بازو بسته کردن درب یخچال ساید

بازو بسته کردن درب یخچال ساید

حمل و نقل وسایل سنگین :

در طی یک اثاث کشی می‌تواند بسیار طاقت فرسا باشد. در دورانی زندگی می‌کنیم که با توسعه‌ی شرکت‌های خدماتی مردم ترجیح می‌دهند که به‌جای آسیب بدنی در اثر حمل اثاثیه سنگین، کار را به کاردان بسپارند. به طور معمول شرکت‌های باربری این خدمت را ارائه می‌دهند. حال چنانچه در نظر دارید خودتان این قبیل امور را انجام دهید، بایستی طبق اصول کارها را از پیش ببرید.

حمل و نقل جهیزیه نو عروسانحمل و نقل جهیزیه نو عروسان

حمل و نقل جهیزیه نو عروسان

 

حمل یخچال ساید بای ساید :

جز همان دسته کارهاست. جابجایی یخچال ساید بای ساید خصوصاً در راه‌پله‌های کوچک تنها با باز کردن درب و اجزای دیگر آن ممکن است. اگر خیال دارید که این کار را خودتان انجام دهید با مطلب آموزش باز و بسته کردن یخچال ساید همراه ما باشید. در این مطلب به شما آموزش باز کردن درب یخچال ساید و همچنین نصب درب یخچال ساید را به صورت تصویری شرح خواهیم داد.

حمل اثاثیه منزل :

یکی از سخت ترین کارهایی است که می تواند طاقت فرسا باشد ، باربری و اتوبار مدیر بار با تجربه ای نوین و حرفه ای و شبانه روزی آماده است سرویس دهی حرفه ای حمل بار را برای شما به عمل آورد.

"</p

درباره درب یخچال ساید بای ساید :

قبل از آن‌که برویم سر اصل مطلب و از نحوه باز و بسته کردن درب یخچال ساید به شما بگوییم در نظر داریم که کمی اطلاعات شما را در مورد درب یخچال‌های ساید بای ساید بالا ببریم. ممکن است یخچال ساید منزل شما دو درب باشد اما یخچال ساید آشنایان سه درب یا حتی چهار درب بوده باشد!! . خب موضوع ساده‌است. در ساده‌ترین حالت ممکن یخچال‌های ساید بای ساید دو درب دارند که با یک دستگیره سرتاسری این دو درب باز و بسته می‌شوند. اما امروزه با ارائه مدل‌های جدیدتر درب‌های یخچال ساید بیشتر شده‌اند. در برخی مدل‌ها یخچال با سه یا چهار درب نیز وارد بازار شده‌است. طراحی این یخچال‌ها می‌تواند زیبا و مدرن باشد.

برخی از یخچال‌های ساید :

از قابلیت HOME BAR برخوردار هستند. به این صورت که با جای‌گذاری یک محفظه روی درب یخچال قابلیت بار خانگی ایجاد می‌گردد. در این محفظه‌ها می‌توانید بطری و انواع نوشیدنی را قرار دهید. این امر موجب شده تا هدر رفت انرژی یخچال بسیار بسیار کاهش یابد.

روش خلاقانه‌ی دیگر :

برای ایجاد یک بار خانگی به‌کارگیری طراحی موسوم به در تو در می‌باشد  ( DOOR IN DOOR ) . به این صورت که روی درب اصلی یخچال یک درب دیگر جاگذاری می‌شود که اصطلاحا به عنوان درب دوم نیز شناخته می‌شود. به طور معمول مواد غذایی پر استفاده در درب دوم نگه‌داری می‌شوند. استفاده از این تکنولوژی موجب شده تا لازم نباشد برای برداشتنن مواد غذایی پرکاربرد درب بزرگ یخچال باز شود. استفاده از تکنولوژی درب دوم در یخچال‌های ساید، هدررفت انرژی تا ۴۱درصد کاهش داده‌است. با این وجود هم عمر مفید یخچال افزایش می‌یابد و هم در مصرف برق صرفه‌جویی چشمگیری خواهد شد.

بازو بسته کردن درب یخچال ساید

باز کردن درب یخچال ساید

"</p

ابتدا یخچال را برای جدا کردن درب‌ها آماده کنید :

خودتان بهتر می‌دانید که برای ایجاد هرگونه تغییرات بهتر است یخچال از برق کشیده باشد تا احتمال هرگونه خطری به صفر برسد. خب پس تکلیف وسایل داخل یخچال ساید بای ساید چیست؟

در طی اثاث کسی بدون شک باید  کلک تمام مواد غذایی را بکنید. حال یا تمام محتویات یخچال و فریزر را در یخچال آشنا و فامیل قرار دهید یا چند روز قبل از اثاث کشی آن‌ها را تمام کرده باشید. اگر قصد اسباب کشی هم ندارید و بنا به مقاصد دیگر در نظر دارید که درب یخچال را جدا و مجدد نصب کنید، بیرون ماندن یکی دوساعته‌ مواد غذایی هیچ مانعی ندارد. فقط باید مراقب مواد گوشتی و لبنیات باشید و مطمئن باشید که در محیط سردی قرار گرفته اند. چنانچه از رو یخچالی یا تزئینات گوناگون روی یخچال ساید خود استفاده می‌کنید آن‌ها را بردارید تا مزاحم کارتان نشوند. خب یخچال شما آماده‌ی شروع عملیات است.

وسایل مورد نیاز برای باز و بسته کردن :

روند باز کردن درب یخچال نیاز به تجهیزات خاصی ندارد. با همین ابزار دم‌دستی می‌توانید به راحتی از پس این‌کار برآیید. اما چگونه؟

وسایل مورد نیاز جهت جدا کردن درب یخچال :

یک عدد چهارپایه برای ایستادن پیچ گوشتی چهارسو پیچ گوشتی دو سو آچار فرانسه

 

"</p

باز کردن درب و لولا پایینی یخچال :

برای باز و بسته کردن درب یخچال ساید اول از همه نیاز است تا جهت امنیت بیشتر ابتدا لوله‌های پایینی درب یخچال باز شود.

برای این‌کار:

  • ابتدا درب یخچال را کاملا باز کنید.
  • پایین یخچال درب کوچک پلاستیکی را بردارید.
  • لوله‌هایی را مشاهده خواهید کرده که به صورت سوکتی به هم متصلند.
  • ابتدا حوله تمیزی را در زیر آن قرار داده و به آرامی دو سیم را از هم جدا کنید.
  • نیازی نیست که با زور و بازو این‌ کار را انجام دهید. کافی‌است یک طرف سیم را با دست گرفته و طرف دیگر را تنها با یک کشیدن ساده از هم بکنید.
  • آماده‌ی ریختن چند قطره آب هم باشید!

"</p

باز کردن لولاهای بالایی درب یخچال :

  1. به روی چهار پایه بروید و در جایی بالای لولا درب یخچال، به دنبال یک لولا با قاب پلاستیکی‌ بگردید. پیچ‌های این لولا پلاستیکی  را با پیچ‌گوشتی چهارسو باز کنید و محافط پلاستیکی جدا شود. برای جدا کردن قاب پلاستیکی کافیست تا آن‌را به سمت خود بکشید سپس در زیر این روکش پلاستیکی یک روکش فلزی را مشاهده خواهید کرد که آن هم نیاز به باز شدن دارد.
  2. در گوشه سمت چپ-بالا نیز یک لولا پلاستیکی دیگر وجود دارد که با باز کردن آن، یک‌سری لوله‌هایی را مشاهده خواهید کرد. این لوله‌ها به صورت سوکت متصل شده‌اند. معمولا این دو لوله در قسمت فریزر یخچال ساید بای ساید قرار دارد. به آرامی سوکت‌ها را جدا نمایید تا آسیبی وارد نگردد.

باز کردن درب دو قلو یخچال :

پس از جدا کردن لولا‌ها نوبت می‌رسد به جدا کردن درب یخچال ساید. به آرامی درب‌‌ها را از پیم محور جدا کرده و آن‌ها را از محل خود درآورید. چنانچه درب یک سمت یخچال دوتکه است می‌توانید با خارج کردن لولای وسط درب بالایی را از جای خود بردارید.

حمل و نقل جهیزیه نو عروسانحمل و نقل جهیزیه نو عروسان

حمل و نقل جهیزیه نو عروسان

نصب درب یخچال ساید :

نصب درب یخچال نیز همانند جدا کردن درب آن است. با این تفاوت که مراحل از آخر به اول پیش می‌روند. بخوانید:

بازو بسته کردن درب یخچال ساید

"</p

تعویض بادامک لولای پایین درب :

اگر حس می‌کنید که بادامک سطحی لولای پایین درب کهنه شده‌است، می‌توانید بادامک لولای پایین را تعویض کنید. قبل از قرار دادن درب از روغن پایه سیلیکون روی این بادامک استفاده نمایید. بازو بسته کردن درب یخچال ساید

نصب درب یخچال :

در روند باز و بسته کردن درب یخچال ساید و به منظور نصب یخچال ساید بای ساید، ابتدا درب را طوری قرار دهید تا لوله از میان لولا عبور کند. مطمئن شوید که در پایین درب همه چیز به خوبی جا خورده باشد.

"</p

محکم کردن لولا :

پس از نصب درب در جای خود، سیم و لوله‌های زیر لولا را به هم متصل و لولاها را با استفاده از یک پیچ‌گوشتی محکم کنید. مطمئن شوید که درب یخچال به درستی قرار گرفته‌است.

حل نشتی آب از پشت یخچال :

شاید به تازگی متوجه شده‌اید که پشت یخچال، آب نشتی دارد. این نشتی می‌تواند هشداری باشد.

برای رفع این مشکل اول از همه یخچال را از برق بکشید.سپس:

  • لوله‌ای که از زیریخچال فریزر به پشت یخچال می‌رسد را بررسی نمایید. همچنین لوله آبی که از سمت دیوار به یخچال متصل می‌شود نیز نیاز به بررسی دارد. مطمئن شوید که لوله آب سوراخ نشده باشد یا به خوبی در محل خود فیکس است. چنانچه یکی از لوله‌ها سوراخ بوده آن‌ها را عوض کنید.
  • یکی دیگر از عوامی که موجب نشت آب به پشت یخچال می‌شود پیچ شیر آب می‌باشد. شیری که آب یخ ساز و آب سرد کن را جریان می‌دهد محتمل نشتی است. چنانچه در اتصالات لوله فیلتری نصب کرده اید از بابت اتصالات فیلتر اطمینان یابید.

"</p

بررسی واشر و لاستیک‌ها :

خب از کجا باید متوجه نقص آن شد؟ یک تکه کاغذ را بردارید و درب یخچال را ببنید. حال سعی کنید که کاغذ را بیرون بکشید. برای جدا کردن واشر قدیمی کافیست که به آرامی آن‌را از محل جدا کنید. اگر واشر به صورتی چسبی در محل قرارگرفته است از یک طرف شروع کرده و واشر را به آرامی از جای خود بردارید. چنانچه واشر با پیچ در جای خود ثابت است با پیچ‌گوشتی آن‌ها را جدا کنید.

بررسی لولا درب یخچال و هم‌سطح بودن درب‌ها :

برای برسی هم‌سطح بودن درب یخچال و دستگیره‌ها، هم‌سطح را روی بدنه بگذارید نه روی درب یخچال. ! چنانچه یخچال فریزر تراز نبود با پیچاندن اهرم‌های پایین یخچال کاری کنید تا حباب به وسط تراز ( هم سطح ) برسد. البته طبق استانداردها بهتر است یخچال به صورت کامل تراز نباشد و کمی به سمت عقب خم باشد. پس از ترازبندی سپس لولا‌ها را بررسی کنید. ترجیحا یک دور لولا را سست و مجدد محکم نمایید. در صورت نیاز لولای درب یخچال یا فریزر را جایزین کنید. سفت کردن لولاها در هر مدل متفاوت است. پس حتما به دفترچه راهنمای یخچال مراجعه بفرمایید.

"</p

نداشتن اطلاعات کافی :

در این زمینه بدون اطلاع خودشان عملکرد یخچال و فریزرشان را به تدریج کاهش می‌دهند. این موضوع در مورد انواع یخچال‌ و فریزرها صادق است. با این نکات جالب همراه باشید :

  • یخچال باید به صورت ایستاده یا نیمه ایستاده حمل و نقل شود. مطمئنا دوست ندارید که با نفوذ روغن کمپرسور به درون لوله‌های خنک کننده یخچال گران بها بسوزد. ! با توجه به قیمت یخچال و فریزر و ارزش فوق‌العاده‌ی آن‌ها تا حد ممکن یخچال را نخوابایند.
  • اجازه دهید روغن درون تجهیزات در جای خود ثابت شوند و سپس پس از چند ساعت یخچال را به برق متصل کنید. ترجیحا ۴ الی ۵ ساعت منتظر بمانید.
  • قبل از اتصال یخچال به برق از سلامت سیم‌های برق مطمئن شوید.
  • یخچال حتما تراز باشد.
  • بلافاصله پس از شستشو یخچال یا روشن کردن آن تمام مواد غذایی را درون آن قرار ندهید. اجازه دهید دمای درون یخچال یکنواخت شود سپس مواد غذایی را یک به یک در درون آن بچینید.
  • حمل و نقل جهیزیه نو عروسانحمل و نقل جهیزیه نو عروسانحمل و نقل جهیزیه نو عروسان

مراقبت از یخچال ساید :

  1. حتما حتما از محافظ برق استفاده کنید.
  2. حداقل ماهی یکبار یخچال را از برق در بیاورید، زیر آن‌را جارو بکشید و درون یخچال را با جوش شیرین و آب بشویید تا بوی ماندگی نگیرد.
  3. درون فریزر غذای داغ قرار ندهید.
  4. اکثر مدل‌های یخچال ساید از تکنولوژی ضد برفک برخوردارند و بدون دخالت شما برفک‌ها آب می‌شوند.

در صورتی که در نظر دارید درب یخچال را جدا یا نصب کنید حتما یک نفر دیگر را برای کمک در نظر بگیرید. ممکن است در طی نصب درب به لولا‌ها سقوط کند و این زمانی است که یک دستیار می‌تواند به کمک شما بیاید. اگر دنبال دردسر نیستید می‌توانید این کار را به کادر شرکت باربری بسپارید.

امتیاز شما

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

۳ دیدگاه در “بازو بسته کردن درب یخچال ساید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تلفنی (ساعت 9 الی 21)