توصیه قبل خرید کامیون

توصیه قبل خرید کامیون

تایرهای کامیون ها و ماشین آلات سنگین به دلیل کاربری و تحمل وزن باری بالا، نیازمند بررسی و رسیدگی نکات مهمی می باشد. که این نکات متفاوت از لاستیک و تایر های ماشین های سواری می‌باشد.

در مرحله اول :

باید به این نکته توجه داشت که نصب تایر کامیون به روی رینگ، توسط افراد ماهر و فنی انجام گیرد.

برای جلوگیری از بروز هر نوع خطر :

هرگز دو تایری که دارای ساختار سیمی و نخی و سایز متفاوت می‌باشند را همزمان با یکدیگر استفاده نکنید.

حفظ جان سرنشینان :

در هرنوع خودرو مهم بوده به همین منظور پس از سایش کامل آج تایر و اولین تماس نقطه سایش با سطح جاده می‌بایستی برای تعویض تایر اقدام نمود.

توصیه های قبل خرید کامیون

به منظور جلوگیری از صدمات احتمالی :

باید سایز تایر و رینگ کاملا متناسب و از رینگ های غیر استاندارد و نا معتبر استفاده نشود و قبل از نصب تایر بر روی رینگ روی لبه رینگ و طوقه تمیز گردد.

خودروهای دو اکسلی :

دو تایر دو قلو در کنار هم استفاده می شوند. به دلیل فشار و گرمای بیش از حد ایجاد شده باعث جدا شدن اتصال های ساختار تایر و صدمه دیدن تایر کامیون می شود به همین منظور باید تعویض هر دو تایر دریک زمان انجام شود.

زمانی که باد تایر ها از میزان حد استاندارد بیشتر باشد :

منجر به افزایش بیش ازحد قسمت میانی آج تایر شده که این امر باعث می شود طول عمر و عملکرد مناسب خودرو در شرایط مختلف جاده ای مورد آسیب قرار گیرد.

توصیه های قبل خرید کامیون

توصیه های قبل خرید کامیون

زمانی که باد تایر از حد استاندارد کمتر باشد :

باعث سایش تایر و از بین رفتن ظاهری تایر می شود. و به دلیل گرما و فشار بیش از حد ایجاد شده باعث صدمه دیدن تایر و جدا شدن اتصال های ساختار تایر می گردد.

در حین دور زدن کامیون دچار محدودیت فضا شدید :

اگر در حین دور زدن با کامیون خود دچار محدودیت فضا شدید با کمترین سرعت ۵ کیلومتر بر ساعت اقدام به دور زدن کرده و شعاع دور زدن خود را افزایش داده تا سایش نا متقارن تایر به حداقل کاهش پیدا کرده.باید به این نکته توجه داشت که از دور درجا زدن و دور زدن های تند و سریع خودداری کنید.

بار بیش از حد :

اضافه تناژ کامیون موجب افزایش خطرات رانندگی می‌شود؛ زیرا در صورت سنگین شدن بیش از حد کامیون، راننده کنترل کمتری بر وسیله نقلیه دارد و این امر احتمال بروز تصادفات و حوادث جاده‌ای را به طرز چشمگیری افزایش می‌دهد. مشکلات دیگری همچون آسیب به جاده‌ها، افت عملکرد کامیون و پیامدهای محیطی نیز از دیگرمشکلاتی هستند که بر اثر اضافه تناژ کامیون‌ها بروز پیدا می‌کنند.

بررسی میزان تناژ کامیون‌ها توسط سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای انجام می‌شود. برای محاسبه میزان تناژ هر کامیون، باسکول‌های ثابت و سیار در ایستگاه‌های پلیس راه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

هرگز نباید :

وسایل نقلیه را در کنار ژنراتور و منابع گرمایشی و یا نقاطی که مواد حل کننده و یا روغنی دارند پارک شود.

دقت در نحوه بارگیری امری ضروری است :

از تجمع بار سنگین با حجم کم در یک قسمت کانتینر و اتاق بار کامیون خودداری کنید. تقسیم فشار بار بر روی تمام سطوح بطوریکه یک جفت لاستیک به تنهایی متحمل آن نباشد. امری ضروری در حفظ سلامت تایر است. یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در هنگام بارگیری صحیح کامیون بار به آن توجه داشت چیدمان درست و اصولی لوازم سنگین است. در هنگام چیدمان این وسایل به این نکته توجه داشته باشید که وزن وسایل به‌طور مساوی در تمامی قسمت های ماشین حمل بار پخش شود. مانند: فرش با کمدهای بلند.

قبل استفاده وسیله نقیله :

به منظور حفظ ایمنی سرنشینان و خود به وسیله دستگاه اندازه گیری درجه باد، باید باد تمام تایرها بررسی شود.

امتیاز شما

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تلفنی (ساعت 9 الی 21)