مسئولیت خسارت حمل اسباب واثاثیه باربری

مسئولیت خسارت حمل اسباب واثاثیه باربری

خسارت های اثاث کشی و اتوبار همیشه بزرگترین معضل ما در جابجایی اثاثیه به خانه جدید است. حمل اثاثیه منزل می توان گفت در بیشتر موارد همیشه با خسارت و ضرر و زیان همراه بوده است و این شاید مهم ترین دغدغه مشتریان شرکت های باربری و اتوبار باشد که برای کاهش این خسارت ها چه باید کرد و اگر خسارتی متوجه اثاثیه شد برای جبران خسارت های اثاث کشی و اتوبار چه باید کرد.

تقریبا همه ممکن است بخواهند که جابجایی وسایل شان به خوبی و بدون خسارت های اثاث کشی و اتوبار انجام شود (تقریبا در همه موارد)! همانطور که شرکت های باربری و اتوبار ممکن است حرفه ای باشند، کار جابجایی ممکن است باعث خسارت به اموال شما شود. انواع خسارت های اثاث کشی و اتوبار می تواند از نظر بی توجهی یا بی کفایتی و همچنین بی پروایی در چند مورد باشد. در هر صورت، هنگامی که آسیب ها و خسارت های اثاث کشی و اتوبار به اموال شما مانند مبلمان، ظروف، کف، دیوار، وسایل الکترونیکی و غیره وارد شود شما باید سریعا اقدام کنید،و ادعا کنید. یک شرکت باربری خوب و معتبر بهترین کار را برای بازپرداخت خسارت های اثاث کشی و اتوبار انجام می دهد. در هر صورت، شما باید از روند این ادعا مطلع شوید.

فرآیند اسباب کشی خانه، کاملا یک فرایند بی نظم و پر هرج مرج است و با وجود تمامی اقداماتی که شما برای ایجاد نظم و هماهنگی انجام می دهید تا کارها را تحت کنترل خود درآورید، اتفاقات ناخوشایندی، حتی پس از گذشت روزهای پس از اثاث کشی، رخ می دهد. هنگامی که لوازم منزل تان به خانه جدیدتان منتقل می شود، ممکن است بسیار متاسف شوید که متوجه شوید که برخی از وسایل تان در حین حمل و نقل آسیب دیده اند. مثل اینکه تمام فشار و نگرانی و اضطراب در زمان جابجایی اثاثیه کافی نبوده است!

این یک واقعیت است که هیچ کس در برابر یک روز بد بیمه نمی شود و این مسئله شامل شرکت های باربری و اتوبار معتبر نیز می شود. حتی بزرگترین شرکت های باربری و اتوبار نیز در برابر خسارت های اثاث کشی و اتوبار مصون نیستند و این مسئله ممکن است برای شرکت های بسیار بزرگ نیز اتفاق بیفتد. اما اگر شرکت خدمات اسباب کشی شما به طور تصادفی در حین جابجایی اسباب منزل چیزی را بشکند یا خراب کند، کاری که شایسته انجام آن هستید این است که آرام باشید (اگر در مورد خسارت های اثاث کشی و اتوبار نسبت به آنها عصبانی نشوید نقاط ضعف خود را نشان نمی دهید) در این زمان تنها کافیست ادعای خود را با شرکت باربری و حمل بار برای دریافت جبران عادلانه خسارت های اثاث کشی و اتوبار در میان بگذارید.

یکی از کارهای مهم بلافاصله پس از تحویل اثاثیه در منزل جدید بازرسی آنها از نظر خسارت است.

اولین کاری که باید انجام دهید وقتی که وسایل منزل شما به محل اقامت جدیدتان تحویل داده می شود، این است که آنها را به دقت از نظر وجود علائم آسیب دیدگی بررسی کنید. البته، شما کارهای زیادی دارید که پس از تحویل اثاثیه در منزل جدید باید انجام دهید، اما این بازرسی چیزی است که شما قبل از اینکه دیر شود باید آن را انجام دهید. نگاهی دقیق تر به تمام قطعات مبلمان تان بیندازید.

چوب های مبلمان را از نظر اینکه خراشیده شده باشند بررسی کنید.

همچنین پارچه مبلمان را از نظر اینکه نخ کش شده یا پاره شده باشد نیز مورد بررسی قرار دهید.

و کارهایی از این دست برای مطلع شدن از خسارت های اثاث کشی و اتوبار که تنها در همان ساعت های اولیه می توانید انجام دهید. همچنین توجه ویژه ای به؛

تعداد کارتن اسباب کشی و
نیز کارتن های حمل بار حاوی وسایل حساس و شکننده شامل:
ظروف چینی , کریستال
آینه ها ,قاب ها
وسایل الکترونیکی
و… داشته باشید و کوچکترین آسیب و خسارت های اثاث کشی و اتوبار را مورد توجه قرار دهید.
مسئله مهم این است که شما خیلی زود متوجه خسارت های اثاث کشی و اتوبار شوید.
و آن را فورا با شرکت باربری تان در میان بگذارید.

هیچ کاری مهم تر از این نیست که شما وسایل تان را بلافاصله پس از تخلیه از ماشین باربری و قبل از امضای تاییدیه تحویل از نظر سلامت بررسی کنید. علاوه بر اینکه اموال و اثاثیه شما ممکن است به طور تصادفی آسیب دیده باشند، این شرکت ها ممکن است باعث آسیب هایی به خانه شما نیز بشوند، در حالی که باربران شرکت باربری منتخب شما وسایل تان را در داخل خانه حمل می کنند، همچنین می توانند مشکل ساز باشند. اطمینان حاصل کنید که ؛

درب ها و چارچوب های درب ها
دیوارها، گوشه های دیوار
و پارکت های کف
کمدهای دیواری
و پله های چوبی
و …
سالم هستند تمامی این موارد را بررسی کنید تا مطمئن شوید همه چیز سالم و درست است.
و از خسارت های اثاث کشی و اتوبار خبری نیست.

از عکس به عنوان مدرک استفاده کنید
یک ایده عالی این است که قبل از شروع اثاث کشی و بسته بندی از وسایل مختلف منزل تان عکس برداری کنید. می توانید از وسایل با ارزشی که نگران آسیب دیدن انها در طول اثاث کشی هستید عکس بگیرید – عکس هایی که بدون شک می توانند اثبات کنند که کالاهای شما قبل از اینکه به دست شرکت های اتوبار و حمل بار منتقل شوند، در وضعیت خوب و سالمی قرار داشتند و هیچ گونه آسیب دیدگی نداشته اند.
اما عکاسی وسایل تحویل شده شما حتی مهمتر است.
زمانی که متوجه شدید که یکی یا چند تا از وسایل تان خراب شده است.

دوربین خود را بیرون بیاورید و آسیب مورد نظر را با یک عکس ثبت کنید.

یک ترفند کوچک برای تأیید صحت عکس های شما از هر شک و تردیدی این است که شامل یک علامت تاریخ بر روی هر یک از آنها باشد اگر دوربین شما دارای عملکرد تایپ خودکار و اتوماتیک روی عکس نیست می توانید در یک تصویر از روزنامه همان روز را در فریم عکس جای دهید. با این کار به راحتی می توانید ادعای خود مبنی بر خسارت های اثاث کشی و اتوبار شرکت مربوطه را تایید نمایید.
در حالی که هیچ شک و شبهه ای در آن نباشد.

در میان گذاشتن ادعای خسارت های اثاث کشی و اتوبار با شرکت باربری خود
همان لحظه ای که خسارت های اثاث کشی و اتوبار کشف کردید.
و متوجه شدید شرکت باربری و اتوبار منتخب شما چیزی را شکسته اند،
یک عکس از آسیب وارده به آن وسیله و تمامی خسارت های اثاث کشی و اتوبار بگیرید
و در لیست خود علامت بزنید.

اگر بیمه شخص ثالث را از طرف شخص ثالث خریداری کردید، پس با آن شرکت بیمه تماس بگیرید و اطلاعات بیشتری در مورد نحوه ادعای خسارت های اثاث کشی واتوبار درخواست کنید. اگر بیمه حمل و نقل را از طریق خود شرکت باربری و اتوبار خریداری کرده اید یا یکی را خریداری نکرده اید، پس با شرکت باربری و حمل بار خود در زمینه خسارت های اثاث کشی و اتوبار تماس بگیرید.
به نماینده ای که مسئول اسباب کشی و بسته بندی وسایل شما بوده است توضیح دهید چه اتفاقی افتاده است

تا اقدامات لازم برای اثبات ادعای شما و دریافت خسارت های اثاث کشی و اتوبار از طرف کارشناس و مجری شرکت اتوبار و اسباب کشی انجام شود. مجریان معتبر با شما برای حل این مسئله به سرعت و به صورت کاملا صلح آمیز کار خواهند کرد. شما باید وسایل آسیب دیده را تا زمانی که شرکت باربری و اتوبار نماینده خود را به خانه شما اعزام می کند، نگه دارید تا اقلام شکسته شخصا توسط نماینده و کارشناس شرکت از نظر خسارت های اثاث کشی و اتوبار بررسی گردد.

اگر وسیله شکسته یا خراب شده برای عملکرد عادی زندگی روزمره شما و خانواده تان حیاتی باشد، بهتر است موقتا یک وسیله دیگر را جایگزین آن کنید تا فرآیند ادعا و دریافت خسارت های اثاث کشی و اتوبار شما تمام شود. اگر شما موفق به رسیدن به یک راه حل رضایت بخش برای حل مشکل و دریافت خسارت های اثاث کشی و اتوبار با شرکت باربری خود نشدید شما می توانید گزینه ای برای حل اختلاف در مطابقت با شدت و میزان آسیب وارده به اموال و وسایل تان پیدا کنید.

  • گزینه یک : شرح حال از اسباب کشی برای اثبات خسارت های اثاث کشی و اتوبار
    نوشتن یک بررسی از اثاث کشی و حمل اثاثیه منزل و رتبه بندی خدمات شرکت بسته بندی لوازم منزل و اتوبار شما آسان است و بیش از چند دقیقه از وقت شما را نخواهد گرفت. گاه این نوشته ها می توانند نقش حل کننده ی اختلافات و خسارت های اثاث کشی و اتوبار را بازی کنند و روایتی صادقانه و عینی از اینکه چطور شرکت های باربری و اتوبار باعث صدمه دیدن وسایل شما یا خانه تان و انواع خسارت های اثاث کشی و اتوبار شده اند، ممکن است شرکت جابجایی اثاثیه با شما تماس بگیرند و در مورد ادعای خسارت های اثاث کشی و اتوبار شما تجدید نظری داشته باشند. به یاد داشته باشید که شهرت منفی به ندرت می تواند به یک شرکت خدمات اثاث کشی و باربری خدمت کند

و این چیزی نیست که یک شرکت با سابقه و معتبر به دنبال آن باشد.
اگر وقت و حوصله کافی داشته باشید می توانید
از کار باربرها در هنگام بسته بندی و حمل اثاثیه فیلم تهیه کنید.
این یک مدرک زنده و معتبر برای جبران خسارت های اثاث کشی و اتوبار است.

  • گزینه دوم : شکایت نامه رسمی جهت مطالبه خسارت های اثاث کشی و اتوبار
    اگر شرکت باربری که برای حمل اثاثیه منزل تان استخدام کرده اید تمایل به حل مسئله خسارت های اثاث کشی و اتوبار به صورت مسالمت آمیز نداشته باشند، می توانید برای جبران خسارت های اثاث کشی و اتوبار یک شکایت نامه رسمی از شرکت مربوطه به اتحادیه باربری و حمل و نقل ارسال نمایید. جهت دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با شرکت اتوبار و باربری آنلاین مشهد ، مدیربار متخصص حمل اثاثیه منزل مشاوره نمایید. مشاوره اسباب کشی منزل در این شرکت به صورت رایگان است. امیدواریم که شرکت باربری و حمل بار شما بدون دردسر و مشکل برای اثبات ادعای شما و جبران خسارت های اثاث کشی و اتوبار اقدام نمایند.
    بدون اینکه مجبور شوید از آنها شکایت نمایید.

مسئولیت خسارت حمل اسباب واثاثیه باربری

به حداقل رساندن خسارت های اثاث کشی و اتوبار
جهت اجتناب از خسارت های اثاث کشی و اتوبار سعی کنید یک شرکت باربری و اتوبار قابل اعتماد پیدا کنید که دارای آرم ونشان تجاری و با رتبه بندی بالا بوده و پس از بررسی های لازم انتخاب شده باشد. زیرا هیچ کس دوست ندارد برعلیه شرکت های باربری برای دریافت خسارت های اثاث کشی و اتوبار اقدام نماید. دوم، تجربه این شرکت ها در زمینه جابجایی و بسته بندی و حمل اثاثیه منزل یا محل کار است که همه این موارد باید پیش از استخدام شرکت مورد بررسی قرار بگیرد. .
قبل از اینکه لوازم منزل خود را به شرکت حمل و نقل بفرستید، سوابق همه ی آنها را بررسی کنید:

عکس ها
فیلم ها
توضیحات
و غیره.

مسئولیت خسارت حمل اسباب واثاثیه باربری

شما نیاز به اثبات آنچه که به شرکت باربری سپرده اید دارید و باید بررسی کنید که شرکت باربری و اتوبار در چه شرایطی اثاثیه شما را به شما برگردانده است. داشتن شواهد کافی بسیار مهم است. در صورت صدمه و خسارت های اثاث کشی و اتوبار، شما قادر خواهید بود ادعای خود را سریعا اثبات کنید. برای این کار می توانید با شرکت های ارائه کننده بیمه و شرکت هایی که قبلا دوستان و اشنایان تان با آنها کار کرده و رضایت داشته اند کار کنید.

چگونگی اثبات ادعا و دریافت خسارت های اثاث کشی و اتوبار
ادعای افراد مبنی بر خسارت های اثاث کشی و اتوبار هنگامی شروع می شود که با مشاهده کردن و اطلاع رسانی به نماینده شرکت باربری و حمل بار ادعای خود را به گوش آنها رسانده باید. معمولا شما تا ۹ ماه پس از جابجایی برای تکمیل فرم ادعای خسارت های اثاث کشی و اتوبار و برای دریافت این خسارت ها فرصت دارید، اما بهترین کار این است که به محض اینکه متوجه آسیب شدید شدید فرم های درخواست خسارت های اثاث کشی و اتوبار را پر کنید. این یک فرم استاندارد است که همه موارد در آن قید شده است.
شرکت های جابجایی و حمل اثاثیه منزل باید چنین فرمی را در وب سایت یا شرکت خود داشته باشند
و برای چنین مواردی کاملا آماده باشند.
نماینده به شما این فرم را ارائه می دهد و به شما کمک می کند تا آن را پر کنید.

پر کردن فرم ادعای خسارت های اثاث کشی و اتوبار
در فرم ادعای شما باید وسایلی که ادعا می کنید آسیب دیده اند را درج کرده و

تعداد آنها
زمان آسیب
چگونگی آسیب
هزینه تخمینی آسیب های وارده
و سایر موارد را ذکر کنید.

همچنین ممکن است از شما خواسته شود که مبلغی را که برای دریافت خسارت های اثاث کشی و اتوبار مطالبه می کنید را نیز در این فرم ارائه دهید. معمولا این چیزی است که اثبات می کند شرکت های باربری معتبر و استاندارد هستند. این امر احتمال بازپرداخت خسارت های اثاث کشی و اتوبار را افزایش می دهد. اطمینان حاصل کنید که فرم را به طور کامل و دقیق پر کرده اید و کپی شواهدی را که جمع آوری کرده اید و همچنین فرم ادعایی که شما پر کرده اید را نگهدارید.

اگر یک وسیله خراب شده یا آسیب دیده باشد، آن را توصیف کنید
و آن را در جایی که آخرین بار دیده شد بنویسید.
اگر عکس یا ویدئو دارید، می توانید آن را نیز ضمیمه کنید.
هرگونه شواهد و جزئیات آنچه اتفاق افتاده است و چگونگی آن
می تواند فرآیند اثبات ادعای شما مبنی بر خسارت های اثاث کشی و اتوبار را سرعت بخشد.

دریافت خسارت های اثاث کشی و اتوبار
اطمینان حاصل کنید که وسیله آسیب دیده برای بازرسی کارشناس شرکت باربری و اتوبار در دسترس است.
اگر بخواهید پولی برایتان بپردازند، شرکت جابجایی اثاثیه باید وسیله آسیب دیده را از نزدیک ببینند.

این کار می تواند توسط فردی که در شرکت باربری وحمل بار کار می کند یا تنظیم کننده فرم ادعای خسارت های اثاث کشی واتوبار انجام شود. کلیه لوازم شما نیز ممکن است بازرسی شود. هنگامی که ادعای خود مبنی بر دریافت خسارت های اثاث کشی و اتوبار را ثبت می کنید و خسارت ها مورد بازرسی قرار می گیرند، شرکت باربری و اثاث کشی به شما اطلاع خواهد داد که آیا بابت آن پول دریافت می کنید، اگر بله، چه مقدار و چه موقع. البته شما می توانید در این مورد با شرکت باربری و اتوبار مذاکره کنید. در هر صورت باید آماده باشید که ممکن است ارزش کامل وسیله یا وسایل آسیب دیده را دریافت نکنید. بهتر است اگر بتوانید این مسئله را با شرکت حمل و نقل اسباب و اثاثیه حل کنید، به عنوان یک پرونده دعوا برای هر دو طرف بسیار ناخوشایند خواهد بود.

مقاله ” مسئولیت خسارت اسباب و اثاثیه در حین باربری به عهده کیست” برای شما گردآوری و تهیه شد امیدواریم بدینوسیله اطلاعات مفیدی برایتان به ارمغان آورده ایم. جهت مشاهده مقالات بیشتر به وبلاگ وبسایت مدیربار مراجعه فرمایید.

امتیاز شما

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تلفنی (ساعت 9 الی 21)