فنگ شویی چیست؟ عیب گویی چینی

فنگ شویی چیست؟ عیب گویی چینی

فنگ شویی یا عیب گوییی چینی یکی از ۵ علم مرتبط با متافیزیک کهن چینی است. علمی که ادعا میکند که به برقراری هارمونی بین انسان ها و عناصر محیط میپردازد. چینی های از این علم ( به گفته مخالفان شبه علم) برای دیزاین و دکوراسیون خانه ها و معابد استفاده میکرده و میکنند. قدمت فنگ شویی به حدود بیش از ۳ هزار و پانصد سال پیش بازمیگردد. در این مقاله میخواهیم اندکی در مورد فنگ شویی صحبت کنیم. فنگ شویی چیست؟ عیب گویی چینی

موارد موثر در فنگ شویی جلوگیری از بی نطمی ، استفاده از رنگ های مناسب و خطوط منحنی و در نظر گرفتن جهت های مناسب است که باعث شادابی ، سرزندگی و خوشبختی میشود. عناصر ۵ گانه فنگ شویی عبارت اند از آب، فلز ، خاک ، آتش و چوب

اصول فنگ شویی

نیروی چی (کی) | Qi ch’i

در فلسفه ی چینی نیروی چی یا کی نیرویی است که اگر در حالت مثبت خود باشد ، خوشبختی و شانس را به ارمغان میاورد اما اگر جریانی آزادانه داشته باشد نیرویی مخرب دارد. انباشتگی یا بی نظمی باعث شا چی یا نیروی منفی چی میشود.

یین و یانگ

یین و یانگ در فلسفه ی چینی دو نیروی اصلی هستند که همه چیز را به تعادل میرسانند، در دید چینیان باستان در همه ی اجسام و افراد دو نیروی متضاد وجود دارد. خورشید و ماه ، زن و مرد ، خوبی و بدی و.. همگی چیز هایی هستند که میتوانند نمایان گر یین و یانگ باشند.

نقشه انرژی فنگشویی یا باگوا

چیدمان خانه ممکن است که سه چرخه سازنده ، مخرب و تحلیل برنده را ایجاد کند. با استفاده از نقشه انرژی فنگ شویی یا باگوا ( قطب نما ) میتوانید چرخه سازنده ایجاد کرده ، چرخه مخرب را از بین برده و همچنین برای اصلاح بک امر از تحلیل برنده استفاده کنید.

چرخه سازنده ، مخرب یا تحلیل برنده در فنگ شویی

در تصویر زیر چرخه سازنده و مخرب را مشاهده میکنید چرخه تحلیل برنده یا تضعیف کننده نیز دقیقا برعکس چرخه سازنده است.

 

فلش های مشکی نشان دهنده چرخه سازنده و سفید چرخه مخرب

منظور از چرخه سازنده یعنی :  آب، چوب را تغذیه می‌کند. چوب، سوخت آتش است. آتش، خاک را (به شکل خاکستر) به وجود می‌آورد. فلز از خاک بدست می‌آید. فلز می‌تواند مانند آب جاری شود و منظور از چرخه مخرب یعنی : آب آتش را خاموش میکند. آتش فلز را ذوب میکند . فلز چوب را میبرد. چوب خاک را میفرساید و خاک آب را آلوده میکند. فنگ شویی چیست؟ عیب گویی چینی

جدول مشخصات عناصر فنگ شویی

عنصر رنگ جهت تصویر شکل
آب مشکی/آبی تیره شمال لاکپشت خطوط موجی دایره
چوب سبز/آبی روشن شرق/جنوب شرقی اژدها مستطیل
آتش قرمز/ارغوانی جنوب ققنوس مثلث
خاک زرد مرکز/شمال شرقی/جنوب غربی امپراتور مربع
فلز سفید/نقره‌ای غرب/شمال غربی ببر دایره/بیضی

نحوه استفاده از فنگ شویی برای به دست آوردن قدرت ، عشق ، پول و..

حالا که میدانیم کدام رنگ ها ، اجسام و شکل ها نمایان گر کدام عنصر چینی هستند ، در شکل زیر میتوانید نقشه ۸ گانه انرژی فنگشویی را ببینید.

به ترتیب از بالا ساعت گرد شهرت ، عشق و ازدواج ،خلاقیت ، کمک برمردم ، موفقیت شغلی ، داشتن روح بزرگ ، سلامتی و پول

مربع لوشو

مربع لوشو یک مربع سه در سه است که اعداد یک تا ۹ را شامل میشود و از هر طرف جمع آن برابر ۱۵ میشود ، از این مربع نیز برای چیزهای مختلفی استفاده میشود.

اصول مختلفی برای فنگ شویی وجود دارد ولی ما فلسفه و روش های رایج آن را برای شما شرح داده ایم ، کتاب هایی در این زمینه نوشته و ترجمه شده که میتوانید تهیه و مطالعه کنید. اگر در گیرودار اسباب کشی هستید و میخواهید برای خانه ی جدید خود اصول فنگ شویی را رعایت کنید میتوانید از اتوبار آنلاین مدیربار اسباب کشی خود را رزرو کنید. همچنین مطلب دکوراسیون شیک و لوکس منزل به شما پیشنهاد میشود.

فنگ شویی چیست؟ عیب گویی چینی

امتیاز شما

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تلفنی (ساعت 9 الی 21)