بلند ترین ساختمان های مشهد کدامند؟

بلند ترین ساختمان های مشهد کدامند؟

در این پست میخواهیم به بلندترین برج های مشهد بپردازیم ، پس با اتوبار مدیربار همراه باشید تا با بلندترین برج های اداری ، تجاری و مسکونی مشهد آشنا شوید.

بلند مرتبه سازی پدیده‌ای که طی دهه گذشته رونق بسیاری در ایران پیدا کرده‌است. در دهه‌های پیشین تنها در شهر تهران بود که به تبعیت از صنعت مدرن غرب اقدام به بلندمرتبه سازی انجام می‌گرفت، اما اکنون در کلان‌شهرهای دیگر، نظیر مشهد، تبریز، اصفهان، کرج، شیراز و … شاهد رشد ساختمان‌های بلند مرتبه هستیم. به عنوان مثال تا سال ۱۳۸۸ تنها یک ساختمان مرتفع (زیست خاور) و چند ساختمان نسبتاً بلند (آپارتمان‌های مرتفع و هتل هما ۱) در مشهد وجود داشت.

حدود سال ۸۷ بود که برج مدرن آلتون طی ۳۶ ماه به بهره‌برداری رسید و آغازی بود بر شروع مدرنیسم و بلندمرتبه سازی در شهر مشهد، برج ۲۴ طبقه‌ای که با ارتفاع حدود ۸۰ متری سال‌های نه چندان دور بلندترین سازه شهر بود. پس از آن بود که بلندمرتبه سازی در مشهد رونق زیادی پیدا کرد، شرکت‌های بزرگ ساختمانی به میدان آمدند، ده‌ها هتل و مجتمع‌های تجاری بزرگ یکی پس از دیگری از شهر سر برآوردند، سپس ساخت و ساز خانه‌ها و برج‌های لوکس مسکونی با شعار زندگی در هتل مجلل روی کار آمد و چندین برج مجلل در مشهد ساخته شد.

بلندترین برج مشهد در حال حاضر، برج آرمیتاژ گلشن با ارتفاع تقریبی ۱۵۰ متر در ۳۴ طبقه می‌باشد که مراحل پایانی ساخت آن در حال انجام است.

بلند ترین ساختمان های مشهد کدامند؟

هتل پدیده شاندیز | بلندترین سازه تجاری اداری مسکونی مشهد

کمتر کسی شاید نداند که بلندترین برج مشهد هتل پدیده شاندیز است. این مجموعه شامل مجتمع آپارتمان های مسکونی , پـارک آبـــــی, مجتمع چند منظوره فرهنگی با ۳ تـالار ویـژه برگزاری مجالس ,مـــرکز بـزرگ خـــریـد,شهربازی سرپوشیده,مجـتـمـــع اداری وباغ گل و نمایشگاه دائمی گل و گیاه می باشد. که خدمات خود را با کیفیت ممتاز به مراجعان گران‌قدر عرضه می‌دارد.

مرکز تجارت بین‌الملل مشهد (پاژ) | بلندترین مجموعه اداری مشهد

کاوه، نارنجستان، آی تی، مرکز بین المللی مالی و اقتصادی مشهد ، MIFEC نام هایی هستند. و در نهایت جای خود را به خارج نشوید. عموماً در پروژه های اینچنین فاکتورهایی همچون جانمایی پروژه، وسعت، تنوع کاربری ها و … افکار عمومی را به سمت خود جلب نموده و فرد از آگاهی مشخصات فنی فارغ می گردد.

پاژ– مرکز بین المللی مالی و اقتصادی مشهد دادند. این مجموعه عظیم با زیر بنای بالغ بر ۱۳۰ هزار مترمربع در ابتدای شاهراه تجاری مشهد (بلوار جانباز) و در حاشیه میدان جانباز قرار گرفته است. «شهر طبقاتی» توصیف کاملی است از مجموعه ای با انواع مختلفی از کاربری هاست، آنچنان که در جوار مضجع شریف حضرت رضا علیه السلام باید گفت جز برای زیارت، از پاژ خارج نشوید.عموماً در پروژه های اینچنین فاکتورهایی همچون جانمایی پروژه، وسعت، تنوع کاربری ها و … افکار عمومی را به سمت خود جلب نموده و فرد از آگاهی مشخصات فنی فارغ می گردد.

یقیناً افزایش سطح مشخصات فنی بکار رفته در پروژه نیاز به انجام هزینه های گاهاً هنگفتی دارد که با وجود مدیریت موثر در انجام هزینه ها، در نهایت این هزینه تبدیل به یک سرمایه گذاری خواهد شد. سرمایه ای که پاژ و سازندگان آن را تبدیل به یک نشان تجاری می نماید.

بلند ترین ساختمان های مشهد کدامند؟

برج آرمیتاژ گلشن

در زمینی به مساحت۴۱۰۰ مترمربع با زیربنای۵۰۰۰۰مترمربع در ۳۳ طبقه مشتمل بر ۳۰۰ واحد تجاری (طبقات ۱- تا ۳) ، ۱۴۰ واحد اداری (طبقات ۵ تا ۲۸) و پارکینگ (طبقات ۲-و۴-) می باشد.

برج مسکونی یاس

مشخصات پروژه مجتمع مسکونی یاس:
زیر بنای کل: ۴۵۸۵۱ مترمربع
مساحت زمین: ۳۷۱۵ مترمربع
تعداد طبقات: ۲۰ طبقه بالای همکف، ۴ طبقه زیر زمین و ۲ نیم طبقه
زیربنای مسکونی: ۱۹۳۶۲ مترمربع در ۱۸ طبقه بالای همکف
اسکلت سازه: اسکلت فولادی با قاب خمشی ویژه
سیستم سقف: مرکب با عرشه فولادی (Metal Deck)
فونداسیون : رادیه ژنرال و دیوار حائل در زیرزمین
سیستم سرمایشی و گرمایشی: موتورخانه مرکزی با هواساز برای فضاهای عمومی و فن کوئل برای واحدهای مسکونی
مجهز به سیستم اعلام و اطفا حریق
مجهز به سیستم برق اضطراری

برج مسکونی باران دو

برج مسکونی باران۲  در زمینی به مساحت تقریبی ۲۲۰۰ متر مربع و در حاشیه خیابان گلشن، قرار گرفته است.

این برج با ارتفاعی بیش از ۱۱۰متر و در ۳۰ طبقه، زیربنایی در حدود ۳۰۰۰۰ متر مربع فضاهای اختصاصی و اشتراکی را در بر می گیرد. که شامل ۵۹ واحد مسکونی در ابعاد ۲۳۰، ۲۵۰، ۳۹۰، ۶۵۰ و ۹۰۰ مترمربع است.  نزدیک به چهل درصد از زیربنا، فضاهای اشتراکی و مشاعاتی است.

برج های دیگر مشهد

برج های بسیاری در مشهد وجود دارد مثل برج بازار بین‌المللی سپاد ، برج های مسکونی الیزه ، برج های مسکونی باران ، برج های مسکونی اداری و تجاری آرمیتاژ ، برج مینیاتور ، هتل نرگس رضوی ۲، هتل الماس۲ ، برج تجاری اداری مرمر ، برج آبشار کوثر ، برج عدالت ، هتل درویشی ، برج های مهر کوهسنگی و… که میتوانید درمورد آنها نیز مطالعه کنید.

امتیاز شما

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

۳ دیدگاه در “بلند ترین ساختمان های مشهد کدامند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تلفنی (ساعت 9 الی 21)