شماره خاور

شماره خاور

انواع خاور :

می‌توان به خاور ۶۰۸، خاور ۸۰۸ و خاور ۸۱۳ اشاره نمود.

اولین خاور :

در قرن ۲۰ توسط شرکت مرسدس بنز رونمایی شد. که بعدها ادامه مونتاژ و فروش این خاور توسط “گروه صنعتی خاور” (بعدها با نام ایران خودرو دیزل فعالیت نمود). در ایران انجام گرفت.

خاور ۶۰۸ :

این خاور طرفداران بسیاری در بین سایر خاورها دارد. این خاور ۶ تنی قابلیت جایجایی ۴ تن بار را دارد. ریشه خاور در تولید کامیون مرسدس بنز در سال ۱۹۶۵ میلادی است که با نام ال پی ۶۰۸ (عامیانه آن کامیون مکعبی بوده است) وارد بازار شد. و پس از ورود به ایران آن را با نام خاور ۶۰۸ شناخته و خطاب کردند. و ماشین اصلی در حمل بار به حساب می‌آمد. (منبع) به طور کلی در ایران چند نوع خاور وجود دارد: مثل ۶۰۸، خاور ۸۰۸ و خاور ۸۰۳ وجود دارد بیشتر خاور ۶۰۸ استفاده می‌شوند. خاور از نظر اتاق به انواع روباز، روبسته، یخچالدار، کمپرسی، تانکری و غیره تقسیم می‌شود.

شماره خاور

جدول انواع خاور :

خاور مسقف (نوع ۱) ۳ تن ۴.۸ متر ۲.۱ تا ۲.۲ متر ۳ متر
خاور مسقف (نوع ۲) ۳ تن ۵.۵ متر ۲.۱ متر ۲.۵ متر
خاور مسقف (نوع ۳) ۳ تن ۵.۸ متر ۲.۲ متر ۲.۷ متر
خاور روباز (نوع ۱) ۴ تن ۴.۵ متر ۲.۱ متر ۳ متر
خاور روباز (نوع ۲) ۴ تن ۴.۸ متر ۲.۱ متر ۲.۸ تا ۳ متر
خاور روباز (نوع ۳) ۴ تن ۵.۳ متر ۲.۱ تا ۲.۲ متر ۲.۸ تا ۳ متر
خاور روباز (نوع ۴) ۴ تن ۵.۵ متر ۲.۱ تا ۲.۲ متر ۲.۸ تا ۳ متر
خاور روباز (نوع ۵) ۴ تن ۵.۸ متر ۲.۱ تا ۲.۲ متر ۲.۸ تا ۳ متر
خاور ۶ تن (خاور بزرگ) ۳ تن (۶ تن) ۵.۸ متر ۲.۲ متر ۲.۷ متر
خاور روباز بغل بازشو ۴ تن ۴.۶ تا ۶ متر ۲.۱ متر ۲.۸ تا ۳ متر

 

خاور مسقف :

از خاور مسقف برای حمل و نقل وسایل حساس با وزن کم و حجم زیاد استفاده می‌شود. این کامیونت ها در اصطلاح عامیانه خاور مسقف فلزی و خاور مسقف چادری نامیده می شوند. خاور مسقف مجهز به تجهیزات حفاظتی بار می باشد (پتو، موکت، مبلمان و…) است. یعنی در اتاق بار به تعداد زیاد پتو جهت قرار دادن بین لوازم و جلوگیری از صدمه دیدن لوازم قرار داده می شود. اطراف اتاق بار به طور کامل موکت زده میشود. تا به طور ۱۰۰% لوازم و اسباب منزل از ضربات احتمالی محافظت شوند. خاور مسقف بهترین انتخاب جهت حمل لوازم منزل و ادارات می باشد از آنجا که امکان تردد این نوع کامیونت در همه ی زمانهای روز آزاد است. سیستم فنر بندی این نوع کامیونت طوری طراحی شده که تا حد امکان جلوی ضربات ناشی از دست اندازهای خیابان و سرعت گیرها را بگیرد.  (منبع)

شماره خاور مشهد

خاور روباز :

از این نوع خاور عموما جهت حمل بارها و کالاهایی که حساسیت بسیار زیادی ندارند و وزن آنها کمتر از ۳۵۰۰ کیلوگرم است، استفاده می‌شود. میوه و تره بار، برنج، آرد، مایعات و مصالح ساختمانی، فلزات دستگاه ها و ماشین آلات صنعتی تا وزن ۳۵۰۰ کیلوگرم از خاور روباز یا همان کامیونت های روباز استفاده می شود. از کامیون باری چوبی عموما برای بار حمل و نقل میوه تره بار و برنج و آرد و از کامیون کف بغلدار برای مایعات و مصالح ساختمانی، فلزات استفاده می‌شود. (منبع) بهترین خاور جهت ارسال بارهای حجیم یا دارای طول بیشتر از ۴ متر، خاور روباز است. بعد از نیسان بهترین کامیونت برای تره بار ایسوزو است.

 

ماشین اسباب کشی :

از انواع ماشین های اسباب کشی در همه جای دنیا برای اثاث کشی استفاده می‌شود. در ایران معمولاً از خاور مسقف و نیسان روباز برای اسباب کشی بهره می‌برند. ماشین اسباب کشی عبارت است از وانت پیکان، وانت نیسان و خاور مسقف. خاور مسقف اسباب کشی در مدل‌های بنز ۶۰۸، هیوندا و ایسوزو  وجود دارد. به خاطر ممنوعیت ورود کامیون و تریلی در روز به داخل شهر معمولاً از ماشین سنگین برای اسباب کشی استفاده نمی‌شود.

شماره خاور مشهد

انواع کامیونت :

کامیونت در ایران به ماشین‌های شبیه خاور گفته می‌شود که در انواع هیوندا، ایسوزو و بادسان تولید می‌شود. توضیحات بیشتر را در مطلب کامیونت مطالعه فرمایید.

شماره خاور مشهد

ماشین باربری ایسوز‏و :

مجموعه ایسوزو، یکی از معتبرترین برندهای ارائه دهنده انواع ماشین‌های ایسوزو باری و غیرباری و موتورهای دیزلی است و موفقیت‌های چشمگیری در فعالیت‌های مرتبط به باربری اکتساب نموده است. این شرکت موفق ژاپنی یکی از بهترین و ظریف‌ترین طراحی‌ها را در زمینه تولید ماشین‌های باری خود داشته است و علیرغم ظاهر فریبنده و کوچکشان، بسیار جادار هستند و به دلیل عملکرد بالای آن‌ها، همچنین قدرت موتور بی رقیبشان در اروپا، به راحتی توانایی حمل بارهای سنگین را نیز دارند. ناگفته نماند که قطعات این سری ماشین‌های نیمه سنگین به راحتی قابل دسترسی است.

شماره خاور

ماشین باربری هیوندا :

ماشین‌های باربری هیوندا توسط شرکت هیوندا موتور، متعلق به کره جنوبی (سئول) خلق شده است. یکی از زیر مجموعه‌های این شرکت بزرگ که جزء چهارمین شرکت ماشین‌های سنگین جهان است، کیا موتور می‌باشد که اغلب نام این برند را شنیده و یا با تولیدات مربوطه آشنایی داریم. این مجموعه مینی‌بوس و کامیونت‌هایی را عرضه نموده است که در حال حاضر از ماشین های باربری آن می‌توان به:

  • کامیونت ۶ تن (۵ تن و ۷۰۰ کیلوگرم)
  • کامیونت ۸ تن ( ۷ تن و ۵۰۰ کیلوگرم) اشاره نمود.

شماره خاور

انواع کامیون در ایران :

دو نوع کامیون در ایران وجود دارد: ۱- کامیون سبک یا کامیونت. ۲- کامیون سنگین. معمولاً کامیون‌ها به شکلی که ما می‌بینیم در کارخانه تولید نمی‌شوند و وقتی از خط تولید خارج می‌شوند فاقد اتاق هستند و تنها قسمت جلوی آن که کشنده گفته می‌شود وجود دارد. صاحبان خودرو توسط واحدهای اتاق سازی که اصطلاحاً کاربری سازی (Body Builder) گفته می‌شود و در سطح کشور وجود دارند نوع اتاق مناسب خود را انتخاب کرده و به کشنده کامیون متصل می‌کنند. پس اگر از کشنده کامیون صجبت می‌شود منظور بخش جلویی است که موتور و کابین خودرو در آن قرار دارد. کامیون ها براساس تعداد محور و براساس تناژ تقسیم می‌شوند. مثل کامیون دو محور یا کامیون سه محور. کامیون ۱۰ تن یا ۱۵ تن.

شماره خاور مشهد

امتیاز شما

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تلفنی (ساعت 9 الی 21)