آموزش بسته بندی کفش

آموزش بسته بندی کفش

آموزش بسته بندی کفش

در این مطلب به سراغ آموزش بسته‌ بندی کفش می‌رویم. خب نمی‌توان منکر این قضیه شد که در هنگام بسته‌بندی اصولی وسایل، حداقل یکبار دغدغه جمع کردن کفش‌هایمان را داشتیم. اصولا همه ما علاوه بر کفش‌‌های دم دستی که در سرکار می‌پوشیم، کفش‌هایی هم مخصوص مهمونی یا به اصطلاح پلو خوری داریم. خب برای اسباب کشی یک نفره شاید زیاد نباشد ولی شما که تنها نیستید، خانواده‌تان هم در این جابجایی نقش دارند و همین دلیل باعث تعدد کفش‌ها می‌شود. حالا در این مطلب به چگونگی جمع‌آوری کفش‌ها می‌پردازیم.

آموزش بسته بندی کفش

آموزش بسته‌ بندی کفش

در قدم اول هرچی کفش دارید را از داخل کمد یا جاکفشی بیرون بیاورید و آن‌ها را از هم جدا کنید. یعنی کفش‌های اسپرت یک طرف، مجلسی‌ها یکطرف و دمپایی یا صندل طرف دیگر. حالا شروع کنید به بسته بندی آن‌ها! البته اگر دیدید که کفشی کهنه شده یا دیگر سایز پای شما نیست الکی با خود حمل نکنید، یا دور بیاندازید یا درصورت سالم بودن به افراد نیازمند اهدا کنید. با آموزش بسته‌ بندی کفش همراه ما باشید.

کفش‌های خود را بشویید

درسته که برخی از کفش‌ها را هر چند وقت یکبار استفاده می‌کنید و شاید آنقدره هم کثیف نباشند ولی درنظر داشته باشید که شما یک اثاث کشی در پیش دارید و بهتر است که هنگام نقل مکان به منزل جدید تمام وسایل نو و تمیز باشند. خب برای شستشو کفش‌ها خودتان میدانید که چه روشی استفاده کنید، یا داخل ماشین لباسشویی بیاندازید، یا با دست بشویید و روش‌های دیگری که در خانواده شما رایج است.

آموزش بسته بندی کفش

کفش‌های خود را پر کنید

در مرحله بعدی نحوه بسته ‌بندی کفش این نکته را نیز درنظر بگیرید که برخی از کفش‌های کتونی یا چرم به دلیل نازک بودن جنس آن‌ها، امکان دارد در حین جابجایی آسیب ببیند یا اصطلاحا له شوند. برای جلوگیری از این مشکل یک روزنامه را مچاله کنید و داخل این کفش‌ها قرار دهید، تعداد روزنامه‌های بکار رفته بستگی به سایز کفش دارد که خودتان بهتر از ما می‌دانید چون بالاسر کار هستید.

از جعبه کفش استفاده کنید

شما هر کفشی که می‌خرید را در داخل یک جعبه به شما تقدیم می‌کنند، به هیچ وجه آن‌ها دور نیاندازید. در این زمان به دردتان می‌خورد. خب تمام کفش‌هایی که قصد جابجایی آن‌ها را دارید داخل جعبه قرار دهید و سپس درون کارتن اسباب کشی بگذارید. به این گونه که کف کارتن را با هر چندتا جعبه که ممکن است، بپوشانید سپس مابقی جعبه‌ها را روی آن‌ها بچینید، تا جایی که درب کارتن بسته شود. بعد از اینکار، کارتن اسباب کشی را با چسب پهن ایمن‌سازی کنید تا از تمامی کفش‌هایتان محافظت شود. اگر هم نمی‌خواهید از کارتن استفاده کنید، پس از اینکه کفش‌ها به داخل جعبه‌ها رفتند آن‌ها را چندتا چندتا با یک سیم یا بست، ببندید و خیلی راحت آن‌ها را حمل کنید.

آموزش بسته بندی کفش

جعبه کفش نداریم!

اصلا مسئله خاصی نیست که بخواهید نگرانش شوید! به جای جعبه، از کاور کفش استفاده کنید. مثلا کفش‌های خود را داخل کاور قرار داده و به صورت عمودی درون کارتن اسباب کشی بگذارید (یعنی کف کفش تَه کارتن باشد). سپس دیگر کفش‌هایی که داخل کاور رفته را روی آن‌ها قرار دهید، بعد با ایمن‌سازی کارتن، یک اثاث کشی مطمئن را برای خودتان رقم بزنید. البته شاید تهیه کاور در این بَل بَشو کار سختی باشد و یا فرصت کافی برای خرید آن نداشته باشید. نگران نباشید بدون آن‌هم می‌شود کار را جلو برد. خب کفش‌ها را جفت به جفت داخل کارتن قرار می‌دهید طوری که کف کفش ته کارتن باشد ولی اینبار یک تکه مقوا یا محافظ روی کفش‌های زیرین قرار می‌دهید تا از آلوده شدن یا کثیف شدن توسط کفش‌های دیگر جلوگیری شود. سپس روی این مقوا یا محافظ سایر کفش‌ها را با همان حالت قرار می‌دهید. به همین راحتی!

"</p

موجودی کفش‌ها را بررسی کنید

اولین کاری که برای بسته بندی کفش باید انجام دهید، بررسی کردن تعداد کفش‌ها است. زمانی را برای مرتب کردن و تصمیم گرفتن برای نگهداشتن یا دور انداختن آنها به خود اختصاص دهید. ممکن است بعضی از کفش‌ها نیاز به تعمیر داشته باشند؛ یا اینکه مدت‌ زمان طولانی می‌گذرد که از برخی از کفش‌ها استفاده نکرده‌اید. تصمیم بگیرید که کدام کفش‌ها را قصد دارید با خود به منزل جدید ببرید.

بعد از اینکه تصمیم خود را گرفتید، کفش‌های خود را دسته بندی کنید. به عنوان مثال کفش‌های اسپرت با کفش‌های رسمی را از هم تفکیک کنید و کنار هم بگذارید. این کار باعث می‌شود برای بسته بندی آنها، آمادگی بیشتری داشته باشید. به این نکته توجه کنید که برای روز اسباب کشی، یک کفش مناسب و راحت را کنار بگذارید.

نحوه بسته بندی کفش

پس از اینکه کفش‌ها را مرتب کردید، وقت آن رسیده است که آنها را بسته بندی کنید. ابتدا آنها را به خوبی تمیز کنید. دستمال پارچه‌ای، واکس و فرچه برای تمیز کردن کفش‌ها مناسب هستند. همچنین، داخل کفش‌ها را با روزنامه پر کنید که شکل ظاهری آن خراب نشود. اگر کفشتان بوی نامطبوعی می‌دهد، می‌توانید با استفاده از پودرهای مخصوص برطرف‌کننده بوی کفش، بوی بد کفش را برطرف کنید.

بعضی از کفش‌ها بدنه حساسی دارند. آنها را با روزنامه یا کاغذهای استفاده شده، بسته بندی نکنید. کاغذ مخصوص بسته بندی وسیله‌ای مناسب برای بستن کفش‌ها محسوب می‌شود. بهترین روش، گذاشتن کفش‌ها در جعبه کفش است. این جعبه‌ها اندازه کفش‌ها طراحی شده‌اند و از صدمه دیدن کفش‌ها جلوگیری می‌کنند. کارتن اسباب کشی بزرگ نیز برای جمع کردن کفش بسیار مناسب است. کفش‌ها را با کاغذ بسته بندی، بپیچید و روی یکدیگر قرار دهید. همچنین، ترتیب چینش کفش‌ها را براساس میزان استفاده از آنها در نظر بگیرید. اگر برای هر فصل تعداد زیادی کفش دارید، سعی کنید کفش‌ها را از یکدیگر تفکیک کنید و در یک کارتن مجزا قرار دهید.

"</p

کلام آخر آموزش بسته ‌بندی کفش

در این مطلب تمام روش‌های اصولی و نحوه بسته بندی کفش را برایتان آوردیم. تا خودتان به تنهایی بتوانید یک بسته بندی و جابجایی تمیز و استاندارد داشته باشید. شرکت مدیربار با ارائه خدمات کامل اسباب کشی تمام مراحل اثاث کشی شما را بطور کامل انجام می‌دهد. آموزش بسته بندی کفش

تمام نکات این مطلب توسط سردبیر تحریریه مدیربار تایید شد.

امتیاز شما

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

2 دیدگاه در “آموزش بسته بندی کفش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تلفنی (ساعت 9 الی 21)