حمل پیانو در مشهد

حمل پیانو در مشهد

حمل و جابجایی پیانو نیازمند زمینه سازی و تلاش است.

پیانو ها سنگین هستند و انتهای آنها نسبت به خراش، شکستگی و ضربه بسیار آسیب پذیر است.

حتی یک پیانوی کوچک دیواری، وزنی بیش از ۲۵۰ کیلوگرم دارد.

پیانو های رویال براحتی می توانند وزنی حدود ۶۵۰ کیلوگرم داشته باشند و پیانوهای دیواری بزرگتر که سر سنگین و ته سبک هستند، متزلزل اند و به مراتب حرکت دادنشان هم دشوارتر خواهد بود.

نکات زیر را در نظر داشته باشید تا هر پیانویی را به طور امن و کار آمد جابجا و منتقل نمایید.

 

حمل پیانو در مشهد حمل پیانو در مشهد حمل پیانو در مشهد حمل پیانو در مشهد حمل پیانو در مشهد حمل پیانو در مشهد

چنانچه نیاز به خدمات حمل پیانو داشتید با باربری مدیربار تماس بگیرید.

[aparat id=’xUGE9′]

حمل یک پیانو کوچک دیواری

پیانو خود را بشناسید

حمل پیانو در مشهد

پیانو کوچک دیواری، نوعی از پیانو است که بطور معمول  در خانه ها دیده می شود. تولید آن از ۱۹۳۰ تا اواخر قرن بیستم ادامه داشته است. اندازه ی جمع و جور این پیانو به دلیل مهندسی عالی در ساز و کار کلیدهای داخلی آن، بدست آمده است. پیانو های کوچک دیواری خیلی بلند نیستند، بلندترین آنها ارتفاعی حدود ۹۰ سانتی متر و طولی به اندازه ی ۱۵۰ سانتی متر دارد، چیزی به اندازه ی بقیه پیانوهای دیواری دیگر.

  • باوجود اینکه سایز نسبتا کوچکی دارند، حداقل وزن معمول آنها ۱۵۰ کیلوگرم است. که حرکت دادن آن نیازمند تلاش گروهی است، نباید ساده گرفته شود.

مسیرتان را مشخص کنید

حمل پیانو در مشهد

مسیر شروع و پایان حرکت پیانو را، پیش از حرکت دادن آن مشخص کنید و شخصی که قرار است به شما کمک کند را از مسیر حرکت مطلع سازید.

  • از متر استفاده کنید. مطمئن شوید که پیانو از هر در و دهانه ای که می خواهید آن را عبور دهید، رد می شود.
  • اگر قرار است پیانو به بیرون از خانه و به کامیون اسباب کشی برده شود، در کامیون را باز بگذارید و سطح شیبداری را قبل از حرکت در آنجا مستقر سازید. پیانو را قبل از هر چیز سبک تر دیگری به مقصد منتقل کنید، با اینکار فضای بیشتری در اختیار تیم می گذارید تا آن را درجای خود قرار دهند.
  • به دلایل امنیتی، برای هر ۵۰ کیلوگرم یک نفر پیشنهاد می شود، که کل پیانو دیواری حرکت داده شود. برای بهتر انجام شدن کار بطور دقیق شاید به افراد بیشتری نیاز باشد، اما بقیه افراد می توانند در کار های دیگر مثل( باز کردن در ) و یا بجای کسی که خسته شده است بایستند.

پیانو را آماده کنید

حمل پیانو در مشهد

سرپوش پیانو و کیبورد ( صفحه کلید) را اگر یکی هستند قفل کنید. پیانو را در روکش ضخیم و یا  روکش مخصوص اسباب کشی بپیچید و از نوار بسته بندی به منظور حفظ روکش دور پیانو استفاده کنید. این کار از خراش روی انتها و گوشه ها جلوگیری می کند.

پیانو را حمل کنید

حمل پیانو در مشهد

فرم کوتاه این پیانو، حرکت آن را نسبتا آسان کرده است. هرچقدر که گمان می کنید نیاز است کمک بگیرید. افرادی را بگمارید تا همزمان یکی از گوشه های مختلف پیانو را بلند کنند. مطمئن شوید که هر فرد، پیانو را بطور محکم از پایین بدنه ی آن بلند می کند. در قدم های کوچک برنامه ریزی شده، پیانو را تا مقصد حرکت دهید.

  • هیچوقت پیانو را بیش از چند قدم حرکت ندهید، تا بتوانید بار دیگر جای گرفتن دست خود را تنظیم کنید.

جابجایی و حمل یک پیانو دیواری بزرگ

پیانوی خود را بشناسید

حمل پیانو در مشهد

امروزه پیانوی دیواری، یکی از رایج ترین پیانوها محسوب می شود. پهنای این پیانو معمولا ۱۴۷٫۳ سانتی متر اما برخلاف  تفاوت هایشان، پیانوی دیواری و پیانوی استودیو دیواری کوچکتر هر دو به روش مشابه حمل می شوند.

  • پیانوی استودیو دیواری کوچک معمولا وزنی بین ۱۸۰ تا ۲۷۰ کیلوگرم دارد.
  • پیانوی دیواری فوق العاده بزرگ، وزنی به اندازه ی نیم تن دارد.
  • مرکز ثقل پیانوی استودیو، کوتاه تراز پیانو دیواری بزرگ است، بطوری که ارتفاع آن ۱٫۲ متر و ارتفاع پیانو دیواری بزرگ تقریبا ۱٫۵ متر است.

مسیر حمل را مشخص کنید

حمل پیانو در مشهد

ابتدا مسیری را تا مکان برجای گذاشتن پیانو، مشخص کنید و همه ی ورودی ها را اندازه بگیرید تا مطمئن شوید که پیانو از آنها رد می شود.

  • اگر می خواهید پیانو را داخل کامیون بگذارید، در کامیون اسباب کشی را باز گذاشته و سطح شیبدار را در آنجا مستقر کنید.
  • برای هر ۵۰ کیلوگرم، یک نفر را در نظر بگیرید که شما را در حرکت دادن پیانو کمک کند.
  • مطمئن شوید هر فردی که شما را در حرکت دادن پیانو کمک می کند، دستکش ضخیم چرمی کار پوشیده باشد و اگر امکان داشت، از کمربند وزنه برداری برای جلوگیری از کمر درد استفاده کند.

پیانو را آماده کنید

حمل پیانو در مشهد

برخلاف پیانوی کوچک(اسپینت)، مدل های بزرگ دیواری بسیار(سر سنگین و ته سبک) و غول پیکر هستند و باید برای حرک، آنها را روی چرخ دستی حمل کرد. بعد از اینکه پیانو را قفل کرده و در داخل روکش و نوار پیچیدید، چرخ دستی را به سمت یکی از انتها های پیانو حرکت دهید و به کمک افراد دیگر، به  آرامی آن را به چرخ دستی تکیه دهید.

  • هرچقدر افراد که امکان دارد باید در کنار چرخ دستی  پیانو باشند، که اگر احتمال افتادن پیانو وجود داشت، از آن محافظت کنند، همچنین در کنار آن بایستند تا از واروونه شدن آن جلوگیری کنند. این درباره ی پیانو های دیواری بزرگ، بسیار مهم است زیرا آنها نسبتا سر سنگین و ته سبک هستند.
  • اجازه ندهید گرانش زمین بر شما پیروز شود، پیانو را از اول تا آخر مسیر به کمک نیروی انسانی حرکت دهید.

پیانو را حرکت دهید

حمل پیانو در مشهد

همانطور که نیروی کمکی شما، برطبق مرکز ثقل از پیانو محافظت می کنند، به آرامی آن را با چرخ دستی به سمت مقصد ببرید.

  • اگر پیانویی که بر روی چرخ دستی است برای رد شدن از دهنه ی در بسیار بلند است، باید هر بار به آرامی چند اینچ  آن را بلند کرده و بلغزانید. زمانی که آن را از دهانه ی در رد می کنید، قبل از اینکه به حرکت ادامه دهید، مطمئن باشید که پیانو محکم بر چرخ دستی مستقر شده است.
  • مناسب ترین روش برای بلند کردن هرچیزی، نشستن و بلند کردن(اسکوات) است. کمر خود را صاف نگه دارید و با پاهایتان بلند کنید. اطمینان حاصل کنید هرکسی که شما را در اینکار کمک می کند به این شیوه ی بلند کردن آشنا باشد.
  • اگر پیانو ثابت نایستاد، دست از کار بکشید و به افراد بگویید که پیانو را به آرامی زمین بگذارند. هر اصلاحی که لازم است در موقعیت چرخ دستی یا گروه کمکی انجام دهید و دوباره امتحان کنید.

حمل پیانو رویال

پیانوی خود را بشناسید

حمل پیانو در مشهد

پیانوی رویال دراز و کوتاه است که کیفیت صدایش نسبت به پیانوی دیواری تقویت شده است اما  همین باعث شده است که فضای بیشتری از زمین را اشغال کند. به این علت پیانوهای رویال به ندرت در خانه ها دیده می شوند.

  • پیانوهای رویال مثل پیانو های دیواری، بر اساس سایز به پیانوی رویال ” کوچک ” که وزنی به اندازه ی ۲۲۵ کیلوگرم دارد و پیانوی رویال کنسرت (بزرگترین پیانوهایی که وجود دارند) با وزن ۶۰۰ کیلوگرم و عرض ۲٫۷ متر تقسیم می شوند . اگرچه ، حرکت دادن پیانوی رویال در هر سایزی،  نیازمند چند مرحله ی اساسی است.

مسیرتان را مشخص کنید

حمل پیانو در مشهد

مثل همیشه، اولین مراحل برای اینکه یک پیانوی رویال را با موفقیت به مقصد برسانید، تمیز کردن مسیر و اندازه گرفتن ورودی هاست.

  • به دلیل سایز بزرگی که پیانوی رویال دارد، عموما از انتهای آن حرکت داده می شود بنابر این دوباره درها را چک کنید که برای عبور پیانوی شما به اندازه ی کافی بلند باشند تا درازای جلو تا عقب پیانو براحتی در آن جا شود و چند اینچ اضافی هم باشد که آنها را در نظر نگیرید.
  • اگر پیانو با وجود چند اینچ اضافی در هنگام عبور از در، بسیار گود و غیرقابل دید است به کمک تخصصی نیاز خواهید داشت.

پیانو را آماده کنید

حمل پیانو در مشهد

اینجا زمانی است که حرکت دادن پیانو رویال بسیار پیچیده تر از پیانو دیواری می شود. امن ترین روش برای حرکت دادن یک پیانو رویال (روشی که متخصصین از آن استفاده می کنند) قرار دادن آن بر روی تخته ی چرخ دار است. هرچقدر که امکان دارد از افراد کمک بگیرید، بدنه ی  پیانو را بلند کرده، پیچ های آن را باز کنید و پایه ها را از پیانو جدا کنید. با ملایمت پیانو را پایین بگذارید و پایه ها را هم روی پوششی قرار دهید. سپس با کمک گروه خود، بدنه و پایه های پیانو را با روکش و نوار بسته بندی کنید.

  • اگر تخته چرخ دار ندارید، فروشگاه های اجاره ی ابزار، می توانند به شما یکی از آنها را  اجاره دهند.
  • اطمینان حاصل کنید که سقف پیانو همانند پوشش کلیدهای آن قفل شده باشد.

پیانو را حرکت دهید

حمل پیانو در مشهد

بادقت پیانو و همچنین صفحه کلید آن را هم زمان از زمین بلند کنید. وقتی که پیانو روی تخته چرخدار تثبیت شد، می توانید آن را به آرامی، با هل دادن از عقب و کشیدن از جلو حرکت دهید. بقیه ی افراد باید در طرف دیگر پیانو بایستند تا آن را در هنگام دست اندازها و تلو تلو خوردن بالا نگه دارند.

  • مقصود این است که پیانو را از سمت چپ( نت های  bass =E ,A ,D ) بر روی سطح بگذارید، بنابراین سمت ( نت های G,B ,E  treble= ) رو به آسمان خواهد بود و کیبورد به صورت افقی قرار می گیرد.
  • توجه داشته باشید که پیانو در انتهای  bass سنگین تر می شود،  به این معنی است که مرکز سقل باید به این قسمت نزدیکتر باشد.

نکته هایی برای حمل پیانو از یک آپارتمان یا ساختمان چند طبقه

حمل پیانو در مشهد

با اختلاف زیاد، امن ترین و مطمئن ترین روش برای بالا یا پایین بردن پیانو از پلکان، استخدام کردن افرادی است که در حمل آن تخصص دارند. سایز بزرگ پیانو، وزن باورنکردنی و مرکز ثقل نامشخص، حرکت دادن آن را در فضای افقی، برای کسانی که در آن تخصصی ندارند، خطرناک می کند.

از هر ابزاری که می توانید استفاده کنید

حمل پیانو در مشهد

به یک فروشگاه ابزار اجاره ای بروید و با یک فروشنده ی وارد بکار درباره ی سایز و وزن پیانوی خود صحبت کنید تا به شما در انتخاب بهترین ابزار برای حرکت آن کمک کند.

  • یک سطح شیبدار پیانو یا اثاث خانه، همراه با تسمه، می تواند بالا بردن پیانو از پله ها را آسان تر کند.
  • خصوصا تخته های چرخ دار پیانو، می توانند یک گزینه ی معقول باشند.

درباره ی راه پله اطلاعاتی بدست بیاورید

حمل پیانو در مشهد

هر اطلاعاتی از قبیل قدمت، طرح  و ترکیب قرارگیری،  در بعضی مواقع راه پله ها نمی توانند بطور همزمان، وزنی به اندازه ی یک پیانوی ۳۰۰ کیلویی و ۴ یا ۵ نفر که آن را حمل می کنند را، تحمل کنند.  بهتر است که خطر خسارات جدی وارده به اموال و آسیب های ممکن را پیش بینی کنید.

از انتهای کوتاه پیانو محافظت کنید

حمل پیانو در مشهد

اگر به هر دلیلی، برای بردن  پیانوی خود به بالا یا پایین یک ساختمان از افراد متخصص استفاده نکردید، یادتان باشد که قسمت انتهایی پایین پیانو در بالا بردن از پلکان، وزنی بیشتر از کل پیانو دارد، در مقایسه با مواقعی که بر زمین صاف حرکت داده می شود.

  • اکثر افرادی که شما را در حرکت دادن پیانو یاری می کنند، در همه ی مواقع باید درقسمت کوتاه  پیانو قرار بگیرند تا ثبات حفظ شود. اگرچه، هیچکس نباید مستقیما پشت پیانو باشد بدون اینکه فضایی برای کنار ماندن وجود داشته باشد. دلیلش این است که ، اگرپیانو از دست یکی از اعضای گروه بلغزد، به معنای برخورد و ماندن ،زیر کل وزن پیانو است.
  • مطمئن شوید که اگر پیانو از کنترل خارج شد، همه افراد  با کنارگیری می توانند خودشان را نجات دهند.

به آرامی حرکت کنید

حمل پیانو در مشهد

حتی آرام تر از مواقعی که بر روی سطح صاف حرکت می کنیدوقتی که پیانو را از پلکان بالا می برید، استراحت های مداوم به منظور تجدید قوا دوباره و نفس تازه کردن بسیار ضروری و حیاتی است. در هر قدم جدید دست از کار بکشید، به آرامی پیانو را زمین بگذارید، جای گرفتن دست خود را یک بار دیگر تنظیم کنید و دوباره پیانو را برای حرکت بعدی بلند کنید. وقتی که آرام و اصولی حرکت می کنید، شما مطمعن هستید که جای دست شما محکم است و تکان نمی خورد و همچنین خطر آسیب را به حداقل می رسانید.

پیانو را در پاگرد طبقات به دقت حمل کنید

حمل پیانو در مشهد

در هر طبقه، این امکان وجود دارد برای عبور پیانو از پاگرد مجبور به سر و ته کردن آن شوید و یا به گونه ای دیگر آن را با دست بچرخانید. برای اینکار می توانید از افراد قوی و دارای تعادل خوب استفاده کنید. مطمئن شوید که هر فرد فضای کافی دارد و محکم بر روی دو پای خود ایستاده است .

حمل تخصصی پیانو در مشهدحمل تخصصی پیانو در مشهد

امتیاز شما

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

۳ دیدگاه در “حمل پیانو در مشهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تلفنی (ساعت 9 الی 21)