابه جا کنید، مدل دو محوره برای شما مناسب خواهد بود. اما اگر برای حمل بار در داخل شهر و مناطق اطراف می خواهید باید به سراغ کامیون تک محور بروید. البته عوامل دیگری همچون نوع رانندگی، فعالیت، بودجه و… هم در انتخاب نوع کامیون موثر هستند.

 

راهنمایی و مشاوره اسباب کشی

شما می توانید با ارتباط با ما از مشاوره حرفه ای و رایگان کارشناسان اسباب کشی آنلاین مدیربار بهره مند شوید. این مشاوره و نظرات کارشناسی به شما کمک می کند تا بتوانید زمان مناسب را برای خود رزرو کنید. همچنین در کنار بهترین زمان برای اسباب کشی می توانید اطلاعات بسیار مفیدی را درباره نحوه جابه جایی و بسته بندی وسایل سنگین و سبک خود کسب کنید. مدیربار بهترین تجهیزات را در این سرویس به شما ارائه خواهد داد.

سرویس هوشمند اسباب کشی آنلاین

اپلیکیشن و سرویس هوشمند مدیربار این امکان را به شما می دهد تا بار شما در کمترین زمان ممکن به وسیله نزدیکترین و کم ترافیک ترین راه به مقصد برسد. این در حالی است که شما هنگام جابه جایی بار توسط ماشین باربری می توانید برای اطمینان خاطر بیشتر اسباب منزل خود را در نقشه مشهد رصد کنید.

همچنین این سیستم امکان این را به شما می دهد تا قبل از اقدام به اسباب کشی ابتدا استعلام قیمت هزینه های اثاث کشی تان را توسط اپلیکیشن و کارشناسان بررسی کنید. برای استفاده از این سرویس می توانید اپلیکیشن مدیربار را دانلود کنید. همچنین کارشناسان اسباب کشی مدیربار به صورت شبانه روزی در تمامی ایام هفته از طریق بخش چت آنلاین وب سایت یا شماره ۳۵۱۴۷۰۷۰ با شما در تماس هستند تا بتوانند به سوالات و مشکلات شما در حوزه اسباب کشی پاسخ دهند.

سیستم رزو آنلاین مدیربار

یکی از امکانات مدیربار سیستم رزرواسیون آنلاین و غیرحضوری است. این بخش به شما کمک می کند تا با انتخاب خدمات مورد نظرتان بتوانید برای اولین بار در ایران به صورت آنلاین صورت حساب دریافت کنید  و از قیمت ها مطلع شوید و در صورت صلاحدید چند روز قبل با اطمینان کامل یک ماشین ما را برای اسباب کشی خود در اختیار بگیرید.

دسترسی آسان به مدیربار یکی از شرایط ویژه ما است. بار و اسباب منزل شما با سرعت و دقت عمل بالا جابه جا می شود. دیگر نگران سلامت اسباب خود نباشید، به خاطر داشته باشید همکاران ما در مدیربار به جای چشمان شما عمل میکنند. ضمن قدردانی از انتخاب شما از شما می خواهیم تا برای بهبود سرویس ها نظرات خود را با ما در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

امتیاز شما

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تلفنی (ساعت 9 الی 21)