برچسب شهرداری وانت

برچسب شهرداری وانت

فرآیند کاری و مدارک لازم جهت دریافت کد رهگیری :
ابتدا متقاضی با در دست داشتن مدارک ذیل اقدام به تشکیل پرونده می نماید
۱-     تصویر سند مالکیت وسیله نقلیه باری
۲-     تصویر کارت وسیله نقلیه باری
۳-     تصویر شناسنامه مالک وسیله نقلیه باری
۴-    تصویر کارت ملی مالک وسیله نقلیه باری
۵-     تصویر کارت پایان خدمت/معافیت مالک وسیله نقلیه (ویژه آقایان )
۶-     تصویر کارت سوخت
۷-    پوشه
– بعد ازتشکیل پرونده و ثبت نام اولیه متقاضی در سایت ناوگان حمل ونقل بار درونشهری کد رهگیری صادر می گردد .
شکل ۱ : سایت ناوگان باری درون شهری وحومه
نمونه برک کد رهگیری ، که متقاضی پروانه بعد از ثبت نام و ثبت مشخصات دریافت می کند.
 برچسب شهرداری وانت
-کدرهگیری صادر شده همراه با معرفی نامه از شرکت (با توجه به عدم تشکیل شرکتهای تخصصی در برخی رسته ها فعلا”معرفی نامه شرکت اخذ نمی گردد) و پر نمودن فرم اطلاعات اولیه فرم و درخواست پروانه فعالیت و دیگر مدارک از جمله :کپی صفحه اول شناسنامه ،کپی کارت ملی،کپی پایان خدمت،کپی مدرک تحصیلی(حداقل مدرک پایان ابتدایی یا نهضت سواد آموزی برای افراد زیر ۵۰ سال وافراد بالای ۵۰ سال فقط خواندن و نوشتن) ، کپی کارت سوخت ،کپی معاینه فنی،کپی سند خودرو،کپی کارت خودرو،کپی بیمه شخص ثالث ،گواهی عدم خلافی، مفاصا حساب مالیاتی وسیله نقلیه ،ودریافت فیش ها مطابق مصوبه شورای محترم شهر که در ماده ۳۸ و ۴۰ تعرفه عوارض محلی قید شده است سپس متقاضی جهت اخذ تعهد نامه محضری فعالیت به دفترخانه معرفی میگردد. بعد از اخذ تعهد نامه در پرونده و بررسی نهایی توسط کارشناسان این مدیریت و تکمیل بودن مدارک در پرونده نوبت به مرحله نصب آرم و علائم روی بدنه خودرو میباشد که بر اساس دستور العمل ساماندهی ناوگان حمل و نقل بار درونشهری یک نوار شطرنجی نارنجی برای خودرو های حمل و نقل عمومی بار و نوار شطرنجی مشکی برای خودروهای فعال در امداد خودرو و یدک کش همراه با آرم مدیریت حمل و نقل بار و شماره پروانه فعالیت در روی درب سمت چپ و آرم شرکت بر روی درب سمت راست منقوش می گردد .

شکل ۴ : نمونه وانت بارهای ساماندهی شده فعال در حمل و نقل بار شهری

–         در مرحله آخر بعد از نصب آرم و علائم پروانه فعالیت برای خودرو صادر و پس از ثبت شماره پروانه در سامانه ناوگان باری کشور پروانه تحویل راننده و مالک می گردد.

لزوم دریافت پروانه فعالیت برای خودروهای باری مشهد

دیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار درون‌شهری شهرداری مشهد گفت: تمام خودروهای باری که اقدام به فعالیت در سطح این کلان‌شهر می‌کنند، ملزم به دریافت پروانه فعالیت و اشتغال هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدجعفر شمس با اشاره به لزوم دریافت پروانه فعالیت برای خودروهای باری شهر مشهد، اظهار کرد: تمام خودروهای باری که اقدام به فعالیت در سطح شهر مشهد می‌کنند، ملزم به دریافت پروانه فعالیت و اشتغال هستند که از طریق شرکت‌های کارگزار تحت‌نظر سازمان انجام می‌شود؛ این شرکت‌ها همچنین ثبت‌نام یارانه سوخت که به‌واسطه دریافت پروانه به ناوگان باری تعلق می‌گیرد را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه ۲۲ شرکت کارگزار صدور پروانه در سطح شهر مشهد وجود دارد، ادامه داد: ازآنجاکه یکی از راه‌های ارتباط رانندگان حوزه حمل‌ونقل بار درون‌شهری با سازمان همین شرکت‌های کارگزار هستند، نظارت و ارزیابی دقیق و مستمر آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار درون‌شهری شهرداری مشهد تصریح کرد: این ارزیابی‌ها با سه رویکرد مهم شامل موقعیت دفتر برای سهولت دسترسی رانندگان جهت مراجعه و انجام امور ثبت‌نام، تجهیزات دفتر و نیروی انسانی صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: درحال‌حاضر ۲۶ بخش مانند استقرار در معابر شریانی، مساحت دفتر، وجود پارکینگ جهت توقف خودروها در محل شرکت، امکانات رفاهی برای ارباب‌رجوع، داشتن امکانات لازم برای ارائه خدمت به جانبازان، معلولان و سالمندان، نداشتن سوءپیشینه و اعتیاد کارکنان شرکت برای ارزیابی شرکت‌ها تعیین‌شده است.

برچسب شهرداری وانت
برچسب شهرداری وانت
شیوه نامه اجرایی دستورالعمل ساماندهی ناوگان بار شهری و حومه موضوع ابلاغیه شماره ۸۸۵۹۹/۱/۳/۳۷ مورخ ۱۳۸۹/۰۶/۱۳ وزارت کشور (شماره ۱۴۱۰۰۵/۱/۳مورخ ۹۱/۱۱/۰۹)
در راستای اجرای قانون توسعه حمل و نقل عمومی ومدیریت مصرف سوخت مصوبه شماره ۶۸۵/۱۵۳۳۶۲ مورخ ۸۶/۱۰/۰۱ مجلس محترم شورای اسلامی، قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، مصوبه شماره ۴۲/۸۶۱ مورخ ۹۰/۰۱/۱۷ مجلس محترم شورای اسلامی و آیین‌نامه ‌اجرایی ماده ۳۱ و۳۲ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، قانون و آیین‌نامه ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی مصوبه شماره ۱۱۴۳۴۲/ت۴۱۱۹۱ک مورخ ۱۳۸۸/۰۶/۰۴، آیین‌نامه ‌مدیریت حمل و نقل بار ومسافر در شهر و حومه مصوبه شماره ۶۱۵۸۵/ت۴۲۲۸۲ک مورخ۸۸/۰۳/۲۰ وزیران عضو کارگروه توسعه حمل ونقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت، دستورالعمل اجرائی طرح شناسائی ناوگان حمل و نقل بار درون‌شهری و حومه ابلاغیه شماره ۸۸۵۹۹/۱/۳/۳۷ مورخ ۸۹/۰۶/۱۳ و دستورالعمل ساماندهی ناوگان بار شهری و حومه ابلاغیه شماره ۳/۷۹۶۳۱ مورخ ۹۰/۰۵/۲۵ وزارت کشور ، با هدف مدیریت و ساماندهی حمل ونقل بار درون‌شهری وحومه، جهت جابجایی کالای شهروندان و ارتقاء کیفی خدمات جابجائی بار تحت نظارت و تأمین هرچه بیشتر رفاه شهروندان، شیوه نامه اجرائی دستورالعمل ساماندهی ناوگان بار شهری و حومه به شرح ذیل اعلام می‌گردد:
ماده ۱: شهرداری موظف است بر اساس قوانین، آیین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها، سایر مصوبات قانونی ذیربط و مفاد این شیوه نامه نسبت به صدور، تمدید، تعویض، المثنی، تغییر، لغو یا ابطال انواع پروانه‌ها و مجوزهای ذیربط و اعمال نظارت‌های لازم در نحوه ارائه خدمات حوزه حمل و نقل بار به شرح ذیل اقدام نماید:
۱-۱: پروانه اشتغال :
پروانه اشتغال به حمل و نقل بار، مشمول کلیه رانندگان اصلی و کمکی حمل و نقل بار شهری و حومه می‌باشد.
۲-۱: پروانه فعالیت:
پروانه فعالیت وسیله نقلیه باربر مشمول کلیه وسائل نقلیه باربر طبق ماده ۲ دستور العمل می‌باشد.
۳-۱: پروانه بهره‌برداری:
پروانه بهره‌برداری شرکت حمل و نقل بار درون‌شهری و حومه مشمول کلیه شرکت های حمل و نقل بار که در حوزه شهر و حومه فعالیت می‌کنند.
ماده ۲: وظائف شهرداری در اجرای قوانین، آیین‌نامه‌ها، دستور العمل‌ها، سایر مصوبات قانونی ذیربط و این شیوه نامه در امور مرتبط با مدیریت حمل و نقل بار شهری و حومه، حسب ماده ۳ آیین‌نامه مدیریت حمل و نقل بار و مسافر در شهر و حومه، بر عهده سازمان و یا مدیریت حمل و نقل بار شهری و حومه شهرداری مربوطه می‌باشد.
ماده ۳: شهرداری مجاز به دریافت هزینه‌های خدمات مربوط به اجرای ماده ۱ این شیوه نامه بر اساس تعرفه مصوب مراجع مربوطه طبق تبصره ۱ این ماده می‌باشد.
تبصره ۱: هزینه های دریافتی مذکور در این ماده، حداکثر تا سقف مبالغ مندرج درجدول پیوست شماره ۱ این شیوه نامه در هر شهر با پیشنهاد شهرداری و تصویب شورای اسلامی شهر ذیربط تعیین می‌گردد.
تبصره ۲: هزینه خسارات ناشی از حمل و نقل بار اضافی و خسارت وارده بر راه، ابنیه و تأسیسات فنی و همچنین خسارات ناشی از عدم حسن اجرای تعهدات انواع پروانه‌ها و مجوزها طی ضوابطی که متعاقباً از طریق دفتر حمل و نقل و دبیرخانه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور ابلاغ می‌گردد تعیین خواهد شد.
حسب ماده ۷ آیین‌نامه مدیریت حمل و نقل بار و مسافر در شهر و حومه، تا زمان تدوین و ابلاغ ضوابط و جداول خسارات مذکور، آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های جاری مربوط به ایمنی حمل و نقل جاده‌ای بار در این راستا، ملاک عمل و اقدام شهرداری‌ها می‌باشد.
برچسب شهرداری وانت
ماده ۴: شهرداری موظف است حسب ضوابط و مقررات مربوطه نسبت به بررسی و پیشنهاد تعرفه، نرخ کرایه حمل و نقل بار درون‌شهری و حومه انواع وسائط نقلیه باربر و دیگر خدمات ذیربط اقدام و پس از طی مراحل قانونی و تصویب شورای اسلامی شهر به مرحله اجرا گذارد.
ماده ۵: حق عضویت سازمان یا مدیریت حمل و نقل بار شهری و حومه در اتحادیه ذیربط (اتحادیه تاکسی‌رانی‌های شهری کشور یا اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی شهری کشور) بر اساس مفاد اساسنامه اتحادیه‌های مذکور تعیین و از سوی سازمان یا مدیریت مربوطه پرداخت می‌گردد.
تبصره: با توجه به اجرای متمرکز طرح شناسایی و ساماندهی از طریق اتحادیه تاکسی‌رانی‌های شهری کشور، سازمان یا مدیریت حمل و نقل بار شهری و حومه موظف است جهت جبران بخشی از هزینه‌های مذکور معادل ۱۰ درصد از مبالغ دریافتی مذکور را به اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور تخصیص دهد.
ماده ۶: پروانه فعالیت:
اخذ پروانه فعالیت از شهرداری شهر به منظور ارائه خدمات حمل نقل انواع بار در شهر و حومه با وسائل نقلیه باربر ذیربط الزامی می‌باشد.
تبصره ۱: پروانه فعالیت وسیله نقلیه باربر صرفاً بنام مالک اعم از شخص حقیقی یا حقوقی صادر می‌گردد.
تبصره ۲: اعتبار پروانه فعالیت وسیله نقلیه بار بر دو سال است و در صورت عدم تغییر شرایط، برای مدت دو سال دیگر قابل تمدید است.
تبصره ۳: دارنده پروانه فعالیت وسیله نقلیه باربر ملزم به اجرای علائم مشخصه وسیله نقلیه ذیربط، به شرح ذیل می‌باشد: اجرای آرم سازمان یا مدیریت ذیربط شهرداری توام با درج شماره پروانه وسیله نقلیه و نام شرکت محل فعالیت، روی درب‌های طرفین و اجرای نوار شطرنجی به رنگ نارنجی فسفری، روی گلگیرهای طرفین.برچسب شهرداری وانت
تبصره ۴: متقاضی دریافت پروانه فعالیت وسیله نقلیه باربر، مکلف به سپردن تعهد مبنی بر رعایت دستورالعمل‌های صادره و عدم انجام تخلف موضوع آیین‌نامه ‌و دستورالعمل و این شیوه‌نامه حسب کاربرگ (فرم) و جدول پیوست شماره ۲ این شیوه نامه به شهرداری می‌باشد.
تبصره ۵: نظارت بر حسن عملکرد وسائط نقلیه باربر دارندگان پروانه فعالیت تحت پوشش شرکت‌ها، بر عهده شرکت مربوطه است و در صورت بروز تخلف دارنده پروانه فعالیت، شرکت مربوطه نیز مسئول خواهد بود.
ماده ۷: شرایط لازم برای دریافت پروانه فعالیت :
جهت دریافت پروانه فعالیت خودروهای باربر انجام مراحل ذیل الزامی است:
۱-۷- معرفی وسیله نقلیه باربر متناسب با ضوابط و مقررات موضوعه جهت حمل و نقل بار درون‌شهری و حومه با ارائه اسناد مثبته مالکیت، معاینه فنی، بیمه شخص ثالث، مفاصا حساب عوارض سالانه،گواهی عدم خلاف و مفاصا حساب مالیاتی وسیله نقلیه باربر ذیربط.
۲-۷- ارائه شماره(کد) پیگیری ثبت نام در سایت www.navganbar.ir .
۳-۷- اجرای کامل علائم مشخصه وسیله نقلیه باربر ذیربط موضوع تبصره۳ ماده ۶ این شیوه‌نامه.
۴-۷- ارائه تعهد نامه مالک وسیله نقلیه باربر ذیربط به شهرداری موضوع تبصره ۴ ماده ۶ این شیوه‌نامه.
تبصره: صدور کاربرگ (فرم) پروانه فعالیت وسیله نقلیه باربر باتوجه به نوع فعالیت، مطابق با پیوست ۳ این شیوه‌نامه می‌باشد.
برچسب شهرداری وانت
ماده ۸: پروانه اشتغال:
کلیه رانندگان اصلی و کمکی وسایط نقلیه باربر درون‌شهری و حومه حسب نوع وسیله نقلیه جهت حمل و نقل انواع بار با وسیله نقلیه باربر ذیربط موظف به اخذ پروانه اشتغال به حمل و نقل بار درون‌شهری و حومه ویژه نوع خدمات مربوطه از شهرداری می‌باشد.
تبصره: مدت اعتبار پروانه اشتغال افراد به حمل و نقل بار دو سال است و در صورت دارا بودن شرایط، تمدید آن برای دو سال دیگر و پس از طی مراحل قانونی توسط شهرداری بلامانع است.
برچسب شهرداری وانت
ماده ۹: شرایط لازم جهت دریافت پروانه اشتغال:
۱-۹- تابعیت جمهوری اسلامی ایران و اتباع خارجی دارای مجوز رسمی کار در ایران. (صادره از مراجع ذیربط)
۲-۹- ارائه برگ پایان خدمت یا معافیت خدمت وظیفه عمومی. (صرفاً جهت آقایان)
۳-۹- ارائه گواهی‌نامه رانندگی معتبر راننده ذیربط و مرتبط با نوع وسیله نقلیه باربر موردنظر.
۴-۹- ارائه گواهی حداقل پایان تحصیلات ابتدائی یا گواهی نهضت سوادآموزی برای افراد کمتر از ۵۰ سال و توانائی خواندن و نوشتن برای افراد ۵۰ سال به بالا.
۵-۹- ارائه گواهی عدم سوء پیشینه مؤثر.
۶-۹- ارائه کارت سلامت رانندگان (شامل :سلامت روحی، جسمی عدم اعتیاد به مواد مخدر و مشروبات الکلی).
۷-۹- ارائه تعهدنامه متقاضی ذیربط به شهرداری موضوع تبصره ۴ ماده ۶ این شیوه‌نامه.
تبصره ۱ : در صورت فقدان هر یک از شرایط یاد شده، پروانه اشتغال لغو می‌گردد.
تبصره ۲ : سپردن تعهد مبنی بر رعایت دستورالعمل های صادره و عدم انجام تخلف
برچسب شهرداری وانت فرآیند کاری و مدارک لازم جهت دریافت کد رهگیری مدارک ذیل اقدام به تشکیل پرونده تصویر سند مالکیت وسیله نقلیه خودروهای باری

امتیاز شما

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۴ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تلفنی (ساعت 9 الی 21)