چطور میز بیلیارد را حمل کنیم

چطور میز بیلیارد را حمل کنیم

جابه جا کردن میز بیلیارد :

زحمت زیادی دارد. جابه جا کردن میز بیلیارد به یک خانه یا انبار دیگر نیاز به کمک چند نفر دارد ولی شما به ابزار درست و صبر نیز نیاز خواهید داشت.

کیسه­ ها را جدا کنید :

هر میز بیلیارد استاندارد ۴ کیسه در گوشه و ۲ کیسه در طرفین دارد. بسته به طراحی میز بیلیاردتان، این کیسه ­ها ممکن است با روش­های مختلفی به میز متصل شده باشند، بااین‌حال، معمولاً از منگنه برای اتصال کیسه ­ها به میز استفاده می­شود. زیر کیسه به پشتتان دراز بکشید و منگنه ­ها را با پیچ­ گوشتی دو سو یا منگنه­ کش دربیاورید.

چطور میز بیلیارد را حمل کنیم

برای اینکه منگنه­ ی سرگردان درون چشم­هایتان نیفتد، مستقیماً زیر میز بیلیارد دراز نکشید و استفاده از محافظ چشم را مدنظر داشته باشید.

ریل­ ها را بازکنید :

بازهم، قسمتی که ریل­ ها را به میز شما متصل می­کند بستگی به میز دارد ولی احتمال اینکه ریل ها با پیچ و مهره در جای خود سفت شده باشند، زیاد است. شما می­توانید با یک آچار بکس معمولی به‌راحتی پیچ­ ها را بازکنید.

چطور میز بیلیارد را حمل کنیم

کشوی ریل را آزاد کنید. اگر ریل­ها به قسمت­ها متصل هستند، با کمک یک نفر همه آن­ها را یکجا برگردانید و آن­ها را جدا کنید.

نمد را جدا کنید

این کار حساس ­ترین بخش فرآیند است، چون‌که یک پارگی روی نمد می­توان کاملاً آن را خراب کند. اگر نمد با منگنه محکم شده است، یک منگنه­ کش به شما در جلوگیری از آسیب رساندن به نمد، کمک می­کند.

چطور میز بیلیارد را حمل کنیم

  • نمد چسب شده، با کشیدن آرام آن به سمت عقب جدا می­شود. هرگز با سمت بالا یا جلو نکشید و مراقب باشید تا آن را پاره نکنید.
  • اگر قصد دارید دوباره از نمد استفاده کنید، آن را تا کنید تا چین نخورد.

 سنگ را از میز جدا کنید :

معمولاً سنگ با پیچ به چهارچوب میز بیلیارد محکم می­شود. این پیچ­ها را می­توان به روش مؤثرتری با یک مته ­ی برقی که دارای سری مناسب است، باز کرد.

  • در بعضی موارد برای جلوگیری از آسیب دیدن، از موم روی پیچ­ ها استفاده می­شود. اگر چنین موردی پیش آمد، قبل از باز کردن پیچ سنگ، با استفاده از یک پیچ‌گوشتی دو سو موم را پاک‌کنید.

سنگ را در خودرویتان قرار دهید :

سنگی که سطح تراز را که شما روی آن بازی می­کنید، تشکیل می­دهد، باید بدون آسیب بماند تا بازی­های آینده شما یکدست باشد. معمولاً سنگ به‌صورت یک‌تکه یا سه‌تکه است. سنگ را از روی پایه­ های میز بیلیارد بلند کنید و آن را در وسیله­ی نقلیه­ ی خود قرار دهید.

چطور میز بیلیارد را حمل کنیم

  • قرار دادن تکه‌های سنگ روی‌هم بی­ خطر است ولی مطمئن شوید که هرکدام به‌درستی محکم شده­اند و با چیزی تماس پیدا نکنند تا باعث آسیب رساندن به سنگ نشود.
  • برای اطمینان از اینکه سنگ آسیب نبیند، باید آن را درون یک پتو، لباس کهنه یا روکش­های دیگر بپیچید.

پایه ­ها را جدا کنید :

حالا که قسمت­های حساس میز بیلیاردتان جداشده‌اند و بسته­ بندی شدند، برداشتن پایه ­ها از چهارچوب نباید مشکل باشد. شاید، مته­ی مورد اعتماد شما دوباره به کمک شما بیاید و با یک سری مناسب پایه ­ها به‌سرعت جدا می­شوند.

چطور میز بیلیارد را حمل کنیم

چهار چوب را بار بزنید :

شما می­توانید در خودروی تان چهارچوب را روی سنگ قرار دهید. اگر شما یک میز پرداخت­­ شده با چوب جلا داده‌شده دارید، بهتر است برای پیشگیری از آسیب ­دیدگی، سطوح پرداخت ­شده را با یک لباس کهنه یا لحاف نرم بپیچید.

چطور میز بیلیارد را حمل کنیم

میز را به خانه­ ی جدیدش منتقل کنید :

هر قسمت باقی­مانده تا اینجا باید قابل‌کنترل باشد و نیاز به جداسازی بیشتر نیست. بار زدن این قسمت­ها در وسیله­ی نقلیه ­تان را به پایان برسانید و میزتان را به محل جدید منتقل کنید.

چطور میز بیلیارد را حمل کنیم

محل جدید را بررسی کنید :

شما باید ابعاد محل را اندازه­ گیری کنید تا مطمئن شوید که میز به هرجایی که حرکتش می­دهید، به‌راحتی جا شود ولی موضوع مهم‌تر این است که شما باید محیطی را که قرار است میز بیلیارد را راه بیندازید و مسیر منتهی به این اتاق را خالی کنید. گیرکردن پا به یک قالی هنگام حمل سنگ یک راه خوب برای خراب کردن یک میز بیلیارد کاملاً خوب است.

چطور میز بیلیارد را حمل کنیم

میز خود را در جهت معکوس بازسازی کنید :

شما باید هنگام سرهم کردن میز بیلیارد خود بسیار مراقب باشید. نصب نادرست می­توان باعث نامیزان شدن میز می­شود که روی بازی شما تأثیر می­گذارد. با شروع از چهارچوب و پایه ­ها، سرهم کردن میز را آغاز کنید. برای موارد خاص مربوط به تراز کردن، بسته­بندی و سنگ ترک­خورده یا آسیب­دیده، لطفاً بخش برطرف کردن مشکلات را مشاهده کنید.

چطور میز بیلیارد را حمل کنیم

سنگ را جا بگذارید :

سنگ به خاطر وزنش یکی از مشکل­ ترین و حساس­ترین قسمت­ های میز بیلیارد است. هر آسیبی به سنگ می­تواند باعث خراب شدن میز بیلیارد شما شود. سنگ­های یک‌تکه راحت­ تر نصب می­شوند به خاطر اینکه شما فقط باید آن را به‌صورت کشویی درون جایش هل دهید. برای میزهای بیلیارد با سنگ های سه‌تکه، هر تکه را به میز تقریباً سرهم شده جابجا کنید، تکه‌ها را با فاصله روی میز قرار دهید.

چطور میز بیلیارد را حمل کنیم

سپس:

  • بررسی کنید که تکه­ها آسیب‌ندیده باشند و مرتب کنار هم قرارگرفته باشند. آیا پین­هایی که تکه‌ها را به هم متصل می‌کنند، خم شده ­اند یا تاب برداشته ­اند؟ اگر این‌طور بود، به فروشگاه ابزارآلات بروید و چند عدد پین جدید بخرید.
  • هر سه تکه سنگ را با اتصال مناسب بین­شان کنار هم هل دهید و سنگ سرهم شده را در جایش روی میز چفت کنید.
  • مراقب باشید تا دست­هایتان بین تکه ­های سنگ گیر نکند. این اتفاق باعث آسیب جدی به دست­ها و انگشتان می­شود.

پیچ خوردگی یا تنیدگی در چهار چوب را بررسی کنید :

مخصوصاً در مورد میزهای بیلیارد قدیمی ­تر که باز کردن چهارچوب سخت­ تر است، ممکن است در طول جابجایی باعث شده باشید که ساختار چهارچوب جابجا شود. این موضوع می­تواند هنگام جای گذاری سنگ مشکل­ ساز شود.

  • از یک تراز برای بررسی شکل درست چهارچوب استفاده کنید. بهتر است از یک گونیا برای بررسی کردن زاویه­ ی گوشه­ های میز استفاده کنید.

چطور میز بیلیارد را حمل کنیم

تاب پایه­ ها را بردارید :

میزهای قدیمی یا میزهایی که برای مدت طولانی در یک محل بودند، ممکن است تاب برداشته باشند یا به شکل سطح خانه­ای که در آن بودند تطبیق پیدا کرده باشند. این موضوع به این معنی است که شما به یک قطعه اضافه، جدای از قسمت­های میز بیلیاردتان نیاز دارید تا آن را تراز کنید و هنگامی­که میز جابجا شد، هر تابی را که متوجه شدید، برطرف کنید.

هنگام انتخاب یک قطعه برای تراز کردن میز بیلیارد تاب برداشته، باید جنسی را انتخاب کنید که زیر فشار میز فشرده نشود. ورق فولادی یا یک کاشی محکم به درد این کار می­خورند.

چطور میز بیلیارد را حمل کنیم

میز را دوباره تراز کنید :

ساختمان­ ها معمولاً شیب کمی دارند و اغلب میزهای بیلیارد، برای مقابله با این شیب­ها، پایه ­های قاب تنظیم دارند. بعدازاینکه ترتیب ساختار چهارچوب و نامیزانی را دادید، می­توانید میز را تراز کنید. از دوستتان بخواهید که تراز را روی قسمت صاف چهارچوب نگه‌داشته باشد و:

  • به تراز نگاه بیندازید.
  • اگر میز تراز نبود، آن سری که نیاز به تنظیم دارد را بلند کنید.
  • از دوستتان بخواهید که پایه را در جهت درست تنظیم کند.
  • میز بیلیارد را پایین بگذارید.
  • دوباره تراز را بررسی کنید و اگر نیاز بود دوباره کارهای بالا را تکرار کنید.

چطور میز بیلیارد را حمل کنیم

سنگ را در جای خود ثابت کنید :

آسیب­ های جدی به سنگ میز بیلیارد شما نیاز به تعمیر حرف ه­ای یا حتی تعویض دارد ولی تعمیر خراش­ ها یا ترک­های کوچک ممکن است در حد توانایی شما باشد. برای خراش­ها و ترک‌ها کوچک، مقداری گچ قالب­گیری را مخلوط کنید و روی قسمت موردنظر بمالید، درحالی‌که ترک­های بزرگ­تر را می‌توان با بتونه­ ی بدنه­ ی خودرو تعمیر کرد.

  • بعدازاینکه وصله سفت شد، باید سطح وصله را سمباده بزنید.

سنگ را در چهارچوب تاب برداشته تراز کنید :

اگر تمام چهارچوب تا جایی که سنگ روی آن با زاویه قرار می‌گیرد، تاب برداشته باشد، کار زیادی نمی­توانید برای میز انجام دهید. از سوی دیگر، سنگ را می­توان تراز کرد.

چگونگی کار با ریل­های قدیمی بدانید :

در بعضی از میزهای بیلیارد قدیمی از پیچ و مهره­های مخصوصی برای اتصال ریل به لبه­ ی باریک سنگ استفاده می­شود. چطور میز بیلیارد را حمل کنیم

امتیاز شما

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تلفنی (ساعت 9 الی 21)