داستان مدیربار| چگونه شروع کردیم

داستان مدیربار| چگونه شروع کردیم

صنعت اسباب کشی با چالش های زیادی رو به رو هستش و اگه تا به حال اثاث کشی کرده باشید میدونید که دبه کردن و بهونه آوردن راننده ها ، دیر رسیدن اتوبار ، انعام خواستن اجباری کارگران و نبودن یک تعرفه و صنف مشخص هستش که باعث میشه آدم هر دفعه بخواد اسباب کشی کنه ، عزا بگیره که باید چی کار کنم و…

از اینا که بگذریم یک سری مشکلات دیگه هم وجود داره مثل وقتی که شما یک بچه کوچیک داشته باشید و مجبور باشید اسباب کشی کنید یا آدم فنی نیستید و برای بازکردن لوستر و شیرگاز و پرده باید از دوست و فامیل و آشنا خواهش کنید که تورو خدا بیاید کمک من. وقتی هم که اسباب کشی تموم میشه با یک سری بسته (مثلا کارتن و..) باز نشده وسط خونه رو به رو میشید که نامرتب روی هم تلنبار شده!

داستان مدیربار| چگونه شروع کردیم

نبود یک قیمت مشخص یا یک تعرفه ثابت باعث شده که هر شرکتی برای خودش یک قیمتی بده و ازون طرف به کارگرا پول کمی داده بشه که اونا مجبور بشن از شما تقاضای انعام کنند و شما هم یا تو رودربایستی باید انعام بدین یا با کارگرا به مشکل بربخورید. راننده هم وقتی بار رو زد دبه میکنه که اگه پول ندی همه ی وسایلتو وسط کوچه خالی میکنم ، چون اونم به احتمال زیاد پول زیادی به شرکت اتوبار داده تا براش یک بار جور کنه.

ما از کارگرامون کمیسیون نمیگیریم و یک پورسانت مناسب و عادلانه رو برای گرفتن از راننده مشخص کردیم ، اما آیا ما اصلا با این صنعت از اول آشنا بودیم ؟ با اکوسیستم استارت آپی ، پروسه برنامه نویسی و مارکتینگ آشنا بودیم؟ واقعیتش اینه که مدیرعامل و بنیان گذار دفتر مدیربار، مهندس محمد مدیر در ابتدا به شغل مشاورین املاک که خیلی خوب هم پیش میرفت چون در حوزه مشاورین املاک آنلاین فعالیت میکرد و سایت و اپلیکیشن با محیط کاربرپسند و رتبه سئو عالی با استقبال مردمی هم روبرو بود، ایده این کار زمانی به ذهنش خطور کرد که خواست دنیای املاک رو به حوزه باربری متصل کنه و با اتصال بانک اطلاعاتی که از شهروندان مشهدی داشت اونها رو در طول سال رصد کنه و اسباب کشی اونها رو هم بصورت استارت آپ تکمیلی با املاک انجام بده اینطور شد که عزمش رو جزم کرد و استارت آپ مدیربار شروع شد. و اما داستان مدیربار مصادف بود با ساخت استارت آپ مدیرفایل، سیستم یکپارچه مشاورین املاک که کلیه فایل های ملکی رهن و اجاره و خریدوفروش را میتونست جستجو کنه و اطلاعات مشتریانشون رو جهت پیداکردن فایل مناسب برای اونها ثبت کنه. داستان مدیربار| چگونه شروع کردیم.

داستان مدیربار| چگونه شروع کردیم

دفتر مشاورین املاک جرقه کار

کافیه فقط هشتگ های مربوط به اسباب کشی رو تو شبکه های اجتماعی سرچ کنید یا انجمن های وبسایت ها رو بالا پایین کنید، میبینید که هرکسی اسباب کشی داره از مشکلات سری قبلش گفته و تقاضای کمک از بقیه کرده مدیربار هم همین تجربه رو داشته و این تجربه انقدر تلخ بوده که تصمیم میگیره یک کاری کنه که دیگه هیچ وقت همچین اتفاقی برای کسی تکرار نشه.

تصور کنید که کلی گشتین برای خونه ی جدید ، چند روز به همراه پدر و مادر کهن سالتون یا همسر پا به ماهتون مشغول بسته بندی وسایل هستید و کلافه شدید. اول از همه بخشی از خاطراتتون که شامل خونه ی جدید هستش رو دارین رها میکنید و دوم کلی وسیله رو جا به جا کردید و آماده بار زدن وسایل شدید، سوم خودتون رو آماده کردین که دوباره در مقصد باید کلی کار انجام بدین.

اول از همه کل وسایلتون رو که گذاشتند تو اتوبار براتون دبه میکنند که باید صد تومن اضافه تر بدی ، بعد شما میدی چون نه حوصله ی چونه زدن رو داری نه میخوای جلوی خانواده با راننده درگیر بشی. بعد که به مقصد رسیدی و دیدی که چند تا از وسایلت رو زخمی کردند میگی با خودت که عیبی نداره اتفاقی بوده ولی خب از خدماتی که گرفتی راضی نیستی. وسط کار میری سوپرمارکت که برای همین کارگرها نوشیدنی بگیری میبینی که تلویزیون داخل سوپرمارکته میگی این تلویزیون منه متصدی سوپر میگه اینو یک کارگر آورد گفت صاحب بار بهش هدیه داده اینجا امانت بمونه تا بیاد بگیره تلویزیونو میگیری عصبانی میری سربار کارگری که اینکارو کرده میگه کار من نبوده همش تهمته و از خدا و پیغمبر و قرآن مایه میذاره تا اثبات کنه کار اون نبوده توام عصبانی و سعی میکنی آروم باشی ضمن اینکه این زمان بحث رو هم باهات در آخر حساب میکنن. و همه ی این ها رو تو ذهنت قبول کردی که آخر سر راننده بهت میگه انعام میدی!! و خب تو قطعا میگی نه چون واقعا راضی نبودی و حسابی عصبانی هستی و یکبار هم برات دبه کردند و سرقت هم کردند و کلی به چالشت کشیدند. که یکدفعه صدای شکستن کارتن پر از شکستنی رو میشنوی ! داستان مدیربار| چگونه شروع کردیم

حالا که تصور کردید ، بزارید بگم که این اتفاق برای ما افتاده و داشتم سعی میکردم که حسی که اون لحظه یک آدم میتونه داشته باشه رو بهتون بگم . اون شکستن و از اون مهم تر جلوگیری از تجربه بد اسباب کشی برای خانواده باعث شد که مدیربار استارت خودش رو بزنه.

خب حالا شاید بپرسید که کار راننده به کجا رسید؟

به هیچ جا! چون بعد از این اتفاق معلوم شد که اتوباری که اومده ، جزو اتحادیه نبوده و باید شورای حل اختلاف شکایت کرد . بعد از کلی دوندگی به هیچی نمیرسند و هیچ مستند محکمه پسندی ندارید و دادگاه دادخواست شما رو رد میکنه و تصمیم بنیان گذار مدیربار آقای مدیر قطعی تر میشه که برای این مشکل که مستاجرین به طور میانگین سالی یک بار یا دو سال یک بار با اون دست و پنجه نرم میکنند رو حل کنه.

اولین مرحله شکل گیری مدیربار

قطعا شما اگه مطمئن نباشید که این مشکل برای بقیه هم تکرار شده خب نمیتونید بگید که میخواین یک استارت آپ رو راه بندازید پس شروع کردیم به چندین ماه تحقیقات بازار ، از حق نگذریم خب یک سری از افراد که اسباب کشی کرده بودند راضی بودند ، بعضیاشون مبلغ بالایی پرداخت کرده بودند و بعضیاشون مبلغ مناسب اما دسته ی دیگه ای از افراد بودند که فکر میکردند باید اسباب کشی بهتری میداشتند. تا اینکه مدیربار در سال ۱۳۹۷ با هدف تحول در صنعت اثاث کشی کار خود را آغاز کرد. در یک سال اول مراحل امکان سنجی و نظر سنجی را طی کرده و رسما در دی ماه ۱۳۹۸ فعالیت خود را آغاز نمود.

تجربه های اسباب کشی

تاحالا شده یک یادگاری از یک کسی که دوسش دارید تو اسباب کشی بشکنه ؟ ، شده از سایت های داد وستد کالا و خدمات یک اتوبار پیدا کنید و بعد که وسایل رو بار زدند و پول رو گرفتند وسایلتون رو بدزدند؟؟ ، تاحالا شده با وجود آسانسور بار تک تک طبقات رو باهاتون حساب کرده باشند ؟ یا مجبور بشید با پای شکسته و یا با بچه ی کوچیک وسایلتون رو بسته بندی کنید؟ یا بلد نباشید لوستر رو باز کنید و بزنید داغونش کنید؟؟

همه ی اینا تنها بخشی از مشکلاتیه که همین الان هم توی اسباب کشی وجود داره و ما با تحقیقات بازار متوجه شدیم.

جذب سرمایه و شروع به کار و مشکلات استخدام

خب اگه رشته شما مهندسی نرم افزار باشه و بخواهید یک استارت آپ رو راه اندازی کنید درصورتیکه تجربه کافی در این زمینه و مدیریت کسب و کار و توسعه داشته باشید کار ساده ای بنظر می رسه. و اگه مهارت کافی هم داشته باشید که براحتی میدونید چطوری کسب و کارتون رو مکانیزه کنید و مدیریت هوشمند و پیشرفته ای داشته باشی تا به جای اینکه توی روزنامه آگهی برنامه نویس بدین یا توی سایت های آگهی اینترنتی و سایت های تخصصی این حوزه رو نمیشناسید آگهی بدین. خیلی با دیجیتال مارکتینگ و این چیزها آشنا نیستید و بیشتر تمایل به بازاریابی سنتی دارید و شاید ندونید که طراح محصول و UI/UX چی کار میکنند! این اتفاق برای مدیربار نیافتاده چون مدیربار به همه این علوم مدرن واقفه و جز شغل و رشته تحصیلیش محسوب میشه ولی فردی که با این مسائل آشنا نیست با مطالعه و تجربه و آزمون خطا میتونه به استاندارد های یک استارت آپ برسه. بعد از دردسر های بالا ، پروپوزال ، mvp ، بیزنس پلن و بیزنس مدل و… طراحی می کنین و بعد از صحبت با چند تا سرمایه گذار بالاخره یکیشون حاضر میشن که به صورت سرمایه گذار برروی شرکت شما سرمایه گذاری کنند و بعد از اون تیم شرکت شما گسترش پیدا میکنه ، تیم عملیات و پشتیبانی ، تیم مارکتینگ ، فنی و برنامه نویسی و تیم محصول مثل خیلی از استارت آپ ها.

در حال حاضر محدوده فعالیت مدیربار مشهد و گلبهار هستش که به زودی شهر های دیگه هم بهش اضافه میشه. تیم فنی در حال اتمام یک پروژه هوش مصنوعی برای قیمت گذاری ، تیم مارکتینگ در حال پیدا کردن شما از کانال های مختلف ، تیم محصول در حال کشف راه حل ها و مشکلات جدید و تیم پشتیبانی و عملیات به صورت ۲۴ ساعته آماده پشتیبانی هستند.

داستان مدیربار| چگونه شروع کردیم

مشکلاتی که مدیربار سعی کرده که اونا رو حل کنه

  • نداشتن قیمت ثابت
  • گرفتن انعام اجباری
  • نبود ناظر کنترل کیفیت
  • نداشتن پشتیبانی قوی
  • سروقت نرسیدن اتوبار
  • مطمئن بودن اتوبار
  • آسان کردن سفارش و قیمت گذاری
  • بسته بندی وسایل در مبدا
  • چیدمان وسایل در مقصد
  • باز وبسته کردن لوستر ، گاز ، پرده ، شیرآلات به کمک کارگر فنی یا همون اوستا
  • دبه کردن راننده

یک سناریو اسباب کشی مدیربار رو بررسی کنیم.

یک مستاجر ، مالکش بهش گفته تا دو روز دیگه وقت داری . کلی هم وسایل داره ، خانمش هم بارداره. چند سالی هست که اسباب کشی نکرده و اتوبار خوب و مطمئن نمیشناسه. خودشم باید برای یک پروژه اضافه کاری وایسه ! حالا اگه مارو پیداکنه و از ما سفارش بده میتونه کارگر بسته بندی خانم یا آقا بگیره و یا هردو رو برای بسته بندی وسایلش بگیره. برای مقصد از خدمات کارگر چیدمان استفاده کنه . با چند تا کلیک سفارشش رو نهایی کنه و قیمت مشخص شده رو از سه طریق نقدی ، اینترنتی یا کیف پول به ما پرداخت کنه .

از طرف راننده و پشتیبانی باهاش هماهنگی های لازم انجام بشه. اگه تمایل داشته باشه داخل اتوبار و محیط منزلش رو ضد عفونی کنند و از پشتیبانی درخواست ناظر رو داشته باشه که بیاد بالا سر اسباب کشی تا مشکلی بین اون و کارگر ها پیش نیاد. حتی اگه خودش هم نتونه خونه باشه موقع اسباب کشی با تمام این خدمات خانمش هم لازم نیست کاری انجام بده . میتونه وسایل ایمنی بسته بندی مثل فوم ، سلفن ، یونولیت و.. رو هم از فروشگاه مدیربار بگیره . نهایت تلاش کارگرا بر این هستش که آسیبی به وسایل نرسه ولی اگه این اتفاق افتاد مدیربار هزینش رو قبول میکنه و در آخر هم اگه واقعا راضی بود به کارگرا یا راننده انعام بده.

بعد از انجام سفارش هم امتیاز بده و نظرشو ثبت کنه تا به افراد بعدی و بهتر شدن خدمات مدیربار کمک کنه. حالا فرض کنید که مدیربار نباشه و مجبور باشه با تموم این چیزایی که بالا گفتم رو به رو بشه. داستان مدیربار| چگونه شروع کردیم

رسالت ما و حرف آخر

مدیربار سعی میکنه روز به روز خدماتش رو بهتر کنه تا بتونه تو کل ایران سرویس اسباب کشی مطمئن ، آسون و با بهترین کیفیت رو ارائه بده. اگه فکر میکنید که مدیربار میتونه مشکل شما رو حل کنه و به شما خدمات اسباب کشی خوبی رو ارائه بده از طریق ثبت سفارش مدیربار در وبسایت این کار را برای امروز یا چند ماه آینده انجام دهید.

ممنون از شما که وقت گذاشتید و داستان مدیربار را خوندید. اگه شما هم تجربه مشابهی داشتین خوشحال میشیم که به اشتراک بزارین تا بتونیم راه حلی براش پیدا کنیم.

امتیاز شما

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تلفنی (ساعت 9 الی 21)