محله های لوکس گران قیمت مشهد

محله های لوکس گران قیمت مشهد

مشهد، مقدس‌ترین شهر ایرانیان است. اغلب ما ارادت خاصی به این شهر مقدس و ملکوتی داریم. همه ‌ساله تعداد زیادی زائر و توریست به این شهر سفرکرده و به پابوس امام هشتم می‌روند. اما این شهر فقط برای سفر و زیارت نیست. جمعیت بسیار زیادی هم ‌اکنون در این شهر بزرگ سکونت دارند. شاید هم عده‌ای به ‌تازگی تصمیم گرفته‌اند برای همیشه به این شهر مقدس مهاجرت کرده و در آنجا سکونت کنند.

محله های لوکس گران قیمت مشهدمحله های لوکس گران قیمت مشهد
اما چیزی که این‌گونه افراد قبل از مهاجرت باید بدانند این است که کدام محله‌ مشهد برای سکونت مناسب است و کدام محله برای تجارت و کسب‌وکار.
در این مقاله سعی ما بر این است که مهم‌ترین محله‌های مشهد را، هم ازلحاظ سکونت و هم ازلحاظ تجارت بررسی کنیم تا این افراد بتوانند با چشم‌باز در این مورد تصمیم بگیرند. محله های لوکس گران قیمت مشهد

محله های لوکس گران قیمت مشهد

خیابان احمدآباد

یکی دیگر از محله‌های مرفه‌نشین و بزرگ مشهد، خیابان احمدآباد است که در منطقه یک قرار گرفته است. مهم‌ترین خیابان‌های منطقه احمدآباد عبارت‌اند از: بابک، عدالت، ملاصدرا، ناصرخسرو، پاستور و قائم. احمدآباد شرکت‌های تجاری زیادی را در خود جای داده است؛ از جمله این شرکت‌ها می‌توان به بزرگ‌ترین بازار موبایل مشهد و شرکت‌های بزرگ هواپیمایی داخلی و خارجی اشاره کرد. خیابان احمدآباد محل قرارگیری لوکس‌ترین مرکز تجاری مشهد به‌ نام خورشید است که انواع برندهای معتبر پوشاک و لوازم آرایشی را می‌توان آنجا یافت. همچنین بافت اکثر خانه‌های احمدآباد ویلایی است و دارای خانه های یک طبقه بیشتری می باشد.

خیابان هاشمیه

یکی دیگر از بهترین محله‌های مشهد از لحاظ آرام بودن خیابان هاشمیه است که در منطقه ۹ واقع شده است. هاشمیه یکی از بهترین محله‌های مشهد برای تجارت هم محسوب می‌شود و بسیاری از شرکت‌های لوکس و فروشگاه‌های برند در این محله شعبه دارند. کوهستان پارک خورشید، برج‌های باران و آرمیتاژ و بیمارستان فوق‌ تخصصی قلب جوادالائمه در محله هاشمیه واقع شده‌اند.

محله های لوکس گران قیمت مشهد

بلوار سجاد

بلوار سجاد مشهد طبق نقشه‌ی محله‌های مشهد، یکی از بهترین محله های مشهد است؛ که از محلات قدیمی و مرفه نشین این شهر محسوب می‌شود. در دوران پهلوی اول به ‌صورت باغ‌های سرسبز و خوش آب ‌و هوا بود که به حسین ملک تعلق داشت. با شروع ساخت ‌و سازها در این منطقه، تا نیمه دوم دهه پنجاه، عملاً اثری از باغ‌ها باقی نماند و بلوار سجاد مشهد کنونی را شکل داد. معمولاً دارای ترافیک نسبتاً بالایی است و بسیاری از برندهای معروف ورزشی و پوشاک در بازارها و پاساژهای بلوار سجاد مشهد شعبه دارند.

نزدیکی بلوار سجاد مشهد به باغ‌ملک، باعث شده از آب‌ و هوای خوبی برخوردار باشد و کوچه‌های سرسبز و پارک‌های فراوان در بلوار سجاد مشهد این محله را به مکان مناسبی برای زندگی در بین تمام محله‌های مشهد تبدیل کرده است.

محله های لوکس گران قیمت مشهدمحله های لوکس گران قیمت مشهد

خیابان احمدآباد

بر اساس نقشه محله‌های مشهد، خیابان احمدآباد، یکی دیگر از بهترین و معروف‌ترین محله‌های مشهد است که در تقسیم‌بندی شهری شهر مشهد، در منطقه یک قرارگرفته است. وسعت منطقه احمدآباد ۱۶۱۱ هکتار است و شرکت‌های تجاری زیادی ازجمله بزرگ‌ترین بازار موبایل مشهد در این خیابان قرار دارد.
احمدآباد از محله‌های مرفه نشین شهر مشهد محسوب می‌شود که بعضی از بزرگ‌ترین بیمارستان‌های شهر مشهد ازجمله بیمارستان قائم در این خیابان هستند. شرکت‌های بزرگ هواپیمایی خارجی و داخلی و خیلی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های فروش لباس، کیف و کفش، فرش، رستوران‌ها و چند هتل در این خیابان واقع‌شده‌اند. بعضی از خیابان‌های منطقه احمدآباد عبارت‌اند از: راهنمایی، ابوذر غفاری، رضا، خیابان طالقانی، ناصرخسرو، ملاصدرا، عدالت، محتشمی، پرستار، پاستور، قائم، بهشت، عارف و کلاهدوز.
هتل همای شماره یک مشهد (هتل‌هایت سابق) واقع در میدان احمدآباد، اول بلوار کلاهدوز به‌عنوان مرکز این منطقه شناخته می‌شود. خیابان بابک هم یکی دیگر از خیابان‌های این منطقه است که به خیابان سلمان فارسی و خیابان سنا باد منتهی شده است. یکی از مدرن‌ترین و بهترین مراکز تجاری مشهد به نام خورشید در این خیابان قرار دارد. این مرکز خرید تجاری یکی از مدرن‌ترین مراکز خرید محله‌های مشهد است که در پر رفت ‌و آمد ترین نقطه شهر واقع‌شده است.
شما می‌توانید در واحدهای تجاری این مجتمع زیبا، انواع برندهای معتبر پوشاک و لوازم‌آرایشی را جست‌وجو کنید. همچنین یکی از معروف‌ترین قنادی‌های مشهد به نام قنادی طوسی در مجاورت این مجتمع واقع‌ شده است. برای رفع خستگی ناشی از گشت‌ و گذار در میان واحدهای تجاری این مجتمع، می‌توانید به کافی‌شاپ بیسکوییت واقع در مرکز این مجتمع سر بزنید.

محله های لوکس گران قیمت مشهد

خیابان هاشمیه

درگذشته منطقه هاشمیه بافت روستایی خود را حفظ کرده بود. اکثریت زمین‌های این محله کاربری کشاورزی و باغات فراوانی داشت. با ساخت بزرگراه وکیل‌آباد کم‌کم بافت هاشمیه از قالب روستایی به بافت مسکونی شهری تبدیل شد. در حال حاضر طبق آمار نقشه محله‌های مشهد، خیابان هاشمیه جزو بهترین محله‌های مشهد محسوب می‌شود.
حدود ۷۰سال قبل با ساخت دانشگاه فردوسی و افتتاح بزرگراه وکیل‌آباد محله هاشمیه کاربری خود را تغییر داد.
اقلیت‌های دانشگاهی اولین گروه‌های پرجمعیت محله بودند که ساکن شدند. محله از گذشته تاکنون به دلیل حضور و سکونت اساتید ، دانشجویان و اعضاء هیئت‌علمی دانشگاه و افراد خارجی، فضای فرهنگی و اجتماعی خاصی داشته است.
هاشمیه یکی از محله‌های مشهد است که بسیار پراهمیت در حوزه تجارت در شهر مشهد محسوب می‌شود و بسیاری از شرکت‌های لوکس و پردرآمد و فروشگاه‌های برند شهر را در خود جای‌داده است. با توجه به حضور مراکز تجاری و اداری فراوان در محدوده محله، جمعیت شناور زیادی در طول روز در محله وجود دارند. محله های لوکس گران قیمت مشهد

محله های لوکس گران قیمت مشهدمحله های لوکس گران قیمت مشهد

 ساختار جمعیتی ساکن در بافت مسکونی محله غالبا از قشر مرفه جامعه هستند. هاشمیه از شمـال به بلـوار وکیل‌آباد و باغ‌ملک آباد، از جنوب هم‌جوار با کوه بینالود، از شـرق اراضی آبادگران و از غرب به سه‌راهی طرقبه و شاندیز منتهی می‌شود.

بلوار خیام

زمانی که به نقشه محله های مشهد نگاه بیندازیم، متوجه خواهیم شد که بلوار خیام مشهد به دو بخش خیام شمالی و خیام جنوبی تقسیم می‌شود. خیام جنوبی در منطقه یک مشهد قرار دارد و یکی از محله های مشهد است که قشر خوش‌نشین در آن ساکن هستند و خیام شمالی در منطقه دو مشهد واقع‌شده است.
در اواسط خیام شمالی، بازار بزرگ گل (طبیعی و مصنوعی) فتح‌آباد و در انتهای خیام شمالی، مجموعه سپاد قرار دارد که یکی از بزرگ‌ترین مجموعه مجتمع‌های تجاری شهر مشهد به شمار می‌رود. مجتمع الماس شرق یکی از این مجتمع‌ها است. در خیام جنوبی خیلی از ادارات مرکزی مشهد مثل ثبت ‌احوال قرار دارند.
رستوران پسران کریم و مجتمع ساحلی آفتاب هم از مکان‌های تفریحی این بلوار هستند. بلوار خیام از شمال به بزرگراه شهید چراغچی، از جنوب به بلوار ملک‌آباد، از شرق به بلوارهای موسوی قوچانی، شهید صادقی (سازمان آب) و فلسطین و از غرب به باغ آستان قدس، کوی امیرالمؤمنین و جانباز می‌رسد.
این مجتمع تفریحی، اقامتی و تجاری بی‌شک مدرن‌ترین مجتمع چندگانه مشهد به‌حساب می‌آید که شامل مرکز خرید، هتل ۵ ستاره، شهربازی سرپوشیده، هایپرمارکت، سالن‌های سینما، دفاتر اداری و پارکینگ طبقاتی است که در طراحی آن استاندارهای بین‌المللی کشورهای آمریکایی در نظر گرفته‌شده است.
در منطقه تجاری گردشگری سپاد، چندین مجموعه‌ی سرگرمی، تفریحی و مجتمع تجاری مختلف وجود دارد که یکی از این مجموعه‌ها، مجتمع تجاری الماس شرق است. در این منطقه بازارهای بزرگ کاوه، خیام، بازار بین‌المللی روس‌ها، پارک آبی آفتاب، شهربازی سرزمین خورشید، مجتمع تجاری وصال، سقوط آزاد صبا و باغ پرندگان نیز واقع ‌شده‌ است.
مجتمع الماس شرق مشهد، یکی از مراکز خرید محبوب در بین گردشگران، زائران و شهروندان است. در این مجموعه می‌توان هم‌زمان خرید، تفریح و گردش را باهم تجربه کرد. معماری الماس شرق تلفیقی از اسلامی (سنتی) و مدرن است و در قسمت بالای آن، گنبد الماسی شکل بزرگی به قطر ۵۰ متر قرارگرفته است که بین اسم مجتمع و معماری آن ارتباط برقرار می‌کند.

محله های لوکس گران قیمت مشهدمحله های لوکس گران قیمت مشهد

بلوار ملک‌آباد

بر روی نقشه محله های مشهد، ملک‌آباد درواقع منطقه‌ای بین میدان پارک (آزادی) و احمدآباد است. باغ‌ملک آباد یکی از باغات مشهور آستان قدس رضوی است که پس از تصرف روستای ملک‌آباد از حاج تقی ملک التجار در زمان استانداری پاکروان ایجاد شد و سالیان متوالی مقر زائران آستان قدس رضوی بوده است .
ملک‌آباد عموماً منطقه خوش‌نشین و مسکونی است و این منطقه دارای هوای خنک و مطبوعی است. محله های لوکس گران قیمت مشهد

امتیاز شما

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۰ رای

۸ دیدگاه در “محله های لوکس گران قیمت مشهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تلفنی (ساعت 9 الی 21)