محله های اداری مشهد کدامند؟

محله های اداری مشهد کدامند؟ | مناطق اداری مشهد

مشهد یکی از شهر های شلوغ کشور پر از ساختمان های بسیار است ، در بین این تجمع ساختمان ها محله هایی هستند که روز ها شلوغ تر و شب ها اندکی خلوت تر هستند به دلیل آنکه ساختمان های اداری بیشتری را در خود جای داده اند در این مقاله به بررسی محله های اداری مشهد میپردازیم.

منطقه ی ثامن شهرداری | اداری ترین مناطق مشهد

منطقه ثامن شهرداری ، اداری ترین مناطق مشهد هستند. بسیاری از دفاتر شرکت ها و همچنین بسیاری از ادارت دولتی در این منطقه قرار دارند . کلا بافت شهرداری این منطقه اداری است.

دیگر محله های اداری که درمناطق دیگر واقع شده اند

بلوار فردوسی و جانباز

بلوار فردوسی و بلوار جانباز محله ی بزرگی است که اکثر ساختمان ها و برج ها این منطقه تجاری و اداری بوده و شرکت ها و ادارات متعددی در این منطقه مشغول به فعالیت هستند. نقشه محله های مشهد نشان می‌دهد که بلوار جانباز مشهد در منطقه دو شهر مشهد قرار دارد. بلوار جانباز یکی از محله های مشهد است که شهرت آن به خاطر وجود مجتمع‌های تجاری است که در آن قرار گرفتند. مجتمع تجاری پروما، مجتمع‌های تجاری کیان سنتر ۱ و ۲، مجتمع مروارید نمونه‌هایی از آن‌ها هستند.
خیلی از برندهای معروف مثل کوتون، ال‌سی‌واکیکی و … در این بلوار حضور دارند. مرکز خرید پروما با داشتن معماری شیک از دور شبیه یک مکعب شیشه‌ای به نظر می‌رسد. مجتمع پروما از دو بخش تفریحی و تجاری تشکیل‌شده است که علاوه بر انواع غرفه‌های تجاری که برندهای معتبر جهانی پوشاک، لوازم‌آرایشی، انواع ظروف، مبلمان و لوازم الکترونیکی را عرضه می‌کند، در قسمت تفریحی فست فود، شهربازی، کافی‌شاپ، سالن بولینگ و سالن بیلیارد نیز دارد، همچنین در طبقه همکف به دلیل وجود یک هایپر مارکت می‌توانید انواع مواد غذایی روزمره خود را از آنجا تهیه کنید.

محله های اداری مشهد کدامند؟

فردوسی

بلوار فردوسی یکی از اصیل ترین و قدیمی ترین مناطق مشهد است ، این منطقه که در خود ادارات و ساختمان های اداری را در خود جای داده است.

خیابان دانشگاه

خیابان دانشگاه مشهد که بورس کفش و پارچه هست، یکی از مهم‌ترین محله‌های مشهد است. این خیابان حدود ۱۵ دقیقه تا حرم مطهر فاصله دارد. بر روی نقشه محله‌های مشهد مشخص‌شده است که هتل لاله مشهد و هتل تارا مشهد ازجمله هتل‌های نزدیک به این خیابان است.
برج عظیم تجاری و اداری آلتون، با داشتن ظاهری بسیار زیبا و شیک واحدهای تجاری و اداری بسیاری را دارد، در این خیابان قرار دارد. همچنین در واحدهای تجاری این مجتمع شما می‌توانید انواع پوشاک، لوازم‌آرایشی، کیف و کفش و انواع کالاهای دیجیتال را بیابید. پارکینگ بزرگ این برج یکی از ویژگی‌های برجسته آن است.

بازار رضا

بازار رضای مشهد در دوران پهلوی دوم محمدرضا شاه و در سال ۱۳۵۵ توسط آرشیتکت معروف مهندس داریوش بوربور طراحی، و زیر نظر او ظرف یازده ماه به‌صورت فرس‌ماژور ساخته شد. با توجه به حجم زیاد توریست‌ها و زائران شهر مشهد، تجارت در این شهر از گذشته رونق فراوانی داشته است. ازجمله مراکز تجاری این شهر، می‌توان به بازار رضا اشاره کرد. این بازار یکی از مهم‌ترین مراکز خرید زائرین و گردشگران به شمار می‌آید.
مجتمع بازار رضا در نزدیکی مجموعه اماکن رضوی، در ضلع شرقی خیابان امام رضا واقع‌شده و با ساختار سنتی و مغازه‌های متعدد، محل خرید و فروش و تجارت زائران و مسافران و مجاوران (اهالی مشهد) است. این بازار در دو طبقه احداث‌ شده است که در طبقه دوم آن کارگاه‌های کوچک صنایع دستی، طلاکاری، انگشتربازی، فیروزه تراشی و گلدوزی قرار دارد.

خیابان نواب صفوی

بر روی نقشه محله های مشهد، خیابان نواب صفوی مشهد در منطقه ثامن مشهد قرار دارد. درگذشته خیابان نواب صفوی به پایین خیابان مشهور بوده است و امروزه هم بسیاری از مشهدی‌ها از همین نام برای این خیابان استفاده می‌کنند. حاشیه خیابان نواب صفوی و حتی کوچه‌های آن مملو از مغازه‌های کوچک و بزرگی است که برای خرید زائران ایجاد شدند. این محله یکی از محله های مشهد است که بافت محلات اطراف این خیابان قدیمی است.

برترین برندهای پوشاک مانند پراندا، گوچی، نایک، آدیداس و کلوین کلین در این مجتمع حضور دارند. همچنین این مرکز خرید عرضه‌کننده محصولات آرایشی و بهداشتی، لوازم‌خانگی، پوشاک، زیورآلات، صنایع‌دستی، خشکبار، موبایل و کامپیوتر است. شما می‌توانید در فودکورت این مجموعه در میان گشت ‌و گذار استراحت کنید.

هاشمیه

محله ی بزرگ هاشمیه که بصورت طولی از شمال به جنوب شهر مشهد واقع شده است، این منطقه شامل ساختمان های اداری و همچنین ساختمان های مسکونی زیادی است . بیشتر ادارات در نزدیکی خیابان اصلی هاشمیه واقع شده اند .

هاشمیه یکی از محله‌های مشهد است که بسیار پراهمیت در حوزه تجارت در شهر مشهد محسوب می‌شود و بسیاری از شرکت‌های لوکس و پردرآمد و فروشگاه‌های برند شهر را در خود جای‌داده است. با توجه به حضور مراکز تجاری و اداری فراوان در محدوده محله، جمعیت شناور زیادی در طول روز در محله وجود دارند.

خیابان سناباد

محله سناباد یکی از قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین محلات مشهد هست و در نقشه محله های مشهد در منطقه یک قرار دارد. از قدیم، مردم مشهد سنا باد را به‌عنوان محل فروشگاه‌های کابینت، مبل و مصنوعات چوبی و لوازم‌خانگی می‌شناسند. البته در بخشی از خیابان سنا باد هم فروشگاه‌های لباس عروس و داماد وجود دارند.
در حال حاضر خیابان سنا باد از ابتدا (میدان سعدی) به سمت پنج راه سنا باد و از انتها (فلسطین) به سمت پنج راه سنا باد یک‌ طرفه‌ است و مسیر برگشت از خیابان آب کوه که به ‌موازات سنا باد است، صورت می‌گیرد. چهارراه دکترا در مجاورت این خیابان قرارگرفته و بزرگ‌ترین عینک‌فروشی‌های مشهد در این خیابان هستند. اگر قصد رفتن به سینما هویزه را دارید؛ خیابان سنا باد یکی از مسیرهایی است که می‌توانید برای رفتن انتخاب کنید.

 

خیابان سناباد از معتبرترین مراکز فروش مبلمان و لوازم منزل مشهد است. هتل همای شماره یک مشهد (هتل‌هایت سابق) واقع در میدان احمدآباد اول بلوار کلاهدوز به‌عنوان مرکز این منطقه شناخته می‌شود.

محله های اداری مشهد کدامند؟

اگر میخواهید نیاز به خدمات باربری برای شرکت ها دارید میتوانید به سایت مدیربار مراجعه کنید. همچنین اگر از این مطلب خوشتان آمده است میتوانید به دیگر مطالب بلاگ مدیربار سر بزنید.

 

شما هم دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید

امتیاز شما

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تلفنی (ساعت 9 الی 21)