جابه جایی آکواریوم موقع اسباب کشی

جابه جایی آکواریوم موقع اسباب کشی

جابجایی آکواریم با وجود حجم زیاد و وزن سنگینی که دارند یکی از معضل های اسباب کشی می باشد.  در مقاله زیر سعی داریم به نحوه جابجایی آکواریوم ماهی در هنگام اسباب کشی بپردازیم.

وقتی صحبت از جابجایی وسایل دشوار می شود ، آکواریوم ماهی در بالای لیست وسایل دشوار و سنگین قرار می گیرد. این مسئله به ویژه در مورد آکواریوم های بزرگ بیشتر صادق است ، اما حتی آکواریوم های کوچک تر نیز در هنگام اسباب کشی نیاز به مراقبت ویژه دارند.

در حقیقت ، اگر شما جابجایی با مسافت طولانی را انجام می دهید ، ممکن است بخواهید ماهی های آکواریوم خود را به خانه جدید ببرید. به یاد داشته باشید ، شما فقط یک آکواریوم را جابجا نمی کنید. شما ماهی ، گیاهان و یک اکوسیستم کامل را جابجا می کنید. این کاری بسیار مشکل است.

اگر  چه جابجایی آکواریوم ماهی بزرگ با وجود ماهی های گران قیمت کاری بسیار دشوار است اما بهترین راه این است که جابجایی و حمل و نقل آکواریوم و ماهی های خود را به پرسنل باتجربه مدیر بار بسپارید و با خیالی راحت آن ها را در مقصد خود تحویل بگیرید.

آماده سازی ماهی ها برای اسباب کشی

آن ها می توانند به مدت یک هفته بدون غذا زندگی کنند ، بنابراین نگران گرسنگی آن ها نباشید چون حالشان خوب خواهد بود. این تضمین می کند که مواد زاید موجود در شکم آن ها قبل از آماده کردن آن ها برای حرکت ، از بدن شان حذف شود.

ماهی نسبت به تغییرات در محیط خود حساس است ، بنابراین مقداری از آب آکواریوم را برای جابجایی ماهی نگهداری کنید. اگر مسافت جابجایی کوتاه می باشد و زمان جابجایی شما یک ساعت یا کمتر طول می کشد ، ماهی های کوچک تر را می توانید در کیسه های پلاستیکی نگهداری کنید و آنجا را جابجا کنید. برای ماهی های بزرگ تر و یا زمانی که بیش از یک ساعت در راه باشید  ، باید از سطل هایی با داشتن جریان هوا و آکسیژن استفاده کنید.هنگام اسباب کشی و جابجایی ماهی ها اطمینان حاصل کنید که در بالای سطل های پلاستیکی هوا وجود دارد. به طور میانگین وجود سه یا چهار ماهی در هر سطل تعداد خوبی می باشد.

جابه جایی آکواریوم موقع اسباب کشی

جداسازی وسایل داخل آکواریوم

برای جداسازی وسایل داخل آکواریوم ابتدا از گیاهان داخل آکواریوم شروع کنید و آن ها را در سطلی حاوی آب آکواریوم قرار دهید. لوازم جانبی مانند پمپ ، چراغ ، بخاری و فیلتر را به آرامی جدا کنید. در صورتی که آکواریوم شما دارای سنگ ها و صخره های مرجانی زنده  باشد آن ها را در سطل هایی حاوی آب آکواریوم حمل کنید ، تا از میکروارگانیسم های ساکن در آن ها محافظت کنید. بقیه آب موجود در آکواریوم را با استفاده از شلنگ سیفون تخلیه کنید.

جابه جایی آکواریوم موقع اسباب کشی

بگذارید یک ساعت بماند و قسمت بیرونی را با کمی محلول ضدعفونی تمیز کنید. سپس آب آکواریوم را خالی کنید و بگذارید چند ساعت خشک شود. در صورتی که آکواریوم شما بزرگ می باشد از شرکت اتوبار درخواست کنید که کارتون های مخصوص حمل نقل آکواریوم را برای شما تهیه کنند و کار حمل نقل آن را به پرسنل اتوبار واگذار کنید. هنگامی اسباب کشی سطل های حاوی ماهیان را چه در داخل اتومبیل خود بگذارید و چه کامیون باربری ، مطمئن شوید که جای آن ها امن است و ماهیان دچار شوک نشده اند.

سیستم تصفیه و فیلتر های هوا را سریعا نصب کنید. سپس آب ، شن و صخره های مرجانی زنده ، سنگ ، گیاهان و غیره را به درستی و آرامی در کف آکواریوم بچینید. تعادل pH و دما و همچنین میزان آمونیاک و کلر آب را بررسی کنید. هر چه مسافت جابجایی طولانی تر باشد ، ممکن است مدت زمان بیشتری لازم باشد تا همه سطوح تثبیت شوند.

جابه جایی آکواریوم موقع اسباب کشی

اگر همه چیز به درستی پیش برود ، آکواریوم شما به شکلی عالی به مقصد می رسد و ماهی های شما در خانه جدیدشان راضی خواهند شد.جابه جایی آکواریوم موقع اسباب کشی

امتیاز شما

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تلفنی (ساعت 9 الی 21)