محله هفت تیر

تاریخچه محله هفت تیر

بلوار هفت تیر مشهد در منطقه ۹ مشهد قرار گرفته. ایستگاه خط ۱ قطار شهری مشهد در ابتدای بلوار هفت تیر واقع شده که دسترسی به نقاط مختلف شهر مشهد رو آسان می‌کنه. در گذشته به عنوان منطقه آب و برق مشهد شناخته می شده که امروزه هم بسیاری از اهالی مشهد به این عنوان از این منطقه نام می‌برند. هتل شرکت نفت و پارک لاله در حاشیه بلوار واقع شدند.

بلوار هفت‌تیر از شمال به بلوار وکیل‌آباد، از جنوب به کوه‌های آب‌وبرق، از شرق به بلوار هنرستان و از غرب به بلوار حافظ و ویلا می‌رسد.

محله هفت تیر مشهد

درباره محله هفت تیر بیشتر بدانیم..

از قدیم محدوده بلوار هفت‌تیر تا بلوار صیاد شیرازی را به عنوان محله آب و برق مشهد می‌شناسند. این شهرت به حدی هست که به کوه‌های بینالود در انتهای بلوار هفت‌تیر، کوه‌های آب و برق می‌گویند. وجود این دامنه‌های زیبا هر جمعه عده زیادی از مشهدی‌ها رو برای گشت‌وگذار به سمت خودش می‌کشاند. روزهای تعطیل یا موقع بارش برف در زمستان هم وضعیتی مشابه با جمعه‌ها دارد. از این نظر سکونت در این منطقه می‌تواند برای افرادی که به این مناظر علاقه‌مند هستند جذاب باشد. آب و برق از شمال به بلوار وکیل‌آباد، از جنوب به کوه‌های آب و برق، از شرق به بلوار هفت‌تیر و از غرب به بلوار صیاد شیرازی می‌رسد.

خدمات باربری مشهد در محله آب و برق بسیار گسترده می باشد که در جهت تقاضای هموطنان عزیز در این محله می باشد که میتوان به موارد ۱- بسته بندی اثاثیه ۲- باز و بسته نمودن پرده – کرکره – لوستر و … ۳- حمل بارهای سنگین مانند بوفه های قدیمی و سنگین – میزهای نهار خوری بزرگ – گاوصندوق و … ۴- جابجایی لوازم حساس الکتریکی و الکترونیکی و …

جاذبه های قله زو :

کوهنوردی :

کوهنوردان حرفه ای و آن هایی که کوه های مشهد را می شناسند، همیشه از راه هایی که خودشان بلدند به قله صعود می کنند. عده ای با دوچرخه های کوهستان به قله صعود می کنند و عده ای عصا زنان خود را به بلندترین نقطه کوه می رسانند.

بازدید از چشمه معین :

در مسیر ۱۲۰۰ متری به سمت قله چشمه ای وجود دارد که تنها کوهنوردان آنجا را می شناسند.

مسیرهای دسترسی قله زو :

انتهای خیابان هاشمیه و پارک خورشید. پارک خورشید از پارک های پلکانی و خوش آب وهوایی است که بعد از بالارفتن از آن می توان مسیری راحت برا دسترسی به قله را پیش رو داشت. از اینجا بعد از حدود ۴۵ دقیقه به قله خواهید رسید. مسیر دوم از انتهای خیابان هفت تیر آغاز می شود و معمولا کوهنوردان حرفه ای از آنجا راهی می شوند چرا که راه طولانی تر و مسیر کمی سخت تر است. این مسیر حدود یک ساعت و نیم طول می کشد.

[aparat id=’gJQWj’]

دیدگاهتان را با سایر دوستان به اشتراک بگذارید و یا از تجربه تان با باربری مدیربار بگویید..

محله هفت تیر مشهدمحله هفت تیر مشهد

امتیاز شما

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

۱۰ دیدگاه در “محله هفت تیر

  • محله ی بسیار مناسب برای سکونت. محله ی گلشن، از محلات سجاد بسیار لوکس تر و گران تر هست و قابل قیاس نیست، به خاطر برج های شیک ساخته شده در محله. در ضمن در تمام نقاط هفت تیر، برج سازی شده؛ برای مثال برج مانیا و برج های ارشاد، در اواسط بولوار هستند. این منطقه بعد از سجاد، هاشمیه، احمد آباد و فردوسی بهترین منطقه برای سکونت است.

    • یه قیمت بگیر حاجی، بعد بگو گرون تره. آپارتمان صفر تو هفت تیر یک، متری ۱۳ تومن، مشتری نیست تازه. محله قاسم آباد از هفت تیر بهتره.

    • خواهشا منطقه داغون هفت تیر رو با هاشمیه، سجاد و فردوسی یکی نکن. درضمن جهت اطلاع بگم، گلشن جزو صارمی و هنرستان حساب میشه، نه هفت تیر. گلشن قیمت آپارتمان نوساز، دقیقا نصف سجاد و هاشمیه است.

    • وکیل آباد فقط باهنر، کوثر، هاشمیه و گلشن؛ هفت تیر اصلا جالب نیست. به نظرم، مناطقی مثل امیریه و محمدیه از هفت تیر بهترن.

  • چی میگی داداش؟گلشن از سجاد گرون تره؟!!!! برو یه قیمت بگیر. الان تو سجاد، ضعیف ترین قسمتش، نوساز متری ۳۵ تومن کمتر نیست.

  • به عنوان یه فردی که تو املاک هستم، عقیده دارم که آدم باید نسبت به پولش خونه بخره و با بودجه معمولی، میشه تو هفت تیر آپارتمان صفر متری ۱۶ تومن خرید که نسبت به جاهای بالاشهر مثل گلشن، هاشمیه و سجاد خیلی مناسب تره. چون تو اون مناطق حداقل واسه آپارتمان معمولی ۶ سال ساخت، متری ۲۰ تومن باید پول داد.

  • دوستان فردوسی و باهنر از قدیم بهترین محلات بودن. بعد سجاد، بزرگمهر، بهار، ابن سینا، فرشته و هاشمیه اضافه شدن.

  • به نظرم راجع به هفت تیر ناعادلانه نوشته شده
    اگر بخوام عادلانه راجع به هفت تیر صحبت کنم تا دوستانی که دنبال خونه هستن ببینن
    ۱_ترافیکش از بلوار هنرستان خیلی بیشتره اما از هاشمیه کمتره به نظر من
    ۲_خونه های ویلایی خیلی زیاد داره که من این رو میپسندم قبلا هنرستان و هاشمیه هم ویلایی زیاد داشت ولی الان خیلی کم شده
    ۳-متراژ قطعات زمین هاش خیلی بزرگ هستن یعنی یه ویلایی ۶۰۰متری کوچیک دیده میشه (من تا قبل از بلوار پیروزی رو میدونم البته)
    ۴-تراکم زمین ها نسبتا بالا هست و زمین های افتاده ی چند صد متری و چند هزار متری زیاد داره که این خودش میتونه باعث رشد زیاد منطقه بشه
    ۵-اوایل هفت تیر تا بلوار پیروزی خیلی بهتره تا فکوری یکم پایین تره و بعد از فکوری هم من نمیپسندم
    ۶-در رابطه با فرهنگ منطقه هم به نظرم تفاوتی با هنرستان و هاشمیه نمیکنه اوایلش
    ۷-بزرگ‌ترین نقصش به نظر من فاز تجاری هست که توجه کمی شده بهش شده به جز ارمیتاژ و رستوران هایی مثل مهستان و امیر شاهان و فست فود شبدیز و آبمیوه ویتانوش که من اینا رو دوس دارم?
    در مجموع خیابون اصلی اون قدر که باید ،خوشگل نیست
    مثلا هنرستان کافی شاپ و گل فروشی هاش خیلی قشنگ تره
    هاشمیه هم که از همه تجاری تره
    اگر نظرم رو نوشتم چون حس کردم تو سایت خیلی نامردی شده در حق هفت تیر و گرنه من حدودا سه سال هاشمیه ۱۶ زندگی کردم بعد هم حدود پانزده ساله هنرستانم و اتفاقا دوس دارم هفت تیر هم زندگی کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تلفنی (ساعت 9 الی 21)