اولین باربری تاسیس شده در مشهد

اولین باربری تاسیس شده در مشهد

برای اولین بار در کشورمان در سال ۱۳۴۵ شمسی، قوانین مشخصی وضع شد تا کسانی که می خواهند در زمینه تاسیس و راه اندازی موسسه حمل و نقل بار (حمل بار در تهران و یا به شهرستان) و سایر خدمات مربوطه در این زمینه فعالیت کنند، مطابق با آن شرایط و قوانین اقدام به دریافت مجوزهای لازم کنند. البته در این قوانین و دستورالعمل ها تاکنون چندین بار تغییراتی داده شده است. مجوز لازم جهت ثبت، توسط وزارت راه و ترابری صادر می گردد.

ناگفته نماند که این شرکت ها زیر مجموعه شرکت های تعاونی توزیع محسوب می شوند که در ابتدای سال های تاسیس تا مدت ها مجوز فقط برای شهر تهران صادر شد که از این شهر موسسات می توانستند به سایر شهر های ایران حمل بار و باربری انجام دهند.

 

تاریخچه باربری و اتوبار

از دیرینه تا کنون یکی از دغدغه های مهم بشر جا به جایی ست و باعث پیشرفت و توسعه تمدنها بوده است. در مفهوم کلمه باربری و اتوبار می توان به انتقال دادن و جا به جا کردن انسان، اموال و کالا ها از مکانی به مکان دیگر اشاره نمود. بشر برای سهولت در کارها چرخ را اختراع کرد و از حیوانات برای حمل و نقل بهره جست و کم کم بر حسب محیط زندگی اش به شکل های متفاوت و مختلف حمل و نقل را ایجاد نمود. به تدریج جابجایی با پای پیاده حیوانات جایش را به ارابه های بزرگ و بهتر داد و به این ترتیب جابجایی و تجارت در بین شهر ها، کشورها و قاره ها رونق یافت.

 

در عصر ارتباطات و با پیشرفت تکنولوژی، سیستم باربری و راه ها دچار تحولات عمده ای شدند و راه های زمینی هوایی و دریایی با بالاترین کیفیتها ساخته شده اند و امروزه استفاده از وسایل نقلیه مدرن و غول پیکر و سریع السیر جایگزین راه های حمل و نقل و باربری گذشته شده است. 

انسان با پدیده حمل و نقل از زمان باستان آشنا گردیده وهم زمان با پیدایش انسان و با توسعه فرهنگ و تمدن انسانی ارتباطات و حمل و نقل روش های باربری تکامل یافته است و این تکامل روند تدریجی خود را طی نموده است تا به پیشرفت و نوآوری های موفقیت آمیزی دست پیدا کرده است.

مطالعه کنید  وانت از مشهد به ملک آباد

در انقلاب صنعتی قرن نوزدهم تحولات اساسی در زمینه حمل و نقل رخ داد، پیش از توسعه دادن ماشین بخار، به دلیل بالا بودن هزینه و کارایی کم از راه زمینی، جابجایی صنعتی و تجاری از طریق دریا صورت می گرفت. به وجود آمدن ماشین بخار در قرن هیجدهم و کاربرد آن در قرن نوزدهم آغازی در صنعت باربری، اتوبار و حمل و نقل گشت. در ابتدا این تکنولوژی در وسائل نقلیه دریایی و سپس در وسایل نقلیه زمینی بوجود آمد و باعث بوجود آمدن انقلاب صنعتی گشت.

ایران کشوری ست با تمدن باستانی کهن، به همین دلیل دارای سابقه طولانی در ایجاد راه و راهسازی و جابجایی، باربری، اتوبار و حمل و نقل می باشد که همواره در دوران باستان و دوره های دیگروجود داشته است. بنابراین ویژگی ها و شرایط حاکم بر ایران زمین را می توان دلیل گرایش ایرانیان بر مقوله راه سازی و افزایش مهارتشان در این بخش دانست ایرانیان ۷۰۰ سال بیش از میلاد، در کار ساخت شناور و دریانوردی بودند و این عاملی بود که باعث مهارت و حفظ حاکمیت شان در دریاهای اطراف در طی قرن ها شد،

موقعیت جغرافیایی و تمدن ایران باستان و رابطه ایرانیان با مصریان و ملت های مشرق زمین و خاورمیانه باعث تبادل فرهنگ و وسعت بخشیدن به تمدن توسط ایرانیان گردید.

شش قرن قبل از میلاد که به دوران هخامنشی بر می گردد مراودات مالی و بازرگانی، گسترش تسهیلات جابجایی و حمل و نقل و وسعت بخشیدن به راههای ارتباطی و مقوله امنیت و حفاظت راه ها برای تحقق اهداف اقتصادی و اجتماعی از ارکان بسیار مهم به شمار می آمد.

در زمان اشکانیان تجارت و حمل و نقل و سیستم های باربری گسترده تر شده و رونق بیشتری پیدا کرد و در مساله تجارت در دوران ساسانیان این روند پیشرفت تا جایی ادامه یافت که حمل و نقل و تجارت بین المللی از اهمیت ویژه ای برخوردار گشت که بستر توسعه حمل و نقل و جابه جایی تا آفریقا و اروپا فراهم شد اولین باربری تاسیس شده در مشهد.

درجریان قرن های هجدهم و نوزدهم تحولاتی که از طریق  تکامل فنی وسایل نقلیه پدیدار گشت، انگیزه‌های بالایی در تغییرات بنیادی نظام‌های حمل و نقل بوجود آورد که بالا رفتن سرعت و کارآیی خدمات جابجایی و حمل و نقل را به همراه داشت. در این میان در راستای انقلاب صنعتی و این پیشرفتهای تکنیکی حمل و نقل در جهان، ایران که از دیرباز در مسیر جاده ابریشم که از بی نظیرترین و بهترین راه های جهان به شمار می رفت،

مطالعه کنید  وانت از مشهد به گناباد

که عنوان شاهراه بین‌المللی را از آن خود ساخت و در برابر پاسخگویی به این جایگاه جهانی، نخستین تشکیلات حمل و نقل کشور با احداث استراحتگاه و امکانات جنبی به توسعه امور حمل و نقل پرداخته و نام دیوان یا “دیوان برید” را زیر نظر حکومت اداره و مسئولیتهای راه و ترابری حال را عهده دار و مسئول حفظ، نگهداری و ترمیم راه‌ها بود.

در زمان سلسله قاجار شغل رانندگی چه راننده سواری و چه کامیون ها بسیار با اهمیت و ارزشمند بود. کامیون ها بین شهر های داخل کشور بار حمل می کردند و قدرت زیادی برای این کار نداشتند و سرعت شان نیز بسیار کند بود و راه ها ساختار مهندسی نداشت،

به یکباره در زمان جنگ جهانی دوم تغییرات بزرگی در ایران به وجود آمد وآن حمل و نقل هزاران تن بار از بندرهای جنوب (بندر امام خمینی یا شاپور و بندر خرمشهر) به مرزهای شمالی کشور و مرز جمهوری آذربایجان و جمهوری ترکمنستان و از مسیر جلفا و تبریز بود.

هر روز صدها کامیون که تماما رانندگانشان ایرانی بودند مشغول باربری از مبدا به مقصد بودند. گرداننده این مجموعه یک شرکت انگلیسی که UKCC نام داشت بود. این شرکت ده ها کارمند ایرانی و انگلیسی که با زبان انگلیسی آشنایی داشتند در اختیار داشت. این جریان تاثیر بسیار خوبی بر سیستم باربری و اتوبار کشورمان گذاشت. مالکان  تجاری پس از جنگ جهانی دوم حرف اول را در حمل و نقل زده و باعث رونق در باربری ایران شدند.

اولین ساختار تشکیلاتی کشور در سال ۱۲۸۵ به شیوه جدید با نام “اداره کل طرق و شوارع” در”وزارت فواید عامه” شروع به کارنمود. در این دوره سیستم حمل و نقل جهانی دچار تحول شد. در طول دهه های بعد، همچنان این تحولات ادامه داشت. امروزه جهت پاسخگویی به نیازهای جدید، وزارت راه و ترابری که عهده دار مدیریت حمل و نقل کشور بود به چهار بخش عمده تقسیم می شود:

مطالعه کنید  بهترین باربری بلوار امامت آزادشهر

• معاونت حمل و نقل جاده‌ای
• شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی‌ ایران
• هواپیمایی جمهوری اسلامی‌ ایران
• سازمان بنادر و کشتیرانی

مسئولیت معاونت حمل و نقل جاده‌ای کشور بعد ها به سازمان حمل و نقل و پایانه‌های کشور واگذار شد و تا قبل از قرن اخیر، اغلب راه‌های کشور خاکی بودند؛ اما به تدریج طی قرن اخیر به تدریج، بزرگراه ها احداث شده و جاده ها به صورت آسفالت در آمد و وسایل حمل و نقل و جابه جایی توسعه یافت.

با گذشت زمان خطوط راه آهن نیز گسترش یافته و و رشد بسیار زیادی نموده و و باعث آسان شدن حمل و نقل محموله های عظیم و سنگین بین مناطق مختلف گردیده. و همچنین سیستم های هوایی همچون سایر بخش ها در حمل و نقل سبب گردیده زمان سفر کاهش یابد و  حمل بار راحت تر صورت گیرد. اولین باربری تاسیس شده در مشهد

باربری اینترنتی بهترین نوع باربری

مزایای اتوبار آنلاین به مراتب چند برابر اتوبارهای سنتی است به همین دلیل است که امروزه افراد زیادی از این نوع اتوبارها استفاده می کنند در ادامه مشخصات این نوع اتوبارها را مطالعه کنید:

  • دیگر نیازی به گشت و گذار در خیابان های اطراف ندارید و این یعنی صرفه جویی در وقت و انرژی
  • مبلغ تمام شده کار را ابتدا مشاهده می کنید و دیگر نیازی به چونه زدن به روش سنتی نیست
  • در کوتاه ترین زمان ممکن راننده ماشین باربری به آدرس سفارش دهنده می رسد
  • یکی دیگر از ویژگی های باربری آنلاین استفاده از نقشه برای انتخاب کوتاه ترین و بهترین مسیر برای رسیدن به مقصد است
  • شما میتوانید موقعیت بار خود را روی نقشه به صورت آنلاین ببینید

اگر شما در مشهد هستید و قصد استفاده از یک اتو بار مطمئن و ارزان در مشهد دارید کافی است کلمه باربری آنلاین مشهد را http://google.com کنید.

در پایان باید گفت یک شرکت باربری علاوه بر کیفیت خدمات هزینه مناسبی را از مشتریان خود بگیرد. یک باربری خوب در واقع یک اتوبار ارزان با بهترین کیفیت خدمات است.

 

کارشناسان مدیر بار برای ارائه ی خدمات به صورت شبانه روزی آماده هستند. با ما تماس بگیرید: 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonسفارش تلفنی