نحوه درست انعام دادن (پاداش)

نحوه درست انعام دادن (پاداش)

اِنعام مبلغی پول، معمولاً به صورت وجه نقد، که افزون بر قیمت پیش‌بینی‌شده، به ارائه‌کنندهٔ کالا یا خدمات (مانند پیشخدمتها یا کارگران)، با هدف قدردانی پرداخت می‌شود. انعام و مقدار آنها یک موضوع عرفی و از آداب اجتماعی است و این عرف بین کشورها متفاوت است. در برخی کشورها مرسوم است که به پیشخدمت‌ها در کافه‌ها و رستوران‌ها، رانندگان تاکسی، آرایشگران ،کارگران حمل ونقل و غیره انعام می‌دهند.

ارائه انعام به برخی از گروه‌های کارگران، مانند کارکنان دولت ایالات متحده و به‌طور گسترده‌تر افسران پلیس، غیرقانونی است، زیرا ممکن است انعام‌ها به عنوان رشوه تلقی شوند. در فرانسه عبارت «service compris» به معنای آن است که انعام در صورت حساب لحاظ شده‌است. در کشورهای دیگر، به ویژه در شرق آسیا نبود هر گونه سنت انعام، مایه غرور و افتخار به حساب می‌آید.

کسی متوجه نشود :

یکی دیکر از روش ها قراردادن پول در زیر صورت حساب است. که البته در برخی رستوران ها که صورت حساب را با کیف مخصوص میاورند کار آسان تری است. البته برخی رستوران ها هزینه سرویس دریافت میکردند که با تخلف اعلام شد آن سر کارگران بی کلاه ماند.

نحوه درست انعام دادن (پاداش)

چه مقدار انعام :

انعام یا پاداش یک عمل کاملا اختیاری است و بستگی به رضایت شما از نوع و کیفیت خدمات آن نیرو است. اما معمولا ۱۰ درصد مقدار منطقی به نظر میرسد. در صورتی که شما از خدمات به حد مطلوبی راضی هستید.

همیشه باید انعام بدهم :

کارگری که شما از او ناراضی هستید تقاضای انعام بعضا بیش از دستمزد خود میکند. مدیربار به شما اطمینان میدهد، که خدمات حمل بار و اثاث کشی را بدون انعام اجباری انجام میدهد. و اگر واقعا راضی بودید میتواند انعام بدهید.

تقسیم کردن :

شما میتوانید در ابتدای کار قسمتی از انعام مورد نظر خود را به یک پیشخدمت در رستوران ، مسئوله واگن قطار ، راننده و… بدهید تا مطمئن باشید در زمان حضور شما سرویس بسیار مناسبی دریافت میکنید.

نحوه درست انعام دادن (پاداش)

نحوه درست انعام دادن (پاداش)

امتیاز شما

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

۱ دیدگاه در “نحوه درست انعام دادن (پاداش)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تلفنی (ساعت 9 الی 21)