بسته بندی لیوان برای اسباب کشی

بسته‌بندی لیوان برای اسباب کشی

در اسباب‌کشی چالشی است :

که ممکن است هر کسی در پروسه جابجایی با آن درگیر شده باشد. فرقی نمی‌کند لیوان یا دیگر شکستنی‌ها در پروسه اسباب‌ کشی (جابجایی اثاث منزل) بیشترین حساسیت را دارند. و ممکن است به دلیل بسته‌بندی نادرست به شما خسارت وارد شود. به همین دلیل بهتر است قبل از بسته‌بندی، چگونگی آن را یاد بگیریم تا دچار زیان نشویم.

لوازم بسته‌بندی باید :

متناسب با نوع کالای مورد نظر انتخاب شوند. برای بسته‌بندی لیوان به دلیل شکننده بودن، به لوازم بسته‌بندی مقاوم‌تر و ضربه‌گیرهای مختلف نیاز داریم. بهتر است قبل از بسته‌بندی همه وسایل مورد نیاز آن را تهیه کنید و از سالم به مقصد رسیدن لوازم خود مطمئن باشید.

بسته بندی لیوان برای اسباب کشی

لوازم مورد نیاز برای بسته‌بندی لیوان دراسباب‌کشی را بهتر است از فروشگاه‌های معتبر تهیه و از خرید لوازم دست دوم پرهیز کنید. زیرا مقاومت کافی برای سالم نگهداشتن لیوان‌ها و دیگر شکستنی‌ها را نداشته و در طول مسیر جابجایی و زمان حمل ممکن است از هم پاشیده و لیوان‌ها دچار شکستگی و لب‌پریدگی شوند. بسته بندی لیوان

لوازم مورد نیاز :

  • کارتن؛ انتخاب کارتن مناسب یکی از مهمترین اصول بسته‌بندی لیوان است. برای بسته‌بندی لیوان از کارتن‌هایی با لایه‌های بیشتر و سایز کوچک‌تر استفاده کنید.
  • نایلون حباب‌دار؛ برای جلوگیری از وارد شدن ضربه نایلون‌ حباب‌دار بهترین گزینه است.
  • چسب پهن و چسب‌کش؛ برای بستن کارتن‌ها چسب پهن باید به کار برد. چسب نواری باریک به دلیل نداشتن مقاومت کافی مناسب بسته‌ بندی نیست. همچنین برای سهولت کار و هدر ندادن زمان چسب‌کش را فراموش نکنید.
  • لیبل؛ برای مارک‌دار کردن کارتن می‌توانید از لیبل مخصوص حمل شکستنی یا لیبل‌های جهت‌دار استفاده کنید.
  • ماژیک؛ برای راهنمایی کسانی که کارتن‌ها را حمل می‌کنند می‌توانید با ماژیک روی کارتن‌ها بنویسید.

برای بسته‌بندی لیوان و شکستنی‌ها :

بهتر است بدانید در صورت استفاده از روزنامه به دلیل چاپ موجود در آن ممکن است روی لیوان‌ها و ظروف شما لکه بر جا بگذارد که می‌توانید بعد از باز کردن کارتن ظروف خود را بشویید. بسته بندی لیوان

  • سپس برای این که از شکستگی لیوان‌ها جلوگیری کنید، نیاز به نایلون حباب‌دار دارید. ابتدا اگر لیوان شما دسته یا پایه‌دار است به دلیل ظرافت و شکنندگی بیشتر این نواحی، دور آنها را با نایلون حباب‌دار پوشانده و با چسب فیکس کنید. بعد از آنکه دسته‌ها را به خوبی با نایلون پیچیدید بقیه قسمت‌های آن را نیز با نایلون حباب‌دار بپوشانید.

بسته بندی لیوان برای اسباب کشی

بهتر است لیوان‌هایی :

که ضخامت بیشتری دارند را در قسمت پایین کارتن قرار دهید و لیوان‌های ظریف‌تر را روی آن‌ها قرار دهید.

بعد از اینکه لیوان‌ها را کف کارتن چیدید :

  • قبل از اینکه لایه بعدی لیوان‌ها را درون کارتن قرار دهید بهتر است روی ردیف قبلی یک ورق مقوا قرار دهید. این کار باعث می‌شود لیوان‌ها برخورد کمتری با هم داشته و داخل هم نروند، به این طریق ایمن‌تر بمانند.
  • تمام کارتن را به همین طریق لایه لایه با لیوان پر کنید و جاهای خالی را کاملا بپوشانید. برای اطمینان بیشتر یک لایه نایلون حبا‌ب‌دار روی ردیف آخر قرار دهید.
  • در این مرحله نوبت استفاده از لیبل‌ برای راهنمایی کسانی است که کارتن‌ها را حمل می‌کنند.
  • در پایان برای اینکه بدانید کارتن مخصوص کدام بخش از منزل شماست روی آن با ماژیک بنویسید.

این کار باعث عدم لغزش لیوان‌ها می‌شود. همچنین برای بسته‌بندی لیوان مقواهای دیوایدر یا تقسیم وجود دارند که می‌توانید از آنها در بسته‌بندی خود به کار ببرید. (منبع)

چک کردن ایمنی کارتن :

چک کردن ایمنی کارتن بسته‌بندی لیوان‌ها مرحله‌ای است که به شما این اطمینان را می‌دهد که آیا بسته‌بندی شما درست و ایمن است یا احتمال شکستگی وجود دارد. برای این کار کافی است کمی کارتن را تکان دهید.

لیوان‌ها از آسیب‌پذیرترین اقلام در جابجایی هستند و برای بسته‌بندی آنها نیاز به لوازم بسته‌بندی ضربه‌گیر و مقاوم داریم. لوازمی مثل کارتن ۵ لایه و سایز کوچک، نایلون حباب‌دار از اصلی‌ترین آن‌ها هستند. چسب، لیبل و ماژیک نیز از دیگر محصولات مهمی هستند که در راهنمایی افرادی که کارتن‌ها را حمل می‌کنند نقش مهمی دارند. بهتر است بعد از اینکه لیوان‌ها را در کارتن قرار دادید تمام فضاهای خالی را با نایلون حباب‌دار پر کنید تا لیوان‌ها در جای خود فیکس شوند. اما در نظر داشته باشید که روزنامه ممکن است لیوان‌های شما را لک‌دار کند.

نحوه بسته‌بندی :

قبل از اینکه لیوان‌ها را در کارتن قرار بدهید باید از آنها در برابر ضربه محافظت کنید. در زیر مراحل بسته‌بندی لیوان را به ترتیب ذکر می‌کنیم.

  • ابتدا کارتن مناسب برای بسته‌بندی لیوان‌ها انتخاب کنید. از کارتن‌هایی با سایز کوچک‌تر و لایه‌های بیشتر که مقاومت بیشتری دارند، استفاده کنید.
  • قسمت کف کارتن را با چسب پهن کاملا بچسبانید. بهتر است یک لایه نایلون حبابدار برای جلوگیری از ضربات احتمالی هنگام حمل کف کارتن قرار دهید.

بسته‌بندی لیوان برای اسباب کشی

بسته بندی لیوان برای اسباب کشی

امتیاز شما

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تلفنی (ساعت 9 الی 21)